Valg av Høyttalere til hjemmekino med Bafflevegg
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av Høyttalere til hjemmekino med Bafflevegg

Hei.

Er i ferd med å bygge meg hjemmekinorom, da med bafflevegg. Rommet blir noe rundt 15m2.

Er det noen som kan komme med noen tips til høyttalere som kan brukes? tenker i første omgang 7.1 med mulighet for kanskje å legge til Atmos kanaler.

Jeg er veldig usikker på hvor mye penger jeg skal legge i dette, men har vært innom tanken om både Arendal sound som det skrytes veldig av om dagen og ADAM GTC som jeg forøvrig var på demo av i dag.

Når jeg nå kommer hjem å regner sammen høyttalere og prosjektor/Lerret så blir det fort 100.000kroner (uten forsterker) enten ved valg av AS eller Adam.
    Jeg er litt usikker på om det er verdt denne kostnaden? Finnes det andre gode alternativer? Tar gjerne tips i samme prisklasse, men aller helst litt rimeligere

Jeg har ingen sammenligningsgrunnlag. Er det noen som har noen tips som kan noen hjelpe meg på vei?

Jeg har i dag en 5.1 "stuekino" bestående av B&W604s3 fronter med tilhørende surroundhøyttalere og center samt svs sub til info.

Active PureHifi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tempo Vis post
    Hei.

Er i ferd med å bygge meg hjemmekinorom, da med bafflevegg. Rommet blir noe rundt 15m2.

Er det noen som kan komme med noen tips til høyttalere som kan brukes? tenker i første omgang 7.1 med mulighet for kanskje å legge til Atmos kanaler.

Jeg er veldig usikker på hvor mye penger jeg skal legge i dette, men har vært innom tanken om både Arendal sound som det skrytes veldig av om dagen og ADAM GTC som jeg forøvrig var på demo av i dag.

Når jeg nå kommer hjem å regner sammen høyttalere og prosjektor/Lerret så blir det fort 100.000kroner (uten forsterker) enten ved valg av AS eller Adam.
    Jeg er litt usikker på om det er verdt denne kostnaden? Finnes det andre gode alternativer? Tar gjerne tips i samme prisklasse, men aller helst litt rimeligere

Jeg har ingen sammenligningsgrunnlag. Er det noen som har noen tips som kan noen hjelpe meg på vei?

Jeg har i dag en 5.1 "stuekino" bestående av B&W604s3 fronter med tilhørende surroundhøyttalere og center samt svs sub til info.
    vurderte både adam og as jeg også, men ente opp med fult klipsch thx ultra 2 oppsett, fikk kjøpt det meste brukt. subber valgte jeg 2 stk diy kit fra avshop med 18 dayton ultimax element, så trenger ikke noe dyb baffelvegg, planlegger 40cm dybde.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PureHifi Vis post
    vurderte både adam og as jeg også, men ente opp med fult klipsch thx ultra 2 oppsett, fikk kjøpt det meste brukt. subber valgte jeg 2 stk diy kit fra avshop med 18 dayton ultimax element, så trenger ikke noe dyb baffelvegg, planlegger 40cm dybde.

Hva var grunnen til at du ikke valgte AS eller ADAM?
    Fikk du såpass god pris på brukten at kronene var en vesentlig årsak eller lyder klipchen bedre? Av det jeg kan se så koster jo klipchen også ganske mye nytt.

Brukt for min del er også forøvrig interessant. Er mye fint å finne der ute til en meget hyggelig penge, så om noen har noen tips/linker, så gjerne post de også

Dybden på baffelen er forøvrig ikke noe problem da jeg alt er i gang å har gardert meg. Har ca 60cm til rådighet

Active PureHifi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tempo Vis post
    Hva var grunnen til at du ikke valgte AS eller ADAM?
    Fikk du såpass god pris på brukten at kronene var en vesentlig årsak eller lyder klipchen bedre? Av det jeg kan se så koster jo klipchen også ganske mye nytt.

Brukt for min del er også forøvrig interessant. Er mye fint å finne der ute til en meget hyggelig penge, så om noen har noen tips/linker, så gjerne post de også

Dybden på baffelen er forøvrig ikke noe problem da jeg alt er i gang å har gardert meg. Har ca 60cm til rådighet
    sjekket først med Lsound, som selvsagt sier AS er klart best av de 3 merkene, Avshop vil selge Adam og Mono ville selge Klipsch.
    Har hatt en del Klipsch før og liker godt lydsignaturen og ikke minst horn til film, så passet kl 650 fint i baffel i tillegg til Kl/Ks 7800 bygger veldig lite i dybden, noe som er perfekt når jeg går for skjulte høyttalere i hele kinoen. Blir lydtett rom så er ikke tema å bygge det inn i veggen, men de skal bygges inn i smale fine søyler på sidene og bak. og når det i tillegg dukket opp på finn til en grei pris, fikk jeg ekstra penger på kinobudsjettet til alt de andre
    Men når det gjelder lyd er her like mange meninger som her er merker, å det er kun dine ører som kan si noe om lyden er slik du vil eller ikke

uansett en test over klipsch thx systemet her, ligger også på finn så mulig å kjøpe brukt.

http://doc.mono.no/docs/files/Klipsc...tra_2_Watt.pdf

Lignende tråder

1. Bygging av LCR høyttalere til innbygging i bafflevegg
    By Hallgeg in forum DIY (Do-It-Yourself)
    Svar: 18
    Siste melding: 11-01-2016, 13:08
  2. Valg av høyttalere til hjemmekino
    By Mannes in forum Høyttalere
    Svar: 5
    Siste melding: 03-01-2015, 16:40
  3. Valg av høyttalere til hjemmekino
    By GisleJP in forum Høyttalere
    Svar: 8
    Siste melding: 07-15-2010, 14:03
  4. Valg av høyttalere til hjemmekino
    By paja in forum Høyttalere