Hjelp med høyttaleroppsett
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp med høyttaleroppsett

Hei!

Det har seg slik at vi har kjøpt hus og i den forbindelse skal jeg sette opp en hjemmekino i stuen i kjelleren.

Per i dag har jeg et sett med B&W 685 stativhøyttalere som er i bruk, men har også et par med System Audio Saxo 30 i bruk på et annet rom.

Bruker en XTZ 99 12.16 sub.

Mitt spørsmål er om jeg kan kombinere disse høyttalerne i et oppsett sammen? Hvilke av de vil i såfall være best egnet som fronter?

Ny senter vil jeg kjøpe basert på hvilke som ender opp som fronter.

Takker for hjelp!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville sjekket hvilken senterhøyt. som matcher b&w og til SA saxo.
    Så ville jeg valgt ut ifra senterhøyt. Det kommer mest "info" fra senter ved f.eks. film. Så da ville jeg valgt den av de to merkene med den beste senterhøyt.

Lurer her på om det ikke blir B&W som har best senterhøyt.

Men samtidig blir det jo en smakssak i forhold til dine ører.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg sjekket litt, og egentlig kommet frem til at jeg syns HTM62 er litt for dårlig og HTM61 litt stor og litt dyr, men om jeg ikke finner noe annet blir det nok B&W htm61 jeg går for som senter.

Har ikke fått testet men er usikker på hvordan 685/saxo 30 vil spille sammen, da de er veldig forskjellige. Det blir jo riktignok som bakhøyttalere så det er vel ikke krise sånn sett. Et sett med b&w 686 for å ha bak vil jo evt koste meg 5000kr, som jeg gjerne vil legge i noe annet, som feks ny reciever. Har i dag en Yamaha RX-v577 som ikke støtter 4K HDR, eller nye lydformater.

Ville dere:
    1. Kjøpe både htm61 og 686 for å få et komplett oppsett sammens med 685, og beholde dagens reciever.
    2. Kjøpe b&w htm6, og bruke SA saxo som bakhøyttalere, og oppgradere reciever, til feks en Yamaha RX-V683.
    3. Finne en annen senter som er billigere enn htm61 som eventuelt matcher Sa saxo.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Matchende bakhøyttalere er nok lavest prioritet i din situasjon. En god senter som matcher front er viktig. Nyeste lydformater er ikke egentlig viktig hvis de ikke brukes men 4k kompatibilitet kan være veldig hendig og gjøre ting enklere. Hva som er riktig for deg er vanskelig å si men lykke til

Sent from my iPad using Tapatalk

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det er en som selger en Yamaha RX-A1050 på finn til 5500kr. Godt kjøp om jeg skal oppgradere receiver? Gjerne sammenlignet med RX-V683/rx-a670.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo mer jeg leser jo mer usikker blir jeg jo selvfølgelig. Nå har jeg enda et alternativ på trappene, hehe...

Ser at man kan få en surroundpakke fra Q Acoustics til 10.500kr. Dette er samme pris som det vil koste for htm61 og b&w 686. Det som taler for Q Acousticsene er imo bedre design, og at senteren har en størrelse som passer til TV-benken. htm61 vil kreve vegghengt TV og senter på bordet. Kan jo også da selge mine b&w 685.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifiklubben kjører 20% på B&W 600 serien, så da blir det htm 61 og 686 som bakhøyttalere, deilig!

Nå må jeg bare se meg om etter en ny receiver som takler Atmos. Har et musiccast-oppsett i dag, så ønsker først og fremst å kjøpe Yamaha, men har jo også en Yamaha WXAD10 slik at jeg kan få musiccast fra andre produsenter også. Har sett på RX-V683 og helt opp til RX-A 1070. Noen tanker mtp høyttaleroppsett? Makspris 12.000kr for en Receiver.

Lignende tråder

1. 5.2 eller 7.2 høyttaleroppsett?
    By quiltmaster in forum Høyttalere
    Svar: 11
    Siste melding: 08-08-2012, 18:50
  2. 5.1 høyttaleroppsett til Denon AVR-3311
    By Goosewater in forum Høyttalere
    Svar: 7
    Siste melding: 10-05-2011, 14:52
  3. Nybegynner søker litt hjelp angående høyttaleroppsett
    By Moritz in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 3