JVC 4k DLA-NX9 8k E-SKIFT Go Further BE THE FIRST :) - Side 4
Takk Takk:  1
Like Like:  27
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 78 av 78
    Intermediate didrik nilsen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    735
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan bekrefte at dette er meget meget bra, samt du ser også at det er det på lerret.Nå som Auto Iris fungerer så er det bare å kose seg. Til de som ikke vet, så er målingene nedenfor kun med Manuel iris. Da Native Kontrast.Low lamp mode iris open 25996:1 iris -7 47948:1 iris -15 121990:1 Ansi Contrast 249:1High lamp mode iris open 26658:1 iris -7 62466:1 iris -15 134856:1 Ansi Contrast 249:1
    Sist endret av didrik nilsen; 01-12-2019 kl 01:52
    Projektor JVC NX9 Kalibratør på projektorer Software: Calman ProColorimeter: Klein K10A ¨Profilert med SpectroradiometerJeti 1501Bildegenerator DVDO 4K

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,918
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva målte projektoren på de forskjellige irisposisjonene, fikk det ikke helt med meg...

Ellers bra at JVC fikset den dynamiske irisen så fort og for meg sier det at de visste om dette problemet da projektorene ble sendt ut.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    735
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Hva målte projektoren på de forskjellige irisposisjonene, fikk det ikke helt med meg...Ellers bra at JVC fikset den dynamiske irisen så fort og for meg sier det at de visste om dette problemet da projektorene ble sendt ut.
    Her gutten min skal bare smøre det inn Native Kontrast.Low lamp mode iris open 25996:1 iris -7 47948:1 iris -15 121990:1 Ansi Contrast 249:1High lamp mode iris open 26658:1 iris -7 62466:1 iris -15 134856:1 Ansi Contrast 249:1 hehe
    Projektor JVC NX9 Kalibratør på projektorer Software: Calman ProColorimeter: Klein K10A ¨Profilert med SpectroradiometerJeti 1501Bildegenerator DVDO 4K

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,918
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av didrik nilsen Vis post
    Her gutten min skal bare smøre det inn Native Kontrast.Low lamp mode iris open 25996:1 iris -7 47948:1 iris -15 121990:1 Ansi Contrast 249:1High lamp mode iris open 26658:1 iris -7 62466:1 iris -15 134856:1 Ansi Contrast 249:1 hehe
    Du smører nok ikke så mye inn de kontrast tallene der mr, min Cineversum måler nok en del bedre med ca 45000+:1 med iris åpen, 160000+:1 med iris på -15, og ca 300:1 ANSI kontrast. Men slår nok ikke NX9 på så veldig mye annet...
    Mvh Andreas

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    735
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du smører nok ikke så mye inn de kontrast tallene der mr, min Cineversum måler nok en del bedre med ca 45000+:1 med iris åpen, 160000+:1 med iris på -15, og ca 300:1 ANSI kontrast. Men slår nok ikke NX9 på så veldig mye annet...
    Tror ikke su skal være for sikker på det, Du får ta den hjem til meg under mine forutsettinger med max zoom Ja åpen full er bedre hos deg på målinger, men med samme lyspunch så vil jeg sikkert ha det samme kanskje Jeg har jo 47FL med denne kontrasten.Vi skal leke senere, men tror første runde er best at du tar med ecape poden til meg hehe.https://avforum.no/forum/images/smil...on_mrgreen.gif

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    735
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt info hva uppdaten gjør fra 1.16 til 1.17 gjør.Dette er ut i fra mine og ARROW sine observasjoner, samt vi har snakket sammen. Dette gjelder vel alle i N serien og RS da av de nye.UPDATE 1.171. Retter Dynamisk iris Auto1 og Auto 2 etter det jeg kan si helt fikset.2. På noen testpatterns så var det en del støy, hos meg følte jeg at dette ble masse bedre, men er jeg pirkete så er det litt der fortsatt.3. Forbedring på skarphet og MTF Ja dette synes og jeg ble imponert med tekst. Så dette er noe prosesserings justeringer i software.
    Sist endret av didrik nilsen; 01-12-2019 kl 15:27

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    735
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her så man skjønner hvor naturlig skarpt bilde denne NX9en viser på lerret.Bilde1 er tatt med kamera nært lerret, bilde 2 er originalfila.Føler også at total skarpheten ble bedre. Etter oppgraderingen ble en form for skinn rundt rød og andre farger borte, som gjorde at man får frem lett 1:1 4K

8. Liker lygren har likt denne posten
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    15,192
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    19 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Veldig bra JVC var ute med oppdatert firmware såpass kjapt! Ja, helt avsindig skarphet på NX9, og nå viser det seg jo også at dette akkompagneres av JVCs berømte dynamikk og native 4K (+ 8K E-shift selvsagt, jeg personlig synes det er en kul feature) er det jo morsomme tider for projeksjonsfolket! Synd NX9 koster en halv folkevogn da, men N7´en, som jo heller ikke er "gratis", for all del, vil forhåpentligvis klare å levere en hel del av NX9ens kvaliteter selv om selvsagt ingenting kan fullt ut kompensere for optikk i referanseklassen som NX9 er utstyrt med...

