Nylig innhold av Broseen

1. B

CEC adapter

Hei Mitt Bose Lifestyle V35 anlegg støtter ikke CEC. Systemet har inngang for flere HDMI, og én utgang til TV. Vet noen om det likevel finnes mulighet for å få benyttet CEC slik at TV slår seg på samtidig som TV boks? (En slags bypass av signalet)
  2. B

GET app (Apple TV)

Takk for tilbakemelding. Hmmm, alt jeg har er kablet, og alt annet på Apple TV fungerer greit.
  3. B

GET app (Apple TV)

Hei Er det flere enn meg som opplever at bilde og lyd ikke er synkronisert i GET app på Apple TV? Det er tydelig på direktesendinger, og markant verre ved bruk av arkiv. GET har nå byttet alt utstyr, inkl. ruter. Alt er kablet (cat 6)
  4. B

Tandberg Sølvsuper 6 - Mulig med DAB adapter?

Så bra! Da satser jeg på at dette går. Takk for hjelpen.
  5. B

Ja, jeg ser også at det er produsert forskjellige typer. Fikk tilsendt noen dokumenter i dag. Må innrømme at kunnskapen er begrenset, jeg ser ikke noen tape inngang. Noen som gidder å ta en titt?
  6. B

Er usikker på type innganger, da jeg ikke har kjøpt den ennå. Var en som mente at den har "tape" inngang. Her benyttes gramofon inngang: https://m.youtube.com/watch?v=xXGdfycjMMU
  7. B

Kjenner noen til om det er mulig å benytte DAB adapter på denne? Eller må man finne en modell med grammofon inngang?
  8. B

Ny TV - under 20K - HD/UHD?

Som de fleste andre er jeg ute etter anbefalinger. Skal ha 2 stk TV. Totalt budsjett er ca 30K, og jeg sikter meg inn på tilbud til helgen. Den ene blir nok 60 tommer, den andre ubegrenset/størst mulig. Ønsker ikke "curved" skjerm. Jeg ser at man kan få 70-75 tommer HD TV for under 20 000...
  9. B

Hjelp til distribusjon fra teknisk rom

Noen som har forslag til receiver til mitt bruk? Med dobbel HDMI utgang antar jeg da at at jeg kan benytte to separate tunere samtidig? (én i hver etasje)
  10. B

Takk for gode svar. Dersom jeg tolker dette korrekt, så kobles HDMI ut fra Bose V35 inn på reciever - og videre ut til TV i 2. etg. Utstyr jeg vil benytte i 1. etg kobles da direkte i reciever og videre ut til TV 1. etg. I 1. etg skal jeg bare ha TV og en lydplanke. Tilknyttet utstyr (i...
  11. B

Kan noen bekrefte/avkrefte om følgende er mulig. Jeg ønsker å samle lyd/bilde utstyr i teknisk rom, og distribuere dette videre til TV i 1. etasje og 2. etasje. Hvert TV har sin egen dekoder. Utstyr som tilkobles TV i 2. etasje fordeles via Bose Lifestyle V35. Spørsmålene er: - Finnes det...
  12. B

Logitech Ultimate - Rekkevidde

Beklager grunnleggende spørsmål: Glossy boks må stå i nærheten av der fjernkontrollen betjenes. Betyr dette at den sorte glossy boksen sender IR signalet videre til utstyret? Må jeg ha noe kablet mellom denne boksen og ned til utstyret som står i et annet rom?
  13. B

Takk for svar. Benytter controller til PS4, de er uansett tilgjengelig i samme rom som TV. Men skjønner at det kan bli problematisk med avstanden. Men hvordan fungerer det med utstyret som benytter IR? Følger det med sender/mottaker?
  14. B

Har et spørsmål jeg håper dere kan hjelpe meg med. Jeg har planer om å plassere utstyr (tuner, Apple TV, PS4, Popcorn osv) i et annet rom enn TV. Kan jeg styre dette via Logitech Ultimate? Er to vegger mellom utstyr og sittegruppe (ca 6 meter) Tror det bare er Bose anlegget mitt som tar imot...
  15. B

TV i flere rom - kabling

Det går vel også an å splitte med en diseqc svitsj. Parabol er dog neppe førstevalget.