Robbyreds mancave
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Robbyreds mancave

Hei hei! Etter og ha bladd igjennom noen oppsett her inne så blei eg i tvil om eg skulle starte egen tråd. blei nesten for dumt 😊 det kryr virkelige av blodseriøse oppsett her inne.

Men eg er helt ny på Hifi fronten(og på AVforumet) så har tonnevis av spørsmål.
    Har prøvd å lest meg opp litt på forumet men er mange ødelagte linker(foreldet) å diverse så om noen kan hjelpe meg litt på vegen her inne hadde det vert stor stas 😊

Ferdigstiller i disse dager et rom som skal løfte kveldskosen fra ei vanlig stue til en litt mer kinoaktig opplevelse.

Kjelleren er under konstruksjon og et rom på 18m2 og 2.20 takhøgde blei valget til akkurat et slikt rom.

Om et par uker vil det vere klart til å sette opp alt utstyr, det meste er handlet inn og gleder meg stort til å få på plass alt.
    Det eg har stående i esker er:
    Tv : LG Oled 4k B6 65"
    Fronthøgtaler: klipsch r-28f
    Center: klipsch rp-440c
    Bakhøgtaler: klipsch rb-61mk2
    Sub: klipsch r-112sw
    Forsterker: onkyo tx-nr 656

Planen er atmos rp 140sa også..

Rommet er som sagt ca 18m2. 3 seter stressless skal stå i midten av rommet, å her kommer også første spørsmål:

Er laget til til skjulte kabler for bakhøgtalerene mine, di skal henges på veggen. Hvor høgt/lavt er det ideelt å ha dem? Har kjøpt høgtalerfester som skal skrues til, dvs høgtalerene kan eg vinkle ned mot sitteposisjon.

Bilder og spørsmål kommer fortløpende om noen er inntressert i å svare på halvdumme spørsmål

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2013
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Surround høytalerene bør ikke henges for høyt når du skal ha Atmos. Dette for å kunne skille surround fra Atmos. Diskant på surround ht bør henge ca 30 over øre høyde.

Sent from my iPhone using New Forum mobile app
    Denon AVR-X6200W, Cambridge 851A, Cambridge DacMagic 100, Klipsch RF-62 II, Klipsch RC-62 II, Klipsch RS-42 II, Klipsch RS-52 II, 2 x Klipsch R-12SW, Mac Pro, AppleTv.

Lignende tråder

1. TheNuts' stuekino/mancave
    By thenuts in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 3
    Siste melding: 04-05-2017, 23:50
  2. Vil dette rommet fungere til mancave/kino?
    By E4ewd2 in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 4
    Siste melding: 05-04-2015, 10:17
  3. _LarZen_'s mancave.
    By _LarZen_ in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 20
    Siste melding: 09-05-2012, 14:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  
Robbyreds mancave

AVtorget

Antimode 8033s II