Hvilken forsterker til innfelte høytalere i vegg for TV?
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken forsterker til innfelte høytalere i vegg for TV?

Hei

Driver for tiden og ferdigstiller stuen hvor jeg skal ha en vegghengt TV med innfelte høytalere i vegg siden dagens TV'er ikke akkurat har verdens beste lyd. Jeg har jeg laget et opplegg med B&W cinema 7 vegghøytalere og videre bygget en boks i veggen bak TV'en hvor blant annet forsterkeren skal ligge sammen med for eksempel One Connect boxen om det blir Samsung TV.

På Hifi klubben ble jeg anbefalt Bluesound Powernode2 da denne enkelt kunne kobles opp mot fjernkontrollen til TV'en. Målet er en så enkel som mulig løsning hvor disse vegghøytalerene blir styrt sammen med TV'en slik at fruen ikke får masse ting å sette seg inn i og at TV'en får knall lyd uansett bruker.

Men finnes det bedre eller andre alternativer? For eksempel har jo Powernode2 kun styring via IR og det blir jo stadig mer Bluetooth på fjernkontroller så kanskje lurt å finne en som kan kobles opp mot dette fremfor IR?

Håper på gode tips og råd her på forumet

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv cinema 7 i tv veggen. Dette driver jeg med en Yamaha prosessor på marantz effekt på 150watt. Kan spille høyt og kontrollert. Dette skrur seg på når tv går på og volum justeres med tv kontrollen. Siden det virker som det er et stereo oppsett ville jeg tittet på nad 368 med blusound modul og hdmi kort. Vil gi vesentlig bedre lyd til de høyttalerene, men blir jo endel dyrere. Har denne forsterkeren selv med blusound modul på et annet rom og er syntes den fungerer utrolig bra! Har riktig nok ikke koblet denne til noe tv, men snakk med gutta på hifiklubben så får du vite om det blir som ønsket med en hdmi modul.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chrisand25 Vis post
    Har selv cinema 7 i tv veggen. Dette driver jeg med en Yamaha prosessor på marantz effekt på 150watt. Kan spille høyt og kontrollert. Dette skrur seg på når tv går på og volum justeres med tv kontrollen. Siden det virker som det er et stereo oppsett ville jeg tittet på nad 368 med blusound modul og hdmi kort. Vil gi vesentlig bedre lyd til de høyttalerene, men blir jo endel dyrere. Har denne forsterkeren selv med blusound modul på et annet rom og er syntes den fungerer utrolig bra! Har riktig nok ikke koblet denne til noe tv, men snakk med gutta på hifiklubben så får du vite om det blir som ønsket med en hdmi modul.
    Ja det blir en stereo løsning som du nevner, siden kassen bak TV er ca 80x35x10cm (LxBxD) er er jeg litt avhengig av en kompaktløsning da denne plassen skal potensielt kunne deles med One connect box. Powernode2 virker som en genial løsning som har det meste og gir fra seg lite varme. Men skulle gjerne hatt en litt bedre tilkobling mot fjernkontroll enn IR da jeg føler at dette er på vei ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ir løser du greit med en Logitech fjernkontroll med rf hvis det skulle bli et problem. Ikke kjempe erfaring med dem enda siden jeg nettopp har kjøpt, men det lille jeg har prøvd min viser at den fungerer veldig bra. Er litt dyr da. One connect boksen til samsung er forøvrig veldig liten
    Sist endret av chrisand25; 08-02-2018 kl 11:09

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chrisand25 Vis post
    Ir løser du greit med en Logitech fjernkontroll med rf hvis det skulle bli et problem. Ikke kjempe erfaring med dem enda siden jeg nettopp har kjøpt, men det lille jeg har prøvd min viser at den fungerer veldig bra. Er litt dyr da. One connect boksen til samsung er forøvrig veldig liten
    Liker ikke sånne universalfjernkontroller egentlig så må prøve å styre unna slike løsninger, ser det finnes løsninger som har "Learning" funksjon for Bluetooth fjernkontroller så hadde vært genialt med noe slikt vedsiden av IR.

Connect boxen har faktisk vokst en del på de siste modellene, blitt dobbelt så tykk, men har tatt hensyn til den siste utgaven som er størst

Lignende tråder

1. Hvilken forsterker til Klipsch høytalere
    By MzdPwr in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 1
    Siste melding: 09-03-2016, 19:00
  2. Innfelte høytalere - Stereo til TV
    By Kobsar in forum Høyttalere
    Svar: 0
    Siste melding: 08-09-2016, 19:18
  3. Innfelte høytallere i vegg med styring
    By oki in forum AV-automatisering og distribusjon i hjemmet
    Svar: 0
    Siste melding: 04-13-2016, 21:46
  4. Hvilken forsterker passer best til B&W høytalere?
    By Don Taco in forum minHjemmekino og minHiFi
    Svar: 8
    Siste melding: 06-12-2009, 16:15
  5. Plassering av høytalere (mot hvilken vegg?)
    By nordvest in forum Høyttalere
    Svar: 1
    Siste melding: 10-06-2004, 18:10

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

AVtorget

Antimode 8033s II