Nye D-ILA JVC projektorer 2018/2019 (DLA-N5, DLA-N7) - Side 8
Takk Takk:  6
Like Like:  36
Side 8 av 26 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 507
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    15,192
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    19 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...FI er for øvrig en av de tingene som muligens blir enda bedre på neste generasjons JVCer, så det blir spennende å få testet ut!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,221
    Takk & like
    Nevnt
    36 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da var det offisielt

Klikk på bildet for å se en større utgave

Navn:		Skjermbilde 2018-08-30 kl. 12.23.58.png
Visninger:	21
Størrelse:	61.4 KB
ID:		127514
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    545
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som tidligere kan det kanskje også i år se ut som DLA-N7 blir den gjyldende middelvei.
    Personlig synes jeg NX9 blir mindre aktuell kun pgav e-shiften...meg om det. Men lurer veldig på hvorfor NX9 har annen linsediameter.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    15,192
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    19 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av J.P Vis post
    Som tidligere kan det kanskje også i år se ut som DLA-N7 blir den gjyldende middelvei.
    Personlig synes jeg NX9 blir mindre aktuell kun pgav e-shiften...meg om det. Men lurer veldig på hvorfor NX9 har annen linsediameter.
    ...trenger jo ikke bruke E-shiften da... Større linse er jo uansett positivt mtp skarphet. Ellers er det jo kjekt med 4K native over hele linja, forstår jo at JVC har valgt å gjøre dette egentlig. Dette med at kontrasten ser ut til å holde seg også er jo i tillegg veldig bra, tviler på at JVC drar en spansk en der, i så fall tipper jeg det blir bare litt ned på nivåene vs. eksisterende serie...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    15,192
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    19 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Mer info (Google translated fra tysk, kommer sikkert noe på engelsk snart...):

JVC introduces its own completely new developed generation of native 4K D-ILA projectors in Berlin, which build on the new native 4K D-ILA panel. In addition to the DLA-N7 and the DLA-N5, you can also see the new top model DLA-NX9. The latter is according to the manufacturer the world's first home theater projector, which comes thanks to E-Shift on 8K. E-Shift is JVC's proprietary high-resolution display technology to double the resolution by skewing the additionally calculated pixels diagonally by 0.5 pixels.
    The DLA-NX9 shines according to JVC with a precise imaging all-glass optics in a aluminum body with 100 mm diameter, which was already used in the DLA-Z1. The DLA-N7 and DLA-N5 models with new 4K D-ILA panel use a 65mm all-glass lens to "reproduce smooth-looking and uniformly detailed 4K images that meet increasing demands," says JVC high-resolution projection ".
    HDR and "Clear Motion"

The top model DLA-NX9 achieved according to the manufacturer thanks to E-shift technology "almost the picture quality of an 8K display", but has no 8K signal input, according to the manufacturer. In addition, it offers "an enormous brightness with an excellent contrast ratio" and a cinema-compatible DCI-P3 color space. Already with the native 4K projectors DLA-N5 and DKA.N7 but 4K content with increased contrast range (High Dynamic Range) should be enjoyed at home. The HDR formats HDR10 and HLG are supported.
    The combination of a 265 watt high-performance mercury lamp and a highly efficient "optical light engine" should bring the DLA-NX9 a brightness of 2,200 lumens. The DLA-N7 comes to 1,900 lumens, the DLA-N5 to 1,800 lumens, according to JVC.
    JVC's "Clear Motion Drive" technology, which also supports signals up to 4K60P (4: 4: 4), now enhances motion smoothing, "more than ever," along with "Motion Enhance", corresponding to driving the D-ILA panel By optimizing image motion, motion blur should be significantly reduced compared to previous developments.
    The market launch of the new series is planned for the end of October 2018 in Germany. Prices have not yet announced JVC. ( nij )

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    15,192
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    19 post(er)
    AVtorget feedback
    1

Navn:		Screen Shot 2018-08-30 at 12.48.24.png
Visninger:	18
Størrelse:	655.5 KB
ID:		127516

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2 Vis post
    En 180 graders shutter i en 24fps film projektor,gir det en 24 eller 48 lysåpninger pr sekund?