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    5,407
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her så man skjønner hvor naturlig skarpt bilde denne NX9en viser på lerret.Bilde1 er tatt med kamera nært lerret, bilde 2 er originalfila.Føler også at total skarpheten ble bedre. Etter oppgraderingen ble en form for skinn rundt rød og andre farger borte, som gjorde at man får frem lett 1:1 4K
    Ser jo meget bra ut dette. Stusser litt på oppførselen til de røde og blå |||||| linjene, de ser litt rare ut der de er annen hver like, og de veksler i styrke. Det er et 4K 4:4:4 testbilde du mater projektoren med?

Navn:		Untitled.png
Visninger:	215
Størrelse:	70.4 KB

De burde vel være like som de grønne ||||| linjene? Hvordan ser forresten dette fox test bilde ut med e-shift på?
    Sist endret av ask4me2; 01-12-2019 kl 22:40
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,918
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt info hva uppdaten gjør fra 1.16 til 1.17 gjør.Dette er ut i fra mine og ARROW sine observasjoner, samt vi har snakket sammen. Dette gjelder vel alle i N serien og RS da av de nye.UPDATE 1.171. Retter Dynamisk iris Auto1 og Auto 2 etter det jeg kan si helt fikset.2. På noen testpatterns så var det en del støy, hos meg følte jeg at dette ble masse bedre, men er jeg pirkete så er det litt der fortsatt.3. Forbedring på skarphet og MTF Ja dette synes og jeg ble imponert med tekst. Så dette er noe prosesserings justeringer i software.
    Vil tippe at det før ikke var mulig å slå av e-shift (vi så jo ingen forskjell med den av eller på), mens den nå faktisk slår seg av. Dette vil jo gi mindre støy, bedre skarphet og en økning i MTF.
    Mvh Andreas

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    735
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ask4me2 Det er de også, vet ikke hvorfor det ble slik på bilde. Sjekket for å være sikker.Evnt ta et bilde helt innpå. Mulig også at jeg har 8K e-skiften på, har testet så mye etter oppgradering at jeg har helt mistet kontrollen, da mener jeg også at det blir ca slikt. heheHarogså kontakt med andre som driver med det same. Det ser ut som at jeg har fått et godt eksemplar kontra noen andre.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    735
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ask4me2 Det er klart svakere på blå enn på de andre fargene. kamera klarer ikke helt å fange den blåfargen rett.Ellers en klart annen ting som jeg har sett at jeg vil si NX9 er bedre på er detaljer I sort. Har nå kalibrert til linær gamma selv helt ned til 1%.Den viser helt klart mye mere detaljer enn hva jeg er vant til.Men sier ikke at det ikke er positivt. Tror det har noe med bedre linese. Samt at autoiris 2 lukker seg klart mere ned en autoiris1. Dette er også litt anderledes, eller husker jeg feil.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    5,407
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som rødt og blått følger en skalert Chroma eller noe. Filen du viser fra er kanskje fra et file format der Chroma er kompromert og ikke blir sendt i 4:4:4 (siden de vannrette strekene vises riktig), og det er noe litt rart med prosessering et sted i signalkjeden. Alt av kildemateriale ved hjemmekino visning er gjerne i 4:2:0, har du testet hvordan projektoren scalerer Chroma selv uten "hjelp" utenfra?

Når det er sagt så har jo typiske digital kamera ikke samme oppløsning i rødt og blått som i grønnt på bildebrikka, så tipper slike feil som du er inne på ser verre ut på screenshot bilder og ofte ikke er synlig ved normal bruk av projektoren. Følger ellers litt med på avsforum, og det virker som du har fått et meget godt NX9 eksemplar i forhold til andre. Håper du snart blir frisk og rask igjen og kan nyte denne glimrende projektoren og kanskje får overskudd sammeligne NX9 med N7 osv.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,918
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett på Low Latency og strekene blir like hele veien, så dette har noe med prosessering å gjøre.
    Mvh Andreas

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,017
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett på Low Latency og strekene blir like hele veien, så dette har noe med prosessering å gjøre.
    Hva slags prosessering tror du?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,918
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke, men leste at "problemet" ble borte ved å aktivere Low Latency, ikke at jeg ser på det som et problem da det ikke er testpatterns vi ser på vanligvis...
    Mvh Andreas

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    735
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det faktisk,Low Latency da ble klart klarere. Samme skjer det også "nesten" ved å sette alt på 0 I CMD

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,918
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det faktisk,Low Latency da ble klart klarere. Samme skjer det også "nesten" ved å sette alt på 0 I CMD
    Ja, for da drar du ned prosesseringen, med Low Latency blir nok så og si alt slått av...
    Mvh Andreas

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Lignende tråder

1. Lens-skift ???
    By Frode.N in forum Digitale projektorer
    Svar: 57
    Siste melding: 12-06-2012, 13:05
  2. Koax til optisk omvandler mister lyden ved kilde-skift.
    By irmer78 in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 3
    Siste melding: 08-07-2011, 21:48

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  
JVC 4k DLA-NX9 8k E-SKIFT Go Further BE THE FIRST :)

AVtorget

Antimode 8033s II

Antimode 8033s II

Kr.3,000.00