Nye D-ILA JVC projektorer 2018/2019 (DLA-N5, DLA-N7) - Side 3
Takk Takk:  6
Like Like:  36
Side 3 av 26 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 507
    Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    5,407
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny Vis post
    På en 65 tommer må man sitte på 1,8m avstand for å få utnyttelse av 1080p(2k) ved normalt syn. Når man kommer til 4k så må man sitte så nære som 1,2m, sitter man lenger enn 1,8m unna så har man null nytte av 4k (ifølge vitenskapen).

http://s3.carltonbale.com/resolution_chart.html

Vedlegg 127458
    Er enig med deg her Per Johnny og har tenkt litt på det samme .

Ser for meg at 8K fungerer bedre der skjerm teknologien kan brukes ved andre sitte avstander og f.eks som "microskop" for kirurgisk avdeling eller kart verk eller få vist store CAD sammenstillings tegninger av store prosjekter osv.

Innenfor hjemmekino vil kanskje effekten av å ha mulighet til mer farge nyanser vist i samme bilde gi litt mer naturlig gjengivelse, og kanskje e-shift med 4K som utgangspunkt vil kunne se skarpere ut oppskalert til 8K enn fra 2K > 4K. lengden på skiften vil jo bare være 1/4 av det vi er vandt med , dvs når det skal skiftes 1/2 piksel bredde til siden og opp av piksler som er 1/4 så store som full HD pikslene fra full HD.

Ser for meg at prosseseringen trenger å bli 4x av hva den er på dagens modeller, så hvordan dette vil fungere og oppleves i praksis vil jo bli spennende på se.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har man et stort lerret som jeg har hjemme så er det definitivt opplevd forskjell i bilde skarphet og dybde om man har 4k oppløsning eller ikke. Jeg sitter vel 4meter ifra et bilde på 330cm og det er ingen tvil om at sony 4k jeg hadde opplevdes som skarpere i lyse scener, men med en gang det blir mørkere også er det game over for sonyen.
    Kan jeg få kontrasten til jvcen og oppløsningen som sonyen hadde er jeg klar for et skifte ihvertfall.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,017
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor Vis post
    Har man et stort lerret som jeg har hjemme så er det definitivt opplevd forskjell i bilde skarphet og dybde om man har 4k oppløsning eller ikke. Jeg sitter vel 4meter ifra et bilde på 330cm og det er ingen tvil om at sony 4k jeg hadde opplevdes som skarpere i lyse scener, men med en gang det blir mørkere også er det game over for sonyen.
    Kan jeg få kontrasten til jvcen og oppløsningen som sonyen hadde er jeg klar for et skifte ihvertfall.
    Men den opplevde forskjellen kan også skyldes optikk, prosessering og andre ting. Didrik og Andreas har sammenlignet JVC og Sony 4k direkte mot hverandre, så de kan vel si noe om det. Vet ikke om de hadde slått av all prosessering i begge projectorer da.

Intermediate didrik nilsen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    735
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sammenlignet flere Ja, skarpheten på "pixel mapping" er klart bedre på 4K native paneler. Men med 1080P var JVCn bedre på alt.
    Men overaskende observasjoner side ved side selv i 4K. Nå har jeg og Andreas sammenlignet noe forskjellige Sonys, men meg selv så er det VW500, VW1100,VW260, VW550ES. Ingen tvil at jeg liker Sony, men ser mer og mer at Reality creation gir en form for digitaliserings prosessering. Som jeg like før, men ikke liker nå. Samt sortnivå som minner mere om grå stær, som jeg heller kan få når jeg blir gammel.

Kan si det slik at man må ta side ved side for å se de faktiske forskjeller. Det er mye man tror, men ser ikke sannheten før man tar instant switch.
    Projektor JVC NX9 Kalibratør på projektorer Software: Calman ProColorimeter: Klein K10A ¨Profilert med SpectroradiometerJeti 1501Bildegenerator DVDO 4K

