Lydplanke 10k
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11

Tråd: Lydplanke 10k

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lydplanke 10k

Hei!
    Da har jeg bestemt meg for å selge anlegget jeg har nå. Da det er alt for overkill og plasskrevende til mitt bruk. Jeg har derfor bestemt meg å legge litt i en lydplanke.
    Jeg trenger en lydplanke som skal brukes mest til tv/tvserier og noe film.
    Jeg har sett på denne: https://www.hifiklubben.no/streaming...los-hoyttaler/
    Noen med erfaring? Evt bedre alternativ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også lest litt på Yamaha Ysp2700 og Bluesound Pulse soundbar.
    Eneste jeg har å utsette på sistnevnte er tilkoblingsmuligheter, da Heos og Yamaha nesten fungerer som en reciever på dette området. Er vell dog bare å kjøre alle hdmi kablene i Tv, for så å ha en optisk kabel mellom tv og planke? Erfaringer med noen av disse?

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kompis har Yamaha,denne syns jeg fungerer meget bra.
    Dette er en eldre modell en YSP 2700

Selv har jeg Klipsch planke i stuen,men mest fruen som bruker den siden jeg har eget rom.

Ser også at Monitor Audio ASB10 har fått endel skryt. Verdt å sjekke
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke helt "planke" men Naim mu-so kan vel være et alternativ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch har jeg også sett på. Hørt mye bra om den! Den var dog ikke "fin nok" å se på for fruen sjekka litt på monitor, men syntes den virka å bli litt for "lett". Synd de ikke har yamaha sin på hifiklubben, da det smarteste er vell for meg å gå ned dit å høre selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips, den siste er vell mer et musikkanlegg? Ønsker mer en planke som er skreddersydd for film

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hulkibulk Vis post
    Takk for tips, den siste er vell mer et musikkanlegg? Ønsker mer en planke som er skreddersydd for film
    Mu-so er i hovedsak tiltenkt musikk i stereo, men det er vel alle lydplanker?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    5,407
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hulkibulk Vis post
    Husker Samsung hadde en "Atmos lydplanke" med bakhøyttalere og Sub... Skal man nyte film, trengs vel en sub for LFE lysdporet, og skal man få lyd bakfra og over som i atmos, trengs vel noen slike. bakhøyttalere med atmos reflektert lyd fra taket.

Er man lei av at høyttalerne tar opp plass og ødelegger visuelt i stua, da kan man jo vurdere innbygnings løsninger også hvis det er praktisk mulig. Blir selfølgelig helt andre priser da....

Ser ut til at Elkjip har den fremdeles , men kan visst være litt kilen å få til Atmos hvis man ikke får sendt dette via HDMI til planken.
    Sist endret av ask4me2; 09-27-2018 kl 09:44
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2 Vis post
    Husker Samsung hadde en "Atmos lydplanke" med bakhøyttalere og Sub... Skal man nyte film, trengs vel en sub for LFE lysdporet, og skal man få lyd bakfra og over som i atmos, trengs vel noen slike. bakhøyttalere med atmos reflektert lyd fra taket.

Er man lei av at høyttalerne tar opp plass og ødelegger visuelt i stua, da kan man jo vurdere innbygnings løsninger også hvis det er praktisk mulig. Blir selfølgelig helt andre priser da....

Ser ut til at Elkjip har den fremdeles , men kan visst være litt kilen å få til Atmos hvis man ikke får sendt dette via HDMI til planken.
    Kjøpte Samsung hwk960 for noen dager siden.er veldig fornøyd.Kjører Atmos via Xbox one x koblet via lydplanken.Pakket vekk Dennon/Dali anlegget med Atmos for aldri mer å bruke det..he he.
    Samsung 65ks 8005-Nvidia Shield androidTV-Zidoo X5 4k 10bit android Box-UBD-K8500-Denon avr 2200-div Dali

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    K960 er absolutt et alternativ. Hvordan er selve planken ift. Bluesound/Heos? Bluesound planken har jeg lest skal være en av "verdens beste" planker. Jeg liker at jeg har mulighet til å bygge ut med høyttalere/sub om nødvendig på sikt, men i første omgang er det selve planken som er nødvendig for meg. Om Samsung ikke solgte "alt i ett" hadde de definitivt vært et meget godt alternativ. Har sett på det nye "flaggskipet" N960, men den blir i dyreste laget iom. at de skal selge "alt i ett". Kunne tenkt meg at de hadde solgt høyttalerne separat, som heos og bluesound. Fullt utbygget heos eller bluesound blir jo dyrere enn N960, men som sagt, det er kun planken jeg er ute etter i første omgang..

Newcomer Morty sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars42 Vis post
    Kjøpte Samsung hwk960 for noen dager siden.er veldig fornøyd.Kjører Atmos via Xbox one x koblet via lydplanken.Pakket vekk Dennon/Dali anlegget med Atmos for aldri mer å bruke det..he he.
    Jeg lurer på om Samsung HW-K960 eiere kan fortelle om den støtter streaming via Spotify Connect, uten at den må være påslått? Altså wake on lan

Lignende tråder

1. Lydplanke
    By Ceci90 in forum minHjemmekino og minHiFi
    Svar: 0
    Siste melding: 01-03-2015, 16:19
  2. Lydplanke
    By Bankeralle in forum Høyttalere
    Svar: 1
    Siste melding: 10-06-2012, 19:37
  3. Lydplanke?
    By Hufseking in forum Høyttalere
    Svar: 2