Enkelte film projektorer belyser og lukker for lyset gjennom hver film frame 2 - 3 ganger for å hjelpe på opplevelsen og flytte seg lenger vekk fra Flicker fusion grensen som er forskjellig for tapper og staver i øyet, og er ca 60hz for tappene 15 hz for stavene.
    Disclaimer: Jeg er ingen ekspert. Har kun lest noen artikler her og der.

180 graders shutter gir en varighet på 1/48 s per frame, så vidt jeg kan forstå. At den er 180 grader betyr vel at halve rotasjonen gir en synlig frame, og siden hver frame tar 1/24 s så vil varigheten være halvparten (1/48 s) av dette. Jeg tror det du beskriver ikke er helt det samme (altså visning av samme frame flere ganger). Dette er jo en beskrivelse av gamle analoge kamera / projektorer, men det simuleres vel også digitalt i nytt utstyr.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Da var det offisielt

Navn:		Skjermbilde 2018-08-30 kl. 12.23.58.png
Visninger:	21
Størrelse:	61.4 KB
ID:		127514
    Hva sier ekspertene her om disse tallene? Kontrast? Ingen laser?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    Mer info (Google translated fra tysk, kommer sikkert noe på engelsk snart...):

JVC introduces its own completely new developed generation of native 4K D-ILA projectors in Berlin, which build on the new native 4K D-ILA panel. In addition to the DLA-N7 and the DLA-N5, you can also see the new top model DLA-NX9. The latter is according to the manufacturer the world's first home theater projector, which comes thanks to E-Shift on 8K. E-Shift is JVC's proprietary high-resolution display technology to double the resolution by skewing the additionally calculated pixels diagonally by 0.5 pixels.
    The DLA-NX9 shines according to JVC with a precise imaging all-glass optics in a aluminum body with 100 mm diameter, which was already used in the DLA-Z1. The DLA-N7 and DLA-N5 models with new 4K D-ILA panel use a 65mm all-glass lens to "reproduce smooth-looking and uniformly detailed 4K images that meet increasing demands," says JVC high-resolution projection ".
    HDR and "Clear Motion"

The top model DLA-NX9 achieved according to the manufacturer thanks to E-shift technology "almost the picture quality of an 8K display", but has no 8K signal input, according to the manufacturer. In addition, it offers "an enormous brightness with an excellent contrast ratio" and a cinema-compatible DCI-P3 color space. Already with the native 4K projectors DLA-N5 and DKA.N7 but 4K content with increased contrast range (High Dynamic Range) should be enjoyed at home. The HDR formats HDR10 and HLG are supported.
    The combination of a 265 watt high-performance mercury lamp and a highly efficient "optical light engine" should bring the DLA-NX9 a brightness of 2,200 lumens. The DLA-N7 comes to 1,900 lumens, the DLA-N5 to 1,800 lumens, according to JVC.
    JVC's "Clear Motion Drive" technology, which also supports signals up to 4K60P (4: 4: 4), now enhances motion smoothing, "more than ever," along with "Motion Enhance", corresponding to driving the D-ILA panel By optimizing image motion, motion blur should be significantly reduced compared to previous developments.
    The market launch of the new series is planned for the end of October 2018 in Germany. Prices have not yet announced JVC. ( nij )
    NX9 under 100 K tror du?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    545
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ble dyr, hvis prisene på AVS er riktig...17,999 Euro for NX9

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    15,192
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    19 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av J.P Vis post
    Den ble dyr, hvis prisene på AVS er riktig...17,999 Euro for NX9
    Ja, blir vel typisk 59.999.-, 79.999.- og 179.999.- her til lands tipper jeg...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    15,192
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    19 post(er)
    AVtorget feedback
    1

Navn:		aeo4zo.jpg
Visninger:	37
Størrelse:	600.8 KB
ID:		127517

Navn:		900scx.jpg
Visninger:	61
Størrelse:	894.8 KB
ID:		127518

Navn:		2m622hf.jpg
Visninger:	33
Størrelse:	652.8 KB
ID:		127519

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,017
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at det kan bli mye 4k hdr moro i norske hjemmekinoer utover høsten. Gleder meg til å se det hos Didrik(regner med at han kjøper blant de første).

