Forsterker har dratt sin vei...
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker har dratt sin vei...

Hei godtfolk, kjentfolk og andre folk

Jeg har ett spørsmål - dvs to spørsmål..

Jeg har en H/k AVR 355 som ikke vil slå seg på. Den lyser i det lille lyset under på knappen, men det er det.
    Den begynte med at jeg måtte skru den av og på for at det skulle komme lyd i den. DVS når det ikke var lyd i den satte jeg volum på maks så hørte jeg lyden laaangt inni høyttalerne – Dette skjedde hyppigere og hyppigere over de siste ukene – nå vil den altså ikke slå se på i det hele tatt…
    Det bør nevnes at når den var på og fungerte som den skulle var alt 100%
    Har prøvd å dra ut støm, blåse den ren og alt det der.. men tror den har tatt med seg verktøykassa og dratt sin vei gitt..

Noen forslag?

Spørsmål to blir da – jeg må nok handle en ny og valgene står vel mellom hk 171 s til 4900 på elkjøp
    Evt finne noe brukt som funker – har ikke så mange krav, men at den har 7.2 /hdmi og alt det der..
    Tenker selvfølgelig å bruke minst mulig, forslag?

Dette er ett anlegg som står i stua og har scandyna minipod front, micropod bak, senter pod og sub pod- den store av dem…

Tusen takk for alle svar!

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dersom du bare vil ha noe som funker, så ser jeg at komplett.no har en yamaha receiver på ukens tilbud til 3790,-
    https://www.komplett.no/product/9255...3-av-receiver#
    Marantz 6012+rotel rb1070, Focal Aria 906, SVS SB13-ultra

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av muuh Vis post
    dersom du bare vil ha noe som funker, så ser jeg at komplett.no har en yamaha receiver på ukens tilbud til 3790,-
    https://www.komplett.no/product/9255...3-av-receiver#
    satt å tittet på den før jeg så svaret ditt, men ja den er på vei i posten nå..

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    5,407
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er forsterkeren såpass bortreist at det ikke går å kjøre en Processor Reset ?
    Klikk på bildet for å se en større utgave

Navn:		Reset AVR355.png
Visninger:	30
Størrelse:	88.1 KB
ID:		124986
    Ser det er en reset knapp bak på siden av RS-232 også, beregnet for Firmware oppgradering, men ser ut som du har løst det alt ja...
    Det er alltid morsomt med noe nytt, håper du blir fornøyd med Yamaha receiveren
    Sist endret av ask4me2; 08-16-2017 kl 18:39
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2 Vis post
    Er forsterkeren såpass bortreist at det ikke går å kjøre en Processor Reset ?

Ser det er en reset knapp bak på siden av RS-232 også, beregnet for Firmware oppgradering, men ser ut som du har løst det alt ja...
    Det er alltid morsomt med noe nytt, håper du blir fornøyd med Yamaha receiveren

Hei,

Jeg trykket selvfølgelig på den reset knappen - leste etterpå "DO NOT PUSH THE RESET BUTTON!" i manualen til 355

Ja jeg har prøvd Processor Reset, men ingenting skjer - Den står å lyser oransje i led lyset under power knappen, jeg trykker og holder ok - knappen, eneste som skifter farge er fingeren min.

Leste at strømledning må være ute i minst 3 min før den operasjonen prøves, men fortsatt ingen lykke der altså...

Skulle gjerne ha liv i den, synd at den bare ligger der.

Fikk den nye forsterker i går og er ikke veeeldig overbevist ennå.. syns den var litt spinkel og stusslig. Feks dette med å finne ut av hva type lyd kompressor som kjøres (eller hva det heter.. :les DTS, DD etc). I Hk så står det i displayet - på Yamaha så må jeg knote innover i menyer for å finne det ut.?

Men har kun kjørt den i noen timer - Mer fikling etter jobb i dag. Fordelen er at den passer inn i hylla under nå, så den slipper å stå oppå hylla.

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke så overraskende at hk avr355 som koste 2,5X så mye har mere pondus i lyden..
    Marantz 6012+rotel rb1070, Focal Aria 906, SVS SB13-ultra

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,090
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trazh Vis post
    Hei,

Jeg trykket selvfølgelig på den reset knappen - leste etterpå "DO NOT PUSH THE RESET BUTTON!" i manualen til 355

Ja jeg har prøvd Processor Reset, men ingenting skjer - Den står å lyser oransje i led lyset under power knappen, jeg trykker og holder ok - knappen, eneste som skifter farge er fingeren min.

Leste at strømledning må være ute i minst 3 min før den operasjonen prøves, men fortsatt ingen lykke der altså...

Skulle gjerne ha liv i den, synd at den bare ligger der.

Fikk den nye forsterker i går og er ikke veeeldig overbevist ennå.. syns den var litt spinkel og stusslig. Feks dette med å finne ut av hva type lyd kompressor som kjøres (eller hva det heter.. :les DTS, DD etc). I Hk så står det i displayet - på Yamaha så må jeg knote innover i menyer for å finne det ut.?

Men har kun kjørt den i noen timer - Mer fikling etter jobb i dag. Fordelen er at den passer inn i hylla under nå, så den slipper å stå oppå hylla.
    Det står i displayet på Yamaha også. Bruk info knappen på fjernkontroll .

Sent from my iPhone using New Forum mobile app
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46 Vis post
    Det står i displayet på Yamaha også. Bruk info knappen på fjernkontroll .

Sent from my iPhone using New Forum mobile app
    Hei, har ikke en sånn knapp som jeg kan se?

Må trykke på option gå ned til signalinfo - der står det type lyd

Klikk på bildet for å se en større utgave

Navn:		Yamaha-RX-V583-házimozi-er?sít?-remote_big.jpg
Visninger:	22
Størrelse:	350.6 KB
ID:		124995

Lignende tråder

1. Svar: 3
    Siste melding: 12-25-2014, 00:29
  2. Syn-Sam har dratt på, men bare litt.
    By Syn-Sam in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 0
    Siste melding: 01-20-2009, 13:40
  3. Hva har Troeen dratt i hus nå
    By Troeen in forum Høyttalere
    Svar: 18
    Siste melding: 10-25-2008, 21:35
  4. Svar: 5
    Siste melding: 01-04-2008, 22:04
  5. Hjelp!! Dratt lerret for langt ned..
    By gaultier in forum Lerret
    Svar: 4
    Siste melding: 03-24-2004, 12:32