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men den opplevde forskjellen kan også skyldes optikk, prosessering og andre ting. Didrik og Andreas har sammenlignet JVC og Sony 4k direkte mot hverandre, så de kan vel si noe om det. Vet ikke om de hadde slått av all prosessering i begge projectorer da.
    Ja helt klart, det er flere faktorer man må se på. Jeg bare nevner det jeg selv opplevde før jeg solgte sonyen. Det var bare i helt dagslyse scener jeg la merke til at sonyen virket til å være mer detaljert, ellers var JVCen dramatisk mye bedre.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    15,192
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    19 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    En ting Sony har fått til langt bedre enn JVC er hvertfall intern tone mapping. Sonyen fikser det aller meste av HDR materiale via slideren, mens veldig mye ender opp for mørkt på JVCen. Eksempelvis satt jeg å så på Ready Player One i UHD på RS440en jeg har hengende i taket nå, og der er alt for mørkt. Sikkert en 4000 nits peak HDR tittel... Andre filmer ser plutselig veldig bra ut i HDR på JVCen, f.eks. Oblivion. Klart, en kan tone mappe via Lumagen, custom gamma curver eller en UHD-spiller som funker bra (f.eks. Sony X1000ES eller nye Panny UB820), men ettersom ingen av disse spiller mediefiler uten masse plunder (Oppoen inkludert...) er det jo kjekt med noe som ordner dette internt som Sony projektorene gjør...

Utover det har siste generasjons Sonyer med iris (VW360) relativt greit sortnivå faktisk - godt stykke unna tilsvarende fra JVC, men ikke alt for langt unna basicmodellene til JVC. Lysutbytte trumfer fremdeles JVC på, så totalt sett er det jo absolutt mer dynamikk å hente fra JVCene p.t. enn Sony, men Sonyene har jo med native 4K og ellers da god HDR prosessering og RC som jeg synes funker bra i de aller fleste tilfeller absolutt noe å fare med de også...

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    735
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja helt klart, det er flere faktorer man må se på. Jeg bare nevner det jeg selv opplevde før jeg solgte sonyen. Det var bare i helt dagslyse scener jeg la merke til at sonyen virket til å være mer detaljert, ellers var JVCen dramatisk mye bedre.
    Ingen tvil at Sony fortsatt har mere nok gode projektorer. Jeg selv har likt Sony veldig godt, men det er noen punkter som gjør at jeg velger annet. Jeg verdsetter klart SORT og dynamikk. Da viktig å poengtere den oppnåelige brukte kontrasten. Som jeg så dette, var Sonyn ""Ja"" var bitte litt bedre med 4K native materiale. Men det var ikke bitte litt på sortnivå, heller enormt. Så totalen for meg med BAT Cave var ikke vanskelig.

Jeg også hadde en følelse at Sonyn var noe bedre i lyse sener. Men helt likt kalibrert så var ikke forskjellene mere en flisespikkeri. Heller vanskelige å se. Også verdt å nevne at lerret som jeg testet 2 av disse på var 110 og 120 tommer. Det jeg sier er at man husker ikke bilde fra en titt til en annen. Det må Instant switch til, samt at begge må være kalibrert likt. Er det litt mere lyspunch kalibrert i Sonyn vil den se bedre ut i lyse sener. Samme andre veien da med at JVCn har mere lyspunch. Her kan jeg vel nesten garantere at de fleste som har testet dette ikke har gjort alle de nødvendige justeringer før side by side test. Skal man sammenligne må man gjøre det med eple mot eple og banan mot banan
    Projektor JVC NX9 Kalibratør på projektorer Software: Calman ProColorimeter: Klein K10A ¨Profilert med SpectroradiometerJeti 1501Bildegenerator DVDO 4K

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde ikke kalibrert projektorene når jeg testet, så det burde jeg sikkert ha gjort. Jeg testet side om side og switchet over fra den ene til den andre og det var da jeg merket det, men jvcen var totalt så dramatisk mye bedre at det var ingen tvil om hvilken projector jeg skulle beholde i kinoen.
    Jeg husker forøvrig når sonyen var ny for 5år siden og fungerte optimalt at jeg synest det var en dramatisk oppgradering fra JVC X30 som jeg hadde før det så vi får håpe at det blir likt iforhold til de nye JVCen som kommer nå da, selv om kanskje det er å be om for mye.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    735
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde ikke kalibrert projektorene når jeg testet, så det burde jeg sikkert ha gjort. Jeg testet side om side og switchet over fra den ene til den andre og det var da jeg merket det, men jvcen var totalt så dramatisk mye bedre at det var ingen tvil om hvilken projector jeg skulle beholde i kinoen.
    Jeg husker forøvrig når sonyen var ny for 5år siden og fungerte optimalt at jeg synest det var en dramatisk oppgradering fra JVC X30 som jeg hadde før det så vi får håpe at det blir likt iforhold til de nye JVCen som kommer nå da, selv om kanskje det er å be om for mye.
    Da er det årsaken til observasjonene dine i lyse sener. Ta det helt med ro du er ikke den eneste der. Samt ikke alle som har mulighet til å kalibrere før test. Noe som faktisk er helt avgjørende for begge de som skal testes.
    Det var også en av grunnene til at jeg kjøpte meg fullt kalibreringsutstyr. For å finne det jeg liker best med samme forutsetninger. Kunne jo "F" kjøpt meg en ny dyr projektor for det utstyret hehe.