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    545
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var veldig bra at de beholder høy native kontrast, + 100% DCI-P3 uten filter(lystap) ? Auto Tone Mapping, høres veldig fornuftig ut. Altså leser metadata fra film mtp lysstyrke vil jeg tro.
    Litt kjipt at det ikke ble HDR10+ eller DV, synes også det begynner og trekke ut litt vell lenge med laser. Men man får aldri alt, og jeg tipper at den NX7 kommer til å gå som varmt vetebrød. Her tror jeg det tross alt er mye å glede seg over.
    Sist endret av J.P; 08-30-2018 kl 13:27

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg at de fremdeles støtter 3D med samme utstyr som før.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DLA-N5 høres jo spennende ut for min del ihvertfall. Jeg trenger ikke noe heftigere enn det, men vil først vente å se hva folk mener om disse nye projectorene.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,017
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bli spennende å se irl native kontrast målinger med open iris og max zoom. Kan hende at de har dratt til hardt på irisen for å oppnå såpass høye markedsføringstall.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,017
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor Vis post
    DLA-N5 høres jo spennende ut for min del ihvertfall. Jeg trenger ikke noe heftigere enn det, men vil først vente å se hva folk mener om disse nye projectorene.
    Hehe, Tor, begynte det å klø i kjøpefingeren? Har definitivt blitt mer 'sugen' på N5 etter å ha sett dette 'slippet'.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    5,407
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo gode nyheter, endelig tar de i bruk 4K panelene på disse lampebaserte hjemmekino modellene som vel har en pris som flere kan være med på.

Blir spennende å se tester av disse når det blir tilgjengelige, får håpe JVC har gjort det meste riktig ettersom de har ventet så lenge med disse ekte 4k modellene.

regner med at 100mm og 65mm linsene ikke har med brennvidde å gjøre, men en en diameter på front elementet eller noe?

Kan se litt ut som de har gått litt vekk fra noe av "håndplukking" strategien mellom N7 og NX9 siden NX9 også har annen optikk.
    Sist endret av ask4me2; 08-30-2018 kl 13:54
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny Vis post
    Hehe, Tor, begynte det å klø i kjøpefingeren? Har definitivt blitt mer 'sugen' på N5 etter å ha sett dette 'slippet'.
    Hehe, ja jeg vil gjerne tilbake til 4k, ihvertfall med en slik native kontrast. Dette var bedre nyheter enn jeg hadde ventet meg.

Side 8 av 26 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. HoJ sitt anlegg- 2019 Ennå mer nytt!
    By HoJ in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 1317
    Siste melding: 01-09-2019, 15:26
  2. Who's left in 2018 with CRT
    By didrik nilsen in forum CRT projektorer
    Svar: 396
    Siste melding: 07-10-2018, 11:53
  3. OLED 2018
    By classic46 in forum TV-apparater
    Svar: 4
    Siste melding: 12-09-2017, 21:16
  4. 2018 - laser eller pære til under 100K
    By HAL9000 in forum Digitale projektorer
    Svar: 20
    Siste melding: 08-18-2017, 08:16
  5. Fans opfordrer LG til at genoplive 3D på 2018 OLED
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 1
    Siste melding: 01-18-2017, 23:28

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  
Nye D-ILA JVC projektorer 2018/2019 (DLA-N5, DLA-N7)

AVtorget

Antimode 8033s II

Antimode 8033s II

Kr.3,000.00