Nylig innhold av Bikertoby

1. B

Atmos høyttalere i tak

Vurderer nå 2 sett av de i link under, har noen prøv desse som Atmos https://www.thomannmusic.no/jbl_control_1_clubset_m.htm
  2. B

Sende 4K 60 Hz bypass Yamaha RX-V3067 og annbefalt hardisk mediaplayer

Investerte i ein Sony UBPX800M2, da den var på salg hos Elkjøp i helgen :-)
  3. B

Sende 4K 60 Hz bypass Yamaha RX-V3067 og annbefalt hardisk mediaplayer

Eg lurer på om det går ann å bruke splitteren under til å sende 4K 60Hz fra media/bluray spiller til Sony VPL VW 260 da min Yamaha RX-V3067 ikke har høyere enn HDMI 1:4a Dette som midlertidig til eg får oppgradert til Atmos prossersor Lurer og på om noen kan foreslå ein media player og bluray...
  4. B

Atmos høyttalere i tak

Kansje best og kjøpe 4 stk av B&W CCM serien og lage kasser selv. Kassene i samme størrelse som Auralex akustikk platene eg har i taket vil nok bli finest, og eg treng da berre fjerne 4 plater der høyttalerene monteres
  5. B

Atmos høyttalere i tak

Takk for svar, Har nå B&W 805 Matrix som fronter, B&W HTM3S som senter, B&W DS 6 side, B&W DS 3 bak og Bose dobbel cube som høyde. Dette er styrt av ein Yamaha 3067 som eg nå vil bytte i ein Atmos prossesor, helst ein McIntosh MX123 Er det noen andre høyttalere som passer mitt oppsett som...
  6. B

Atmos høyttalere i tak

Hei Er det noen som har brukt Bose Dobbel cube høytallere som atmos høyaler i tak som illustrert i bilde Har ikke mulighet og felle inn og bruker desse som høyde høyttalere i eit 11.2 oppsett. Så lurer på om dette funker ?
  7. B

AW 60 Brokoblede

Lurer på hvordan ein skal koble til høyttaler kabler på AW 60 som er brokoblet, dei har ligget ubrukt i eit skap nå i 10 år og eg husker ikke heilt hvordan dei var koblet. Meiner å kan huske att ein kobler til XLR som ikke er sperret, og høyttaleren til pluss og kortslutter mellom minus, men er...
  8. B

Sony-VPL-VW500ES

Da er det klart att eg går mer og mer for JVC, VW500 eg såg på var blast og med lite dynamikk så da styrer eg unna den.Venter litt til JVC er litt mer utprøvd før eg kjøper
  9. B

Sony-VPL-VW500ES

Har mest lyst på ein JVC ja, er i eit heilt mørt dedikert rom som er med grå/sorte vegger og takk, bortsett fra dei av lydmattene som er burgunder, ingen vinduer eller lys bortsett forsterkere osv. Har ikke sett så mye på JVC før da eg ikke ville oppgrader til E-shift men kun gå til ekte 4K, Er...
  10. B

Sony-VPL-VW500ES

Takk for svar, mente med linseminne ja.Må bli ein Sony 570 eller JVC DLA N5 på meg da, har DreamScreen V3 114 tommer Procurve 2.35:1 lerret
  11. B

Sony-VPL-VW500ES

Har vært å sett på ein brukt Sony-VPL-VW500ES som hadde gått vel 1800 timer, og blei skuffet.Synest bilde ikke var skarpt nok og lite lys sterk.Har ein sony HW50 ES fra før og synest nesten bilde er bedre fra den.Har hørt att dei første 4K prosjektorene fra Sony taper seg kjap i bilde kvalitet...
  12. B

Sony VPL-HW50

Da er Xpand brillene sendt i retur til Avshop som delbetaling for ein darbee, fekk dei ikke å virke i min kino. Kjøper heller Sony sine når Avshop får dei inn, synest og Sonyene var mye bedre og ha på og mere lukket slik att det ikke kommer uønsket lys inn.
  13. B

Offisiell tråd BenQ PE8720

Du kan jo få kjøpe min 8720 ;-)
  14. B

Sony VPL-HW50

Linsen er ein PRISMASONIC H-700M Har sett litt på film nå og synest 3D var veldig godt bilde på, og fant ut av og lese kalibrerings rapporten att den var Kalibrert 2D i USER, så da blei bilde bedre ja, veldig god dybde i bilde, men synest att det kunnet vært litt skarpere men tror dette ligger i...
  15. B

Sony VPL-HW50

Har nå fått min HW 50 og testet den litt, og lurer på noe ting. Når eg ser på bluray i 3D så er det ikke mulig og kjøre vertikal strekk, kun normal og vertikal krymping, får dermed svarte felt under og over bilde ved bruk med 2.35:1 linse. Når eg ser på blu-ray i 2D kan eg stille in på vertikal...