Nye D-ILA JVC projektorer 2018/2019 (DLA-N5, DLA-N7) - Side 9
Takk Takk:  6
Like Like:  36
Side 9 av 26 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 507
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,017
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skal bli interessant å se hva Sony gjør nå? Og hvilke prisleie JVC vil legge 1080p 4kEshift på etter dette.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    15,192
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    19 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, dette var morsomt at JVC har fått til. Laser er selvsagt bra isolert sett, men når det går såpass på bekostning av kontrast p.t. som en har sett på Z1 vil jeg si at dette var eneste riktige "move" fra JVC sin side. Lampene til JVC er jo i tillegg dønn stabile...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,017
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    Ja, dette var morsomt at JVC har fått til. Laser er selvsagt bra isolert sett, men når det går såpass på bekostning av kontrast p.t. som en har sett på Z1 vil jeg si at dette var eneste riktige "move" fra JVC sin side. Lampene til JVC er jo i tillegg dønn stabile...
    Oktober lansering blir nevnt? Også i Norge?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    15,192
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    19 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny Vis post
    Oktober lansering blir nevnt? Også i Norge?
    Ja, produksjonslinjene er allerede justert (dvs. no more 4K E-shift fra JVC, ever...), så det vil nok komme i mindre puljer fra mid oktober av... Såpass heftige specs som dette gir jo imidlertid en ulempe av høy etterspørsel worldwide, så lille Norge får nok ikke de helt store antallene omgående med mindre JVC har klart å forutse dette og justert opp produksjonskapasiteten...

Active Flay sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser bra ut da !
    Hva kan vi forvente fra IFA ? noe ekte måling og sameligning med X5900 / X7900 ?
    HiFi: Lyngdorf Tdai 2200 RP A/D, SDA 2175. Fosgate Signature phono stage. Pro-Ject Xtention 10 evo. Lyngdorf CD-1. Sonos (flere) Lyngdorf BW-1. B&W CM8. Van den hul kabler.
    Home cinema Under construction 23m2: Receiver yamaha RX-A3060 + RX-V673,PANASONIC UB420, Jamo d500 7.2.4. Projektor JVC X5900. Lerret Dreamscreen V6 lydtransparente.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen fra AVforum som har reist på IFA iår og får sett på de?.

Intermediate didrik nilsen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    735
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende dette, hadde håpet noe mere kontrast en 40000 og 80000 på de 2 første, men det er jo ikke så halvgalt.
    Selvfølgelig med åpen iris snakker vi sikkert rundt 18-25000:1 som er en nedgang. Men JVC må vel ha litt å gå på til neste års versjoner også.
    Ingen tvil at dette vil se bra ut i alle fall.
    Projektor JVC NX9 Kalibratør på projektorer Software: Calman ProColorimeter: Klein K10A ¨Profilert med SpectroradiometerJeti 1501Bildegenerator DVDO 4K

Intermediate didrik nilsen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    735
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Offisiell tråd for JVCs 2018 projektorer DLA-NX9/N7/N5

Sist endret av didrik nilsen; 08-31-2018 kl 07:32
    Projektor JVC NX9 Kalibratør på projektorer Software: Calman ProColorimeter: Klein K10A ¨Profilert med SpectroradiometerJeti 1501Bildegenerator DVDO 4K

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med kontrasten på min RS400 som jeg har brukt i et halvt år nå i batcave kino, så jeg regner ikke med jeg blir skuffa over selv den kjipeste nye JVCen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,017
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var fort gjort. Gratulerer med ny 4k projector, siden du har startet 'owners thread'!!!!!
    Sist endret av Per Johnny; 08-30-2018 kl 17:33

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,083
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratiis!! Blir spennende å høre tilbakemelding på disse etter hvert
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,083
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av didrik nilsen Vis post
    Spennende dette, hadde håpet noe mere kontrast en 40000 og 80000 på de 2 første, men det er jo ikke så halvgalt.
    Selvfølgelig med åpen iris snakker vi sikkert rundt 18-25000:1 som er en nedgang. Men JVC må vel ha litt å gå på til neste års versjoner også.
    Ingen tvil at dette vil se bra ut i alle fall.
    Til neste år ønsker jeg meg heller bedre kvalitet på det som mates inn i prosjektoren, er jo ræva tv dekodere og en del streaming tjenester. Er jo ikke i nærheten av bluray mye av det.
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

13. Liker Per Johnny har likt denne posten
    Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    545
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stor prøve er for øvrig lurt, sett deg i sweetspot når du vurderer og husk at lavere gain alltid vil se litt dølt ut under en direkte sammenligning, men såfremt du treffer min fl fra lerretet er det eneste du ser nettopp det; lysforskjellen, UltraWeaven er altså dønn fargenøytral mtp D65...
    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Klikk på bildet for å se en større utgave

Navn:		IMG_0876.jpg
Visninger:	31
Størrelse:	2.22 MB
ID:		127520
    Det hadde nok vært en stor fordel å sendt prøvene i en A3 konvolutt

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    15,192
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    19 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Kjør på med et dampstrykejern på laveste varme, tar ut bretter på null komma niks!