Husker da jeg hadde VW1100, jeg var sykt fornøyd med den. Faktisk også den projektoren som jeg hadde en pære som hadde gått noe over 1000 timer på da den ble solgt.
    Alle de andre jeg har hatt og solgt hadde ikke gått mere en ca 150-300 timer.
    Så noe var det med VW1100n.

Vi får bare håpe at kontrasten opprettholdes på de nye JVCene, noe som jeg nå tviler sterkt på dessverre. Hvis det er tilfelle, kommer det til å eksplodere på forum rundt om i verden hehe. Samt at jeg mister 80% av interessen. Kan jo også hende at Sony kommer med høykontrast i år?
    Sist endret av didrik nilsen; 08-21-2018 kl 07:59

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av didrik nilsen Vis post
    Da er det årsaken til observasjonene dine i lyse sener. Ta det helt med ro du er ikke den eneste der. Samt ikke alle som har mulighet til å kalibrere før test. Noe som faktisk er helt avgjørende for begge de som skal testes.
    Det var også en av grunnene til at jeg kjøpte meg fullt kalibreringsutstyr. For å finne det jeg liker best med samme forutsetninger. Kunne jo "F" kjøpt meg en ny dyr projektor for det utstyret hehe.

Husker da jeg hadde VW1100, jeg var sykt fornøyd med den. Faktisk også den projektoren som jeg hadde en pære som hadde gått noe over 1000 timer på da den ble solgt.
    Alle de andre jeg har hatt og solgt hadde ikke gått mere en ca 150-300 timer.
    Så noe var det med VW1100n.

Vi får bare håpe at kontrasten opprettholdes på de nye JVCene, noe som jeg nå tviler sterkt på dessverre. Hvis det er tilfelle, kommer det til å eksplodere på forum rundt om i verden hehe. Samt at jeg mister 80% av interessen. Kan jo også hende at Sony kommer med høykontrast i år?
    Ja om ikke kontrasten er på stell så blir det veldig lite interessant å bytte ut eksisterende løsning. Kontrasten er jo det JVC er kjent for så det er det minste de bør klare å opprettholde om de skal holde på kundene.
    En annen ting er at om alle filmer som kommer ut på enten hd eller uhd er veldig mye bedre på uhd, noe det ikke så altfor ofte er, så ville det ha noe for seg å bytte til 4k. Det sitter uansett langt inne å oppgradere om forbedringene er marginale. Føler meg igrunnen ferdig med å bruke så altfor store pengesummer på projector oppgraderinger, men nå får vi se

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,017
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal vi begynne å spekulere om hva som blir fasiten?

Mitt tips på billigste 4k JVC: max zoom open iris: 15000:1, min zoom closed iris: 30000:1.

Med auto-iris så er det mer enn nok for at jeg blir meget interessert i å kjøpe.

Uansett om JVC kan lage med høyere kontrast eller ikke, så ville det være forretningsmessig uklokt å komme med feks 150000:1 i kontrast med engang, bedre å øke kontrasten for hvert år og nye modeller. Men vi får snart svaret.

(Ikke utenkelig at de eventuelt oppgir kontrast til 50k:1, under totalt urealistisk lysutbytte - iris som kan lukkes ned ekstremt slik at lysutbytte feks blir 250 lumens).
    Sist endret av Per Johnny; 08-21-2018 kl 14:52

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    5,407
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal vi begynne å spekulere om hva som blir fasiten?

Mitt tips på billigste 4k JVC: max zoom open iris: 15000:1, min zoom closed iris: 30000:1.

Men auto-iris så er det mer enn nok for at jeg blir meget interessert i å kjøpe.

Uansett om JVC kan lage med høyere kontrast eller ikke, så ville det være forretningsmessig uklokt å komme med feke 150000:1 i kontrast med engang, bedre å øke kontrasten for hvert år og nye modeller. Men vi får snart svaret.
    Ja det kan jo bli morsomt med litt spekulasjon, og du pleier jo å treffe "spikeren" ganske godt har jeg sett fra tidligere....

