Dspeaker vs Minidsp
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2017
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dspeaker vs Minidsp

Først litt om mitt oppsett. Jeg er ny her og har derfor ikke så mye erfaring annet en at jeg elsker stereo og ønsker det beste ut av det jeg har.

Surround Prosessor Rotel RSP 1572
    Fronter B&W CM 10 som drives av Rotel RB 1582
    Senter CMC2 som er biampet 2 av kanalene til Rotel RB 1575
    Bak B&W 683 som drives av RB 1575
    Subwoofwe B&W DB1

I min RSP finnes det ingen Rom kalibrering. Så kommer det første spørsmålet mitt:

1. Jeg har en Dspeaker antimode 8033 som jeg tenkte bruke på subben ( programmet som følger med virker ikke på MAC) Jeg har hatt en gjeng med forskjellige subber men synes DB1 gjøre en god jobb til musikk og film. Har hatt SVS PB 12 pluss og 12 pluss 2 samtidig. Sunfire XTEQ 12 SVS PC12 pluss Monitor Audi. 10CM og Rel pluss flere, men endte opp med DB1 som funker til film og musikk i følge min smak. Tenkte også kjøpe meg en Dspeaker antimode 2.0 på frontene i tilleg til 8033 til subben
    Hørte at jeg skulle sette avstand 90 cm nærmere pga tids fordrøyelsen. Stemmer det?

2 Eller skal jeg kjøpe meg en Minidsp Nano avr 7.1 HDMI digital romkorreksjon. Er det stor forskjell på modelen med DIRAC LIVE? Isåfall hvem burde jeg kjøpe. Har ingen erfaring med. Noen som skal selge en?

Jeg hadde en gang en Denon avr med rom korreksjon men var ikke noe særlig imponert og likte mye bedre Rotel RSP´n.
    Er det noen som har noe erfaring med de modellene eller er det noen andre jeg skal prøve

Veldig glad for svar.
    Sist endret av Zuperman; 01-22-2018 kl 06:29

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,844
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zuperman Vis post
    Først litt om mitt oppsett. Jeg er ny her og har derfor ikke så mye erfaring annet en at jeg elsker stereo og ønsker det beste ut av det jeg har.

Surround Prosessor Rotel RSP 1572
    Fronter B&W CM 10 som drives av Rotel RB 1582
    Senter CMC2 som er biampet 2 av kanalene til Rotel RB 1575
    Bak B&W 683 som drives av RB 1575
    Subwoofwe B&W DB1

I min RSP finnes det ingen Rom kalibrering. Så kommer det første spørsmålet mitt:

1. Jeg har en Dspeaker antimode 8033 som jeg tenkte bruke på subben ( programmet som følger med virker ikke på MAC) Jeg har hatt en gjeng med forskjellige subber men synes DB1 gjøre en god jobb til musikk og film. Har hatt SVS PB 12 pluss og 12 pluss 2 samtidig. Sunfire XTEQ 12 SVS PC12 pluss Monitor Audi. 10CM og Rel pluss flere, men endte opp med DB1 som funker til film og musikk i følge min smak. Tenkte også kjøpe meg en Dspeaker antimode 2.0 på frontene i tilleg til 8033 til subben
    Hørte at jeg skulle sette avstand 90 cm nærmere pga tids fordrøyelsen. Stemmer det?

2 Eller skal jeg kjøpe meg en Minidsp Nano avr 7.1 HDMI digital romkorreksjon. Er det stor forskjell på modelen med DIRAC LIVE? Isåfall hvem burde jeg kjøpe. Har ingen erfaring med. Noen som skal selge en?

Jeg hadde en gang en Denon avr med rom korreksjon men var ikke noe særlig imponert og likte mye bedre Rotel RSP´n.
    Er det noen som har noe erfaring med de modellene eller er det noen andre jeg skal prøve

Veldig glad for svar.
    Har du en Antomode Cinema , så trenger du ikke noe mer mtp. sub. La den gjøre jobben sin først , og juster nivå og avstand etterpå. Og den skal settes 90 cm lengre unna , ikke nærmere

Ellers så har du vel manuelle EQ muligheter i prosessoren din , eller husker jeg feil ?

Jeg vil uansett anbefale installere REW og kjøpe en Umik fra Minidsp for å ta målinger. Det er veldig nyttig uansett hva slags løsning du ender på.

Dirac skal jo være veldig bra , men det koster jo litt også , så jeg tror jeg hadde sjekket litt hvor bra du kan få det med det utstyret du allerede har først.
    ELEKTRONIKK : Marantz AV7704 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , SonyUBP-X8000 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV 4K.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2017
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Jeg har Mic og REW appen så da kan jeg jo teste det først. Tenkte kjøpe Dspeaker 2.0 på frontene. Har lest mye bra om den og den er jo lett og grei å bruke.
    Så kan jeg vente med Minidsp og se hvordan resultet blir.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,844
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zuperman Vis post
    Takk for svar. Jeg har Mic og REW appen så da kan jeg jo teste det først. Tenkte kjøpe Dspeaker 2.0 på frontene. Har lest mye bra om den og den er jo lett og grei å bruke.
    Så kan jeg vente med Minidsp og se hvordan resultet blir.
    Brukte 2.0 på frontene en stund jeg også (altså mellom pre og effekt) , men ble aldri helt fortrolig med å bruke den på den måten. Jeg slet med klipping pga. for lav gain i den , og den genererte også noe sus i ht.
    Den bør også rattes manuelt sammen med REW , eller blir det for kjedelig for min del. Og den muligheten har du jo i prosessoren din allerede..?

Ellers sa kan den jo brukes digitalt inn / ut mellom kilde og inn på prosessoren , men da gjelder jo korrigeringen kun for den kilden selvsagt.
    ELEKTRONIKK : Marantz AV7704 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , SonyUBP-X8000 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV 4K.

Lignende tråder

1. miniDSP - hvilken versjon?
    By jonia in forum Kalibrering/tweaking
    Svar: 6
    Siste melding: 12-19-2016, 19:49
  2. Starthjelp minidsp umik 1 og rew
    By PureHifi in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 0
    Siste melding: 03-28-2013, 13:15
  3. MiniDSP til 2.1 oppsett
    By jeppfi in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 14