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,918
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var jo mye bedre enn fryktet mtp kontrast, men samtidig skuffende når det kommer til andre ting. 180k for toppmodellen uten laser er helt latterlig. N7 virker som et godt alternativ, men 80k er fortsatt mye penger. Jeg er ikke sikker på at jeg lar meg friste, men regner med å få se en N7 hos Didrik snart så da kan man jo se om det er verdt det. Så kan vi ta en side by side med min Cineversum BW2 i min kino og virkelig få sett...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    15,192
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    19 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Dette var jo mye bedre enn fryktet mtp kontrast, men samtidig skuffende når det kommer til andre ting. 180k for toppmodellen uten laser er helt latterlig. N7 virker som et godt alternativ, men 80k er fortsatt mye penger. Jeg er ikke sikker på at jeg lar meg friste, men regner med å få se en N7 hos Didrik snart så da kan man jo se om det er verdt det. Så kan vi ta en side by side med min Cineversum BW2 i min kino og virkelig få sett...
    Ja, må vel si meg enig i at NX9 havnet i "noe" høyere prisleie enn antatt... Glassoptikk i denne størrelsen er jo samtidig dyrt, så det er jo en viss forklaring, men synes nok påslaget de har valgt å legge seg på var litt snodig. Chassiet har også blitt ganske mye større enn dagens X/RS-serie, her blir det nok plass til laser også i fremtidige modeller. Nå ble jo ikke N5 eller N7 videre rimelig de heller, hele serien går jo kraftig opp i pris, så tydelig at denne nye plattformen er mer kostbar å lage for JVC, alternativt at de ser sitt snitt til å tjene godt med penger nå som de har såpass gode kort i forhold til konkurransen for øvrig. Sammenligner en imidlertid med Sonys modeller, f.eks. da nye VW570 som har 100k som veil, er det ikke nødvendigvis så på jordet prismessig. Samtidig; JVC konkurrerer ikke egentlig med de få aktørene som er igjen av projektorprodusenter i dette segmentet; de konkurrerer med TVer og ikke minst folks generelle villighet til å legge penger på bordet. Tiden vil vise om dette var et for "bold move" av JVC eller ikke.

Ser folk snakker om en adaptiv HDR justering (per scene snakkes det om??), ikke bare per film, men det er sikkert bare en misforståelse. Ser uansett at en kan justere maxCLL og maxFALL manuelt eller hente dataene automatisk fra kildematerialet som del av den nye, integrerte HDR tone mappingen, og det alene vil jeg si er lovende da en potensielt kan slippe å kjøre dette eksternt og dermed kan sende HDR i "råformat" selv fra mediaplayere... Det at de for øvrig faktisk benytter seg av maxCLL og maxFALL er jo en kraftig indikator på at nettopp IKKE HDR justeres i "per scene" ettersom disse metadataene kun foreligger per film i HDR10-systemet som er det de støtter. Mulig Hybrid Log vil kunne støtte en mer adaptiv greie som JVC allerede har tatt hensyn til??
    Sist endret av lygren; 08-30-2018 kl 21:03

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,918
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, må vel si meg enig i at NX9 havnet i "noe" høyere prisleie enn antatt... Glassoptikk i denne størrelsen er jo samtidig dyrt, så det er jo en viss forklaring, men synes nok påslaget de har valgt å legge seg på var litt snodig. Chassiet har også blitt ganske mye større enn dagens X/RS-serie, her blir det nok plass til laser også i fremtidige modeller. Nå ble jo ikke N5 eller N7 videre rimelig de heller, hele serien går jo kraftig opp i pris, så tydelig at denne nye plattformen er mer kostbar å lage for JVC, alternativt at de ser sitt snitt til å tjene godt med penger nå som de har såpass gode kort i forhold til konkurransen for øvrig. Sammenligner en imidlertid med Sonys modeller, f.eks. da nye VW570 som har 100k som veil, er det ikke nødvendigvis så på jordet prismessig. Samtidig; JVC konkurrerer ikke egentlig med de få aktørene som er igjen av projektorprodusenter i dette segmentet; de konkurrerer med TVer og ikke minst folks generelle villighet til å legge penger på bordet. Tiden vil vise om dette var et for "bold move" av JVC eller ikke.