15000:1 > 30000:1 var vel rundt der HD1 og HD100 lå i native on off panel kontrast uten noen form for iris for 10-12 år siden, når de kom og revolusjonerte mye av CRT til Digital verdenen.

Tviler litt på om det er godt nok for at mange skal gjøre 4K investeringer i dag og som har gode e-shift modeller, men hvis slike kontraster og 4K kombineres med full ned slukking av laser eller lampe.iris til ca samme pris som dagens X5900 til ca 50Kkr så kanskje..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,017
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2 Vis post
    Ja det kan jo bli morsomt med litt spekulasjon, og du pleier jo å treffe "spikeren" ganske godt har jeg sett fra tidligere....

15000:1 > 30000:1 var vel rundt der HD1 og HD100 lå i native on off panel kontrast uten noen form for iris for 10-12 år siden, når de kom og revolusjonerte mye av CRT til Digital verdenen.

Tviler litt på om det er godt nok for at mange skal gjøre 4K investeringer i dag og som har gode e-shift modeller, men hvis slike kontraster og 4K kombineres med full ned slukking av laser eller lampe.iris til ca samme pris som dagens X5900 til ca 50Kkr så kanskje..
    x5xxx-serien idag har ikke mer enn 15-30k:1 i reell native-kontrast. For de fleste så vil native kontrast være ca 22-23k:1 for disse. Så jeg tror enn 4k JVC med tilsvarende kontrast-ytelse vil klare seg meget godt.

Fra Cine4Home:
    Klikk på bildet for å se en større utgave

Navn:		x5000.PNG
Visninger:	21
Størrelse:	41.6 KB
ID:		127480

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    5,407
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    x5xxx-serien idag har ikke mer enn 15-30k:1 i reell native-kontrast. For de fleste så vil native kontrast være ca 22-23k:1 for disse. Så jeg tror enn 4k JVC med tilsvarende kontrast-ytelse vil klare seg meget godt.

Fra Cine4Home:
    Klikk på bildet for å se en større utgave

Navn:		x5000.PNG
Visninger:	21
Størrelse:	41.6 KB
ID:		127480
    Helt enig. Er spent på hvilken startpris JVC får med de nye modellene som forhåpentligvis kommer med ekte 4K paneler. Prisen på optikken blir nok en stor del av overgangen til native 4K, får håpe de klarer å lage optikk som ikke reduserer 4K oppløsningen, men at den ikke blir like dyr som den som sitter i Z1.... Det er vel ofte balanseringen der det kan bommes litt på, tenker litt på Sony sin løsning her på dagens modeller vs det de utstyrte VW1000 med i sin tid.

JVC sitt e-shift elementet som ble innført i sin tid gjorde vel heller ikke underverker for native panel kontrast, mener å huske Gorm anbefalte den billigste X30 uten e-shift fremfor X70 modellen som vel var først ut med e-shift når JVC begynte med dette. En ekte 4K versjon med UHP lampe og iris uten e-shift vil kanskje gjøre det ganske bra når det gjelder native on off kontrast...?

Z1 RS4500 4K projektoren til JVC har jo ikke så veldig god panel kontrast, (har sett målinger ned til 8000:1) men det er mulig mye av det skyldes laser lyskilden og molinger på tidlige produksjons modeller som hadde reist verden rundt og fått en del juling...?
    Sist endret av ask4me2; 08-21-2018 kl 16:35

Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    545
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når vi først er inne på generell bildekvalitet/kontrast osv, er det noen av dere bilde-entusiaster her inne som bruker lydtransparent duk, eller blir det for dårlig bildemessig ?
    Har selv en Studiotek100 duk, jeg har veldig lyst på lydtransparent-duk først og fremst for å plassere senter+subber mer riktig i rommet, men sliter med å gi slipp på bildekvaliteten til Studiotek100. Og jeg har vel testet de fleste lydtrnsparente duk-prøver som er verdt å teste.
    Hva er erfaringene deres om dette ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,017
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2 Vis post
    Z1 RS4500 4K projektoren til JVC har jo ikke så veldig god panel kontrast, (har sett målinger ned til 8000:1) men det er mulig mye av det skyldes laser lyskilden...?
    Etter en software-oppgradering på Z1 så ble det merkbart bedre ifølge brukere i USA. De rapporterer om ca 24k:1 i reell native-kontrast på disse nå, så det burde være veldig bra.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    5,407
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.P Vis post
    Når vi først er inne på generell bildekvalitet/kontrast osv, er det noen av dere bilde-entusiaster her inne som bruker lydtransparent duk, eller blir det for dårlig bildemessig ?
    Har selv en Studiotek100 duk, jeg har veldig lyst på lydtransparent-duk først og fremst for å plassere senter+subber mer riktig i rommet, men sliter med å gi slipp på bildekvaliteten til Studiotek100. Og jeg har vel testet de fleste lydtrnsparente duk-prøver som er verdt å teste.
    Har testet litt med lydtransperant duk selv, men bruker fortiden en ganske billig tett hvit dreamscreen duk som ikke har noen hotspotting eller gjør så veldig mye +- av seg i oppsettet.

