Nylig innhold av Bobben1

1. Bobben1

Parabol OK i fjor, men i år får jeg ikke inn MAX og TV-Norge på Canal Digital

TVNorge HD sender ikke på 11372MHz.... TVNorge HD og MAX HD sender på 10778 V 25000 3/4 0.25 DVB-S2 8PSK Klikk her for full frekvensoversikt TVNorge HD og MAX HD har heller ikke byttet transponder på veldig mange år så årsaken kan ikke være frekvensendringer.
  2. Bobben1

Radio 1, Radio Rock og Vinyl på 1-vest

Kanalnummer på CD bokser: 207 Radio 1 - HE-AAC 208 Radio Rock - HE-AAC 209 Vinyl - HE-AAC 11389H 24500 7/8 Hele CD kanallista
  3. Bobben1

Legge inn frekvenser manuelt på viasat dekoder Peace PDS865NV. Er det mulig?

Det er mest sannsynlig ikke mulig å legge til kanaler manuelt.
  4. Bobben1

Astra 28,2E fra Sør norge - hvor stor parabol?

SatBeams liken du har lagt ved er for Europa beam, ikke UK beam. Her er link til UK footprint for ASTRA 2F: https://www.satbeams.com/footprints?beam=7491 (i virkeligheten er dekningen trolig enda dårligere)
  5. Bobben1

Fra fredag kan BBC,ITV,C4,C5 ( HD&SD) mottas med små antenner i Norge

Etter det jeg har hørt så er det samme problem i Arendal. Så det er nok dårlig signal både i Telemark og Vest-Agder. Du taper jo ikke noe på å teste 180cm antenna men vær klar over at det er nøye hvilken satellitt du justerer antenna etter. Siden jeg testet i 2014 så har ASTRA 2F sluttet å...
  6. Bobben1

Fra fredag kan BBC,ITV,C4,C5 ( HD&SD) mottas med små antenner i Norge

Jeg testet med 3,1m antenne i Drangedal i April 2014. Da manglet jeg ASTRA 2E mesteparten av døgnet. ASTRA 2F fungerte stort sett hele døgnet men signalmottak var helt på grensen deler av døgnet. ASTRA 2G har jeg ikke testet med 3,1m i Drangedal...
  7. Bobben1

85% signalstyrke, men signalkvaliteten holder seg på 0%!! Hva er problemet?!

Den vanligste årsaken til dette er at parabolen peker mot feil satellittposisjon eller at LNB ikke er justert korrekt i holderen. LNB skal vris en anelse mot klokken hvis du står foran parabolen og ser inn mot antennen(ca. 7 grader for Tromsø , ca. 11 grader for Kirkenes). Holder...
  8. Bobben1

Nrk radio fra satelitt (hytte uten dab dekning)

Nå er RESTEK MSAT+ allerede utdatert når det gjelder NRKs radiokanaler fra 0.8-west. I slutten av september stoppet distribusjonen av NRK MPEG1 Layer II radiokanaler. Mottagerutstyr må nå støtte DVB-S2 & HE-AAC for å kunne motta NRKs radiokanaler fra 0.8-west.
  9. Bobben1

28.2 Vestlandet \ Bergen

Da er BBC's OL kanaler lagt ut på FreeSat. Alle sender fra ASTRA 2E på 28.5øst. Hadde marginalt mottak av disse på 1.2m i går kveld like nord for Oslo. BBC Olymp 1 HD 10744 H 23000 2/3 0.25 DVB-S2 8PSK 28.5 East BBC Olymp 2 HD 10744 H 23000 2/3 0.25 DVB-S2 8PSK 28.5 East...
  10. Bobben1

Viasat starter med 4K UHD satelitt sendinger

Det er selvfølgelig grunn til å frykte at du har rett men det er lov å drømme :mrgreen: Det er ikke godt å si hvor mye mer båndbredde UHD 100Hz vil kreve i forhold til 50Hz. Det er hvertfall ikke det dobbelte. Høyere framerate betyr at det er mindre endringer mellom hvert bilde og da blir HEVC...
  11. Bobben1

Alle NRK1 regional kanaler i HD på satellitt (THOR6)

Alle NRK1 regionale kanaler sender nå i HD på THOR6. Alle NRKs 28 radioer sendes også for første gang på satellitt. Det inkluderer 15 regionale versjoner av P1. THOR 6 transponder A03
  12. Bobben1

Viasat starter med 4K UHD satelitt sendinger

Forhåpentligvis blir det 100Hz og HDR. Har forstått det slik at 100Hz og HDR også vil ha stor effekt selv om skjermen ikke dekker hele stueveggen ;) Men så vidt jeg har forstått så er ikke UHD standarden for TV sendinger klar enda. Så der kan det være skjær i sjøen. Kjøp av tidlige UHD/4K TV...
  13. Bobben1

EPG

Har funnet EPG data på 11389H. Du kan forsøke en av disse: Radio Norge 11389 MHz P4 11389 MHz Disney Channel (N) 11389 MHz Disney XD (N/D) 11389 MHz
  14. Bobben1

RESTEK MSAT+ ser kun ut til å støtte DVB-S og MPEG1 audio. Det vil fungere nå men det ikke særlig framtidsrettet så jeg ville aldri ha kjøpt en slik uten støtte for DVB-S2 og MPEG4 AAC/HE-AAC audio.
  15. Bobben1

Ja NRKs radiokanaler sendes ukodet på Canal Digital og Viasat via satellitt. Det er ikke nødvendig med smartkort for å kunne høre på NRKs radiokanaler men mange av dekoderene til Canal Digital og Viasat fungerer ikke uten et smartkort i dekoder (behøver kun smartkort og ikke noe abbonement)...