Ser folk snakker om en adaptiv HDR justering (per scene snakkes det om??), ikke bare per film, men det er sikkert bare en misforståelse. Ser uansett at en kan justere maxCLL og maxFALL manuelt eller hente dataene automatisk fra kildematerialet som del av den nye, integrerte HDR tone mappingen, og det alene vil jeg si er lovende da en potensielt kan slippe å kjøre dette eksternt og dermed kan sende HDR i "råformat" selv fra mediaplayere... Det at de for øvrig faktisk benytter seg av maxCLL og maxFALL er jo en kraftig indikator på at nettopp IKKE HDR justeres i "per scene" ettersom disse metadataene kun foreligger per film i HDR10-systemet som er det de støtter. Mulig Hybrid Log vil kunne støtte en mer adaptiv greie som JVC allerede har tatt hensyn til??
    N7 er egentlig ikke dyr med tanke på hva en X7900 kostet ved lansering, men NX9 er for dyr uansett selv om den hadde hatt laser. Til den prisen burde den også hatt en god del mer lysstyrke, men det hadde jo gått ut over kontrasten. Linsen er trolig den samme som sitter i Z1 og den er helt rå, men allikevel så er ikke det nok til å forsvare prisen i mine øyne. Små forskjeller i skarphet er veldig vanskelig å se hvis man ikke ser projektorene side ved side og det er det jo ikke så ofte man gjør...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    15,192
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    19 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    N7 er nok en grei mellommodell, men for egen del med 3,3m bredt lerret får jeg uansett ikke noe bruk for dobbel iris da disse i alle tilfelle må stå helt åpne, men DCI-filteret er jo selvsagt kjekt å ha, men den tar jo 10% lys den også, og en trenger jo alt lys en kan få... Nå skal jo i prinsippet N7 har litt mer lys og dermed kompensere for det eventuelle tapet i DCI-filteret, men spørsmålet er jo om det er mer "paper spec" enn reellt...

Active Flay sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med n5 lygren, vil den være en bedre valg ?
    Vil du ha tatt en n5 eller en x7900 ?

Sent from my iPhone using New Forum mobile app
    HiFi: Lyngdorf Tdai 2200 RP A/D, SDA 2175. Fosgate Signature phono stage. Pro-Ject Xtention 10 evo. Lyngdorf CD-1. Sonos (flere) Lyngdorf BW-1. B&W CM8. Van den hul kabler.
    Home cinema Under construction 23m2: Receiver yamaha RX-A3060 + RX-V673,PANASONIC UB420, Jamo d500 7.2.4. Projektor JVC X5900. Lerret Dreamscreen V6 lydtransparente.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    15,192
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    19 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Vanskelig å svare sånn på direkte uten å ha sett N-serien enda, men hadde nok personlig neppe lagt 20k ekstra på bordet for N7 i eget oppsett med såpass stort lerret som jeg har, men har du et mindre lerret er jo kontrastboosten du får fra 7900en kanskje noe å tenke på... Så har du dette med 4K native, bedre HDR støtte internt, forbedret / ny frame interpolation +++, hard call!

Side 9 av 26 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. HoJ sitt anlegg- 2019 Ennå mer nytt!
    By HoJ in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 1317
    Siste melding: 01-09-2019, 15:26
  2. Who's left in 2018 with CRT
    By didrik nilsen in forum CRT projektorer
    Svar: 396
    Siste melding: 07-10-2018, 11:53
  3. OLED 2018
    By classic46 in forum TV-apparater
    Svar: 4
    Siste melding: 12-09-2017, 21:16
  4. 2018 - laser eller pære til under 100K
    By HAL9000 in forum Digitale projektorer
    Svar: 20
    Siste melding: 08-18-2017, 08:16
  5. Fans opfordrer LG til at genoplive 3D på 2018 OLED
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 1
    Siste melding: 01-18-2017, 23:28

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  
Nye D-ILA JVC projektorer 2018/2019 (DLA-N5, DLA-N7)

AVtorget

Antimode 8033s II

Antimode 8033s II

Kr.3,000.00