Testlåter
Takk Takk:  0
Like Like:  2
Viser resultater 1 til 17 av 17

Tråd: Testlåter

Newcomer heavy.red sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Lyngdal Vest Agder
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Testlåter

Har brukt mye tid i det siste på å snoke rundt etter gode testlåter.
    Tenker sanger som inneholder flest mulig "testkriterier"; at man får god oversikt over prestering på færrest mulig låter. Lista mi begynner å få endel gode kandidater nå
    Liker tanken på få en liten liste som kan brukes når enn skal omtale lyden av høyttalere man benytter....så vi uten måleutstyr kan nææærme oss et felles språk

Sanger jeg bruker inneholder ofte tidlig høyre/venstre effekter. (så noe så banalt som riktig kobling kommer kjapt frem)
    De har også bassganger som spenner endel i frekvens for å få inntrykk av linæritet her.

Vokaler er jo essensielt.. diverse instrumenter varierer etter sjanger. Har låtene f.eks qsound i tillegg er det jo et stort pluss
    (Snubler stadig vekk borti artister som bruker dette i produksjonen!)

Vet det er et oppbrukt tema, men setter stor pris på forslag som kan prøves!
    Bruker Spotify

Dagens tips fra meg;
    Äl Jawala med "Talibanski Dub". Ikke så veldig spennende bass, og lite vokal....
    Men, endel forskjellige instrumenter og effekter, pluss kule qsound effekter på den lille "vokalen" som er der

2. Liker DrGjerdesmett har likt denne posten
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,953
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angel Massive Attack, Pink Floyd Money, Nazaraeth-Hair of the dog, Led Zeppelin- Immigrant song.

Synes jeg er kult i test..

Vi kunne kanskje delt noen spillelister i Spotify.

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Lyngdal Vest Agder
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke Vis post
    Angel Massive Attack, Pink Floyd Money, Nazaraeth-Hair of the dog, Led Zeppelin- Immigrant song.

Synes jeg er kult i test..

Vi kunne kanskje delt noen spillelister i Spotify.

Det hadde vært kult!
    Jeg skjønner ikke helt hva det er, men (enkelte) andre klarer ikke finne.meg på Spotify. Har satt alle mulige innstillinger til "åpen"...

Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Lyngdal Vest Agder
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte deg en mld

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,953
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heavy.red Vis post
    Sendte deg en mld
    Led Zeppelin Good times bad times

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,953
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Terje Isungset-Fading Sun, bør du sjekke ut med tanke på ting som skjer i stereo-lydbildet og lydkvalitet..

Er med på sentralens bassliste.

Newcomer MrMirage sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Amused To Death av Roger Waters er spilt inni Q-sound, knallbra. Eller er albumet Løsrivelse av Kari Bremnes spekket med låter som passer for lyd-demo, og Dorian Sampler Vol.2 - kirkeorgel med dyyyp bass. Tied Up og The Race av Yello er fin til å demonstrere trykk og har lydbilder hvor det skjer en del, pluss låtene Desire og Otto Di Varania. De tre første er på Essential Yello, den siste på Flag. Har sikkert flere på gang, men disse jeg husket akkurat nå.

EDIT: Og hvem i sitt rette element kan glemme Annie Lennox, kanskje en av de flotteste og kraftigste kvinnestemmene verdens musikkbransje noen gang har bevitnet. Into The West fra Ringenes Herre er et klart bevis på det.
    Sist endret av MrMirage; 11-30-2017 kl 12:06

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,953
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det LP eller CD du snakker om, har Amused to death på CD og ja det er veldig god lyd.

Men LP er kanskje hakket bedre?

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,332
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Daft Punk - Give Life Back To Music er magisk på Miles ! Kan watte høøøøyt, smeller bra i brystet
    DIY - Inconcert Miles -| Yamaha RXV-A 2067| Dreamscreen V6| Sony HW50ES | Ps4 pro | 12 x JBL 8330mk2 | 4 x JBL 18" 2258

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    5,407
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke Vis post
    Er det LP eller CD du snakker om, har Amused to death på CD og ja det er veldig god lyd.

Men LP er kanskje hakket bedre?
    Kommer nok mye an på utstyret som spiller av LP og CD plata, Foretrekker CD versjonen her, synes støygulvet på LP ødela litt av effektene i denne...
    Amused to death med Q-sound gir jo en del stilige effekter for lydbilde, både for bikkja, "katten", hesten, dama med gass tanken osv. Har ikke et veldig basstungt hifi anlegg fortiden, men mener å huske det var ganske heftige bass-effekter i noen av sporene til denne plata/CD også. Økse Hugge lydene har jeg egentlig aldri fått til å funke særlig realistisk, men de er kanskje litt dårlig spilt inn eller kommer av andre dynamikk begrensinger...?