Skal man gå lyd-transparent så trenger man vel også å sikre at lyset som går gjennom duken absorberes og ikke reflekteres (forstyrrer fokus planet, viktig ved testing av duk prøver foran et annet lerret), samtidig som høyttalerne som brukes har diskant system som ikke forstyrres for mye av den perforerte duken som vel alltid blir en form for filter og kompromiss mellom lyd og bilde kvalitet. Horn lading er vel ofte en fordel for å få et større fokusert areal mot duken, eventuelt avstand fra diskant til duk osv, men det finnes vel ingen fasit her, og andre har sikkert mye mer erfaring rundt dette enn det jeg har.

Er litt spent på om det blir solgt egne 8K duker etterhvert...

Ser at de i Lyd og bilde projektor tester av bandt annet ved Sony VW760 bruker lydtransperent duk, men også noe som for meg ser ut som et buet 2,35:1 ramme lerret....?

Synes vel ikke et buet lerret hører helt hjemme ved slike tester, da duken ser seg selv som en hvit flate sideveis og vil redusere ansi kontrasten noe, og uten anamofisk linse som gir en motsatt pute forvrengning vil man få en tønneformet forvrengning fra de fleste projektorer, og bilde litt avkuttet ned i topp og bunn osv.
    Sist endret av ask4me2; 08-21-2018 kl 17:22

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    15,192
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    19 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Etter en software-oppgradering på Z1 så ble det merkbart bedre ifølge brukere i USA. De rapporterer om ca 24k:1 i reell native-kontrast på disse nå, så det burde være veldig bra.
    Det er mulig å få denne opp mot 24K:1, men da snakker vi nok relativt kraftig bruk av den faste irisen i kombinasjon med enten medium eller høy laserspenning. Litt av utfordringen da, om projektoren ikke står i et eget teknisk rom (som den etter mitt syn bør), er viftestøy. Ikke nødvendigvis i medium laser, men i høy. Tror jeg leste noe sånt som at du kan oppnå 24K:1 med rundt -10 på irisen i medium, hvilket utgjør om lag 1500 lumens, så absolutt ikke så verst det. Samtidig er det jo da faktisk ikke noe særlig - om noe - mer lys enn hva en vanlig X5900 / 7900 vil kunne produsere av lys på tilsvarende kontrastnivåer. X7900 kan selvsagt produsere enda høyere kontrast, men det vil være på bekostning av lysutbytte i så fall... Blir derfor spennende å se hva en eventuelt Z2 har å by på, for det er jo ikke til å stikke under en stol at mer lysutbytte hadde vært veldig kjekt da en i så fall hadde hatt enda mer rom for å øke kontrasten ved å kjøre opp laseren / lyset og dra ned irisen ytterligere.......
    Sist endret av lygren; 08-21-2018 kl 17:51

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    735
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.P Vis post
    Når det gjelder Lydtransperente duker er det KUN 1 duk som er brukanes.
    Alt annet blir direkte dårlig eller BAD sammenlignet. Så
    hvis du skal tenke på å anskaffe er det kun V6 duken som selges på AV shop som er bra.
    Den er nøytral, samt mister ikke skarpheten, som man gjør på mer eller mindre alle andre.
    Har gjort tester på denne duken, med så bra resultat at jeg vurderer faktisk denne duken selv. Enda jeg ikke har høyttalere bak. da også sort virker enda mere sort kontra mitt lerret.
    Dette har noe med forskjellige lag i selve duken.

Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    545
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt en liten prøve med V6 duken her, kjenner ikke til oppbygningen av de forskjellige lagene i V6. Men jeg trodde dette med "mer sort" rett og slett var et resultat av lavere gain på duken. