Nylig innhold av Alexhighdef

1. A

Rom-i-rom eller ikke?

Hei, ser jeg er i nok så samme situasjon du er/var i. Hva landet du på?
  2. A

Bygger nytt hus = nytt dedikert kinorom

Hei, Vi har akkurat gått i gang med og bygge nytt hus. I den forbindelse så skal drømmerommet realiseres, og jeg sitter med mange spørsmål og tanker. Nå er det slik at så og si hele rommet vil bli værende helt under bakken, under garasje og vaskerom som ligger i 1 etg. Det blir en betong...
  3. A

Epson EH-TW9100

Er litt i samme båt her. Vurderer å bytte min Benq W5000 inn i en TW9100. Jeg savner mer punch og bedre sortnivå, vil TW9100 gi meg det, eller vil jeg ikke merke så mye forskjell på disse 2? Merk, jeg har mørke vegger og tak. Noen som vet hvor merkbar forskjellen er på Sony HW55 mot TW9100?
  4. A

Trenger råd for valg av stereoforsterker og streaming

http://www.studio-22.com/harman-kardon/images/harman-kardon-hk990-back.jpg
  5. A

Trenger råd for valg av stereoforsterker og streaming

Denne er jo til salgs for en fin pris :-) Har ikke hørt den selv, men 150 hk watt bør være nok til det rommet + den har digitale innganger, samt sub utgang. Musik-Magazinet Harman/kardon HK 990
  6. A

Yamaha RX-V571

Tror du finner den til høyre for skjermen. Lys med ei sterk lykt såmser du det nok :-)
  7. A

Hvilken Yamahaforsterker til følgende 5.1 fra Klipsch

Er helt enig med det som skrives her. Jeg ville satset på en en yamaha med pre out og evt andre funksjoner du ønsker + effektrinn :-)
  8. A

Elac høyttalere - Informasjon og erfaringer

Definer "skikkelig elektronikk"? ;) Tviler ikke på at de er hakke hvassere med noe annet en Effektrinn og receiver, men når det er sagt så synes jeg Yamahaen med Emotivaen klarer jobben riktig så bra i sammen med Sonos (Flac og spotify).
  9. A

Offisiell TEKNISK tråd Emotiva Audio

Jeg er egentlig fornøyd slik som det er, emoen har full kontroll, men man vil jo alltid ha det bedre :-) De er ikke spesielt tunge og drive, i vertfall ikke tungt for xpa-5 :)
  10. A

Oh my god Jeg er bare helt frelst, har nå hatt en 4timers session med sonos og fs257. De spliler bare helt fantastisk, etter min smak vel og merke! Forstår ikke at det er så lite folk som har Elac her på forumet, de gamle xtz'ene mine når ikke disse til knærne. Kunne vert interresant å hørt...
  11. A

Har du prøvd? Hvis det er slik at jeg må gjøre opp en egen mening, så kan det jo ikke utgjør noe særlig tenker jeg. Da kan jeg like godt la vær å kjøpe nye kabler etc. for og få det testet.
  12. A

Bi Amp - XPA 5 Hei, Har lest en del, men kan ikke si jeg blir helt klok på dette med å bi ampe XPA-5 på frontene. Noen som har fått testet skikkelig og fått konkludert om det har noe for seg? Jeg har litt lyst og prøve, da jeg føler Receiveren min fint takler bak kanalene selv.
  13. A

Hvilken senter til Elac FS257

Det jeg og tenker, er vel jet5 diskant i 400. Den frister egentlig mest, kan jo ikke tenke meg at det blir dårligere match en swansen, som egentlig fungerer bra.
  14. A

Hvilken senter til Elac FS257

Hei, Sitter nå med nye Elac ht i kinoen, er storfornøyd for og legge til det. Men denne serien har ikke egen senter, i dag bruker jeg min swans f.1 (som forsåvidt fungerer greit), men jeg merker jo at det er noe annen signatur selvfølgelig. Jeg skal ha ny senter, og valget står mellom CC241...
  15. A

Hadde xtz 99.26 mk2 + xtz 10.17p... Opplever lyden som veldig korrekt, åpen og herlig :-) Jeg synes og det var mye mer korrekt bass i rommet nå, da jeg slipper å ha 3 suber å tenkte på :-)