Nylig innhold av 1215mk2

1. 1215mk2

Howto - Legge finer

Tja kanskje det... Koster ikke å spørre... Hvis dem husker 17-18 år tilbake da
  2. 1215mk2

Howto - Legge finer

Blir ikke klok av dette... uff.
  3. 1215mk2

Howto - Legge finer

Noen som vet hvilken type finer dette kan være? Tenkte jeg skulle lage en senter i samme utseende som sidehøytalerne.. litt vanskelig å se hvilken type det kan være når platene på trevarebutikken er ulakkerte.. tutti
  4. 1215mk2

Trenger tips! Ingen bass i lytteposisjon, masse i hjørnene

Jeg hadde også problemet med at det var mest/best bass der det ikke var naturlig lytteposisjon.. Da var den en luring som sa til meg at du kan forsøke å sette subben i din lytteposisjon og så kan du gå rundt i rommet... Innen rimlighetens grenser da... og lytte der det er korrekt bass... Når du...
  5. 1215mk2

Kjellergulv

Så du mener du kan lage et gulv oppå råstøpinga som skal bygge max 10 cm?
  6. 1215mk2

Lakke/Male Cerwin vega 1215 Mk2

Ja det er et slikt rom jeg holder på med nå... 35 kvadrat bare til meg... meg meg meg.. Altså jeg bruker også orginale mellomtoner og en diskant... Jeg har faktisk to diskanter til rådighet... Men mener og tror at en burde være nok... eller hurr? Du må gi meg en god grunn til to diskanter...
  7. 1215mk2

Ja det skal jeg gjøre.. Men det vil ta litt tid med meg også.. Skal lage senter og bak høytalere i 1215 miniatyrform... (Ihvertfall i utseende) Har begynt å lime sammens kassene nå..fresing av basshull og vinkling av sider. Og elementene er kjøpt.. Senter vil få Dt-5 diskant, to stk peerless...
  8. 1215mk2

Så enkelt som det... Silkematt med rull!! ok Får prøve det på en trebit da...
  9. 1215mk2

Noen som vet? Sneppert

Kostet 8,45 dollar i frakt.. Får sikkert det billigere andre plasser... men ugh.. småpenger alt dette.. så liker jeg paypal... slipper å løpe ut i bilen for å hente pengeboka.. med visakortet
  10. 1215mk2

Jeg ser meg også dessverre nødt til å gjøre noe med sidene på de gamleste 1215 mine.. Har reparert opp igjennom tiden med svart sprittusj hver gang jeg har flytta på dem , fra hus te hus.... Dem har vært med meg siden jeg var 17år (1991)... faktisk i veldig god stand... men dog litt for mye...
  11. 1215mk2

Noen som vet? Sneppert

Ja sånne, men disse har jeg og dem likte jeg ikke.. Blir litt for store hull og da må jeg gjøre fronttrekket bredere som ikke blir så bra.. Men sånne var perfekt : Set of 8 - Press Fit Grill Guides - eBay (item 280184057060 end time Mar-07-09 20:07:11 PST) Så nå er det bare å vente til dem...
  12. 1215mk2

Noen som vet? Sneppert

Takker og Bukker... Pegs og grill guides gjorde susen.. Sneppert er herved pensjonert :-)
  13. 1215mk2

Noen som vet? Sneppert

Har tenkt å skaffe meg snepperter til de avtagbare fronttrekkene jeg skal lage meg.. Har kjøpt dem de har hos Eltek, men synes dem så litt "billig" ut.. Samt at dem krever et stort borehull.. Problemet er: Hvis man skal søke etter dette ute i den store verden... eks.. ebay så må man ha et...
  14. 1215mk2

CV 1215 SE vs. CV CLSC-215

Som sagt, mellomtonene i 1215 er ikke særlig bra. Lyden som kommer fra dem er ganske viktig, eller hur? 1215mk2 er selvfølgelig noe helt annet.
  15. 1215mk2

CV 1215 SE vs. CV CLSC-215

Jeg er i besittelse av både 1215 og 1215mk2. Jeg kan ikke forstå hvordan noen kan mene at 1215 spiller høyere enn DC1515. Det har aldri mine gjort. DC1515 er en mye råere høytaler på alle punkter. Dessverre så står det i to "dårlige" mellomtoner i 1215 som forsurer lyden betraktelig. Dette er...