Hifisentralen - Bare lureri/sensur? Erfaringer?
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gjorde ett bruktkjøp som innvolerer personer som er administrator eller driver Hifisentralen. Det har ikke vært noe god opplevelse. Prøvde å poste vedlagte innlegg, men det ble fjernet rimelig fort, hvis det i det hele tatt ble vist.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Hifisentralen - Bare lureri/sensur? Erfaringer?-hifisentraleninnleggmerdian-png  

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at jeg postet på Hifisentralen og her, så fikk jeg raskt en sms, som virker positivt på en bra løsning på saken. Håper at det blir fulgt opp.

3. Liker Gorm har likt denne posten
    Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    5,407
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan virke som at postingen på sentralen traff meget bra da...

Håper det ordner seg nå ja...
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate didrik nilsen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er helt på trynet, så mange ganger du har kontaktet de og faktisk prøvd å løse dette.
    Helt hinsides dårlig. Går ikke dette bra, gå videre.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    5,407
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt noen Martin Logan høyttalere via torget i sentralen tidligere, og har vært veldig fornøyd med det kjøpet i alle fall. Nå er det vel nesten like mange selgere som annonser i slike markedsplasser, og vil tro risikoen er like stor der som alle andre steder.

Vet ikke hva slags forsterker dette var, men når det blir opplyst at en brukt vare er 100% i orden, strøken og nylig gjennomgått en service, da er vel selger ansvarlig for at dette stemmer og kjøper kan ha så blå øyne som han bare vil. Når du har klart deg i den kjøp og salgs jungelen i 30 år uten de store negative overraskelsene, tviler jeg på at du har vært særlig "blåøyd", mer uheldig i dette tilfelle.

Det er klart at man kan tolke det at produktet er hos en service teknikker som enten at det er eller har vært et problem produkt... Men finnes vel en del selgere som vil gjøre sitt ytterste for å selge et produkt som er i orden og prøver å få noen til å sjekke dette før salg..

Kommunikasjonen med selger før kjøp er vel den beste indikatoren for om alt er som det burde være. Liker selv å kjøpe brukt, og pleier som regel å avtale møte for å få en test av det man kjøper hos selger. Er selger litt i tvil om det han selger er i orden, kommer det typisk noen unnskyldninger og bortforklaringer om at det blir vanskelig å teste osv.
    Da er det vel skikkrest å styre unna og ikke ta turen. Problemet med det er at man vet jo ikke om det faktisk er et dårlig kjøp når men ikke gjennomfører handelen, så....
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate didrik nilsen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er det bare å spre ryktet å styre unna, rydder dette seg I løpet av lynvingen tid, så er det noe annet.
    Men du har jo ventet I lang tid allerede. Så har mine tvil desverre. Få kjøpet hevet og pengene tilbake.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,164
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper også at det ordner seg, men jeg tror ikke det er forskjell på om salget gjøres på HFS, AVtorget eller Finn.no for den saks skyld. Det er dessverre slik at man noen ganger kan være uheldig, og i de tilfellene er man prisgitt at selger er villig til å kommunisere for å finne en løsning. Når det ikke lar seg gjøre så kan det bli som i dette tilfellet.

Krysser fingrene!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak Vis post
    Jeg håper også at det ordner seg, men jeg tror ikke det er forskjell på om salget gjøres på HFS, AVtorget eller Finn.no for den saks skyld. Det er dessverre slik at man noen ganger kan være uheldig, og i de tilfellene er man prisgitt at selger er villig til å kommunisere for å finne en løsning. Når det ikke lar seg gjøre så kan det bli som i dette tilfellet.

Krysser fingrene!
    Men her er personen som hadde annonsen på Hifisentralen en med status 'Administrator' og som jeg er av oppfatning en med sterk tilknytning til forumet(kanskje eier?).

Mistenker at det var han som hindret/fjernet innlegget mitt angående saken umiddelbart etter at jeg hadde postet det.

Håper på en løsning. Ble lovet oppfølging idag, men har foreløpig ikke hørt ett 'piip', så det fortsetter sannsynligvis i samme sporet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ting går fremover her ihvertfall mottok 2000 kr (prisreduksjon/kompensjon) akkurat nå. Kjøpesum var 12k.

Ser frem til å motta den tilbake i fungerende tilstand snart.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk akkurat beskjed om at den ferdig, og kan hentes. Så da satser jeg alt på at den fungerer som den skal, og at dette er løst.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,164
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det bare å krysse fingrene for at dette ordner seg til det beste!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hentet den nå. Må nok stå litt inne og varme seg før jeg kan teste den etter en lang kjøretur.

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,332
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei !

Spent jeg, var denne i orden?
    DIY - Inconcert Miles -| Yamaha RXV-A 2067| Dreamscreen V6| Sony HW50ES | Ps4 pro | 12 x JBL 8330mk2 | 4 x JBL 18" 2258

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nesten bare kjøpt derfra. Bare bra med det.

Høvdingen, er sjef der.
    Tror den personen har det som brukernavn og ikke annet.
    De står moderator under brukernavnet på hjelperene til Høvdingen.
    Kontakt Høvdingen hvis problemer.
    Så ordner det seg ofte.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er Høvdingen det gjelder så har han vært mye syk og bl.a. ligget på sykehus. Noe kan ligge der så ikke døm på noe sviktende grunnlag...., spesielt om man ikke følger opp egen tråd.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk til en løsning som var såpass at jeg ikke gadd å presse mer på, fordi jeg skjønte at dette var helt låst. Hele opplevelsen og holdningen var på ett nivå som jeg har aldri har opplevd før.

Jeg har lært å ikke være så blåøyd lenger, og være mer forsiktig og undersøkende ved bruktkjøp.

Saken ble løst og er ute av verden for min del.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altid lurt å ikke være blåøyd. Altid lurt å sjekke tilbakemelding samt google fyren. Har handlet en hel del å Sentralen og så langt stort sett bare gode erfaringer. Det som oftest kan være litt styr er betaling og hvordan dette ordnes, men det går som regel i orden smertefritt det og.

Tror ikke din erfaring med Hifisentralen er representativ, heller rimelig sikke på at det motsatte er tilfelle i 99% av gangene. Godt det ordnet seg i alle fall
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Lignende tråder

1. Altibox sensur
    By nordboer in forum Digitalt bakkenett og kabel-TV
    Svar: 4
    Siste melding: 11-12-2008, 00:05
  2. Digitalt tv bare tull og lureri
    By doffen22 in forum Digitalt bakkenett og kabel-TV
    Svar: 9
    Siste melding: 11-20-2007, 10:05
  3. Kiss HD spiller, bare lureri?
    By AndersT2 in forum HD hardware - generelle tråder
    Svar: 8
    Siste melding: 02-09-2007, 10:07
  4. hehe, lol Beskrivelse Sensur
    By da_znake in forum TV-apparater
    Svar: 3
    Siste melding: 08-13-2006, 14:23
  5. Sensur på AVforum ?
    By Jodan in forum Generell chitchat
    Svar: 25
    Siste melding: 04-29-2006, 08:57

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

AVtorget

Antimode 8033s II

Antimode 8033s II

Kr.3,000.00