Erfaring med XTZ cinema serien?
Takk Takk:  1
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2014
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vurderer XTZ cinema serien. Noen som har erfaringer med XTZ? Tenkte meg 7.1.4 med 3x12" subkassen. De får jo utrolig mye skryt i tester, men finnes jo ingen steder en kan få hørt på de før kjøp. Er det evnt. andre alternativer jeg burde vurdere i samme prisklasse?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2014
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virkelig ingen som har disse eller har hørt de og kan gi en tilbakemelding. Er veldig fristet til å bestille ut fra tester på nettet, men hadde vært kjekt med en tilbakemelding fra noen som har hørt disse høyttalerne

3. Takk duffus takket for denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2017
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig så mener jeg det kommer litt ann på hvor høyt du kommer til å spille. Selv gikk jeg fra XTZ Cinema til Arendal Sound ettersom det ble bråkete rundt -8MV. Cinema serien er veldig detaljerte (og litt spisse), men når du kommer opp i volum mister de kontrollen og blir litt grøtete, imho.

Arendal på den andre siden er en smule tilsløret, men har dynamikk og gøyfaktor så det holder. De blir bare gøyere å høre på jo høyere du spiller. Jeg har dog ikke hatt 3x12, men vet en annen kar her på forumet som gikk fra dual 3x12 til dual Arendal Sub 3 og er veldig glad for byttet. Men lyd er jo veldig subjektiv, så du burde nok få deg en prøvelytt av det du har tenkt å kjøpe før du betaler en forholdsvis pen slump på et helt oppsett.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2014
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle gjerne ha hørt de, men ingen butikker i Norge som har de på demo. Nærmeste er sør for Gøteborg, så en drøy kjøretur. Spiller de dårlig når det blir høyt eller må de bare ha mye effekt inn for å spille bra når det blir høyt?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2017
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av the_fan Vis post
    Skulle gjerne ha hørt de, men ingen butikker i Norge som har de på demo. Nærmeste er sør for Gøteborg, så en drøy kjøretur. Spiller de dårlig når det blir høyt eller må de bare ha mye effekt inn for å spille bra når det blir høyt?
    Jeg drev de med NAD M27, så skulle tro det var nok effekt. Opplevde at det var lite dynamikk ved høyt volum og at det "fløt ut" når det ble høyt. Driver også Arendalene med samme effekt og her er det dynamikk og nålespiss nøyaktighet selv ved REF+. Når det er sagt, hvis jeg ikke likte høyt volum så hadde Cinemaene holdt i massevis.

Edit: Må jo presisere at dette er hva jeg opplevde/opplever, noen andre vil kanskje motsi meg.
    NAD M17&M27, Arendal Tower, Arendal Center, 4x Arendal Surround, 2x PB16-U, DDRC-88BM - Dirac, Optoma UHD60

Lignende tråder

1. Erfaring med Audio pro Wigo serien?
    By Intel94 in forum Høyttalere
    Svar: 1
    Siste melding: 08-01-2012, 20:14
  2. Svar: 5
    Siste melding: 09-06-2011, 16:45
  3. Erfaring med Audiovector og/eller K-serien?
    By gompan in forum Høyttalere
    Svar: 0
    Siste melding: 09-20-2008, 10:33
  4. Svar: 4
    Siste melding: 12-04-2005, 00:56
  5. klipsch SF1 serien VS RF10 serien
    By ftz in forum Høyttalere
    Svar: 13
    Siste melding: 05-11-2005, 23:19

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder