Problemer med HDR
Takk Takk:  1
Like Like:  1
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med HDR

Har kjøpt meg en Samsung UHD HDR TV, og får ikke HDR til å bli bra.

TVen er koblet til PCen min (GTX1080). Bruker HDMI 2.0 og har Windows 10 Content Creator installert.

Når jeg aktiverer HDR i skjerminnstillingene i Windows blir bildet veldig utvasket (dårlig kontrast) og lysstyrken blir veldig svak. Har siste Nvidia driver som skal støtte HDR uten problemer av det jeg vet.

"Use default color settings" er det driveren har som standard, og dette skal fungerer med HDR.
    Men selv når jeg manuelt velger YCbCr422 og 10-bit fargedybde ser bildet på TVen fortsatt utvasket ut. TVen bekrefter selv at den mottar HDR signal. Så hva er greia?

Har Googlet meg i stykker på problemet men finner ingen svar. Det ser ut til at mange har samme problem med alt av TV-er. Syntes det er veldig rart at HDR skal være så vanskelig å ta i bruk.

Noen som har noe innsikt i dette her?

2. Liker Kskarsvaag har likt denne posten
    Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,090
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med HDR

Jeg er vel litt gammeldags med min LG TV som fikser både HDR og Dolby Vision, men det er en ting jeg aldri ville koblet til min TV... en sånn datamaskin... Problemer med HDRProblemer med HDRProblemer med HDR. bruk appene i din TV ... Amazon prime har masse HDR...

Sent from my iPhone using New Forum mobile app
    Sist endret av classic46; 05-06-2017 kl 02:54
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDR er ment for å støtte spill/apper som større denne modusen, å bruke HDR som standardvalg i Windows er og blir dødfødt så lenge Windows ikke kommer med full fargestyring på systemnivå med utvidelser for korrekt/valgfri tonemapping av SDR-elementer i en HDR-container. Det er ikke umulig det skjer iogmed hele bransjen beveger seg mot større og større fargerom, men neppe med det aller første.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så hva skal jeg gjøre? Håper virkelig det finnes en løsning på dette

Internettlinjen min har ikke nok båndbredde til å streame noe som helst HDR materiale, så PC-en min er mitt eneste valg.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,090
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min linje fra Telenor som heter Bredbånd 10 gir meg både 4K med Dolby Vision på Netflix og 4K med HDR på Amazon prime trådløst på min LG UH850 TV...

Sent from my iPhone using New Forum mobile app
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

7. Takk Kskarsvaag takket for denne posten

Lignende tråder

1. Problemer på problemer med Samsung c750...
    By Isvarmt in forum TV-apparater
    Svar: 22
    Siste melding: 08-21-2011, 14:00
  2. BenQ PE7700 problemer problemer problemer
    By DRD in forum Digitale projektorer
    Svar: 2
    Siste melding: 11-08-2008, 08:48
  3. EPG-problemer
    By Syn-Sam in forum Generell HTPC
    Svar: 0
    Siste melding: 11-18-2005, 10:26
  4. Problemer med NAD T 743
    By NisseFar in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 9
    Siste melding: 12-02-2004, 15:43
  5. Problemer og problemer og atter problemer *SUKK*..
    By looser in forum Digitale projektorer
    Svar: 9
    Siste melding: 10-09-2003, 14:57

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  
Problemer med HDR

AVtorget