Bob Carver som har laget mange spenstige forsterker og høyttaler-konstruksjoner hadde vel noen teorier om hvor mange watt som trengs for å få noe så enkelt som et sakseklipp til å høres uforvrengt og ekte ut, men han lever vel av å selge og lage forsterkere så....
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Extreeme med plata 3 sides to every story. Intro delen av spor en og egentlig hele spor 2 er kul og morsom til å høre om høyttalere dine er i fase, og riktig plassert. På spor to så skal det komme en gutt som roper til deg bak deg litt på høyre side av hodet.

Roger Walters med Amused plata. Sporet 3 whishes. Dama i radioen skal stå lagt ut til venstre side..
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterker Marantz SR8012 .
    Kilder, pc,himedia Q10PRO, Technics 1210 Mk2 Glanz gmc 20E pu.
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,953
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes 2L og BIS platekompaniene har bra lydkvalitet. Er mest klassisk, jazz og folkemusikk..
    Sist endret av Danke; 12-01-2017 kl 21:33

Intermediate Karmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klikk på bildet for å se en større utgave

Navn:		RoonShareImage-636477744647075081.png
Visninger:	22
Størrelse:	151.7 KB
ID:		125933
    |Tangen Inconcert Miles LCR|JBL 8340 x 4|Jbl 4645B x 10|DIY JBL 4645C x 2|Yamaha CX-A5000|3 x Hypex PSC2.700D|Emotiva XPA 5|Crown I-tech 6000 x 3|DIY HTPC|Epson TW-9200|Pro-ject debut carbon esprit|Xbox One|Xbox 360|Nvidia Shield TV|

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,953
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blurayen Roger Waters The Wall, har meget god lyd, og er kult i kinoen med subwoofer.

Newcomer MrMirage sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når vi først snakker om Roger Waters så skal det sies at høydepunktene er mange, hvorav noen er nevnt, personlig liker jeg spesielt sekvensen med rytmisk slagverk fra gata under og mor lukker vinduet mens spedbarnet gråter, og jagerflyet bomber alt tilbake til steinalderen. Sterkt virkemiddel, dog realistisk, men hvis man skrur opp skikkelig på denne scenen, så er lyden fra bomben helt vanvittig. Dere som sitter på anlegg med 2x15 sub eller større bør få tidenes bakoversveis her.

17. Liker Karmann har likt denne posten
    Intermediate Karmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    541
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrMirage Vis post
    Når vi først snakker om Roger Waters så skal det sies at høydepunktene er mange, hvorav noen er nevnt, personlig liker jeg spesielt sekvensen med rytmisk slagverk fra gata under og mor lukker vinduet mens spedbarnet gråter, og jagerflyet bomber alt tilbake til steinalderen. Sterkt virkemiddel, dog realistisk, men hvis man skrur opp skikkelig på denne scenen, så er lyden fra bomben helt vanvittig. Dere som sitter på anlegg med 2x15 sub eller større bør få tidenes bakoversveis her.
    Enig, dette er en veldig god konsert, synd ikke flere er med samme lydkvalitet, jeg besitter ca 400 blu-ray konserter og det er mange med middels lyd,

Når vi først er inne på konserter så er dette min favoritt med tanke på smekk : http://www.blu-ray.com/movies/The-Po...-Blu-ray/3615/
    Begynner å bli noen år, men uansett.
    |Tangen Inconcert Miles LCR|JBL 8340 x 4|Jbl 4645B x 10|DIY JBL 4645C x 2|Yamaha CX-A5000|3 x Hypex PSC2.700D|Emotiva XPA 5|Crown I-tech 6000 x 3|DIY HTPC|Epson TW-9200|Pro-ject debut carbon esprit|Xbox One|Xbox 360|Nvidia Shield TV|

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,953
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes Metallica-Through the Never har rå lyd, bluraykonsert Innkludert 3D med innslag av film...

Jeg synes filmen og musikken er stenrå sammen...

Det anbefales sef at man liker Metallica da, jeg har alltid likt musikken deres.. Ikke blodfan, men har noen skiver, kasetter hadde jeg også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

AVtorget

Antimode 8033s II

Antimode 8033s II

Kr.3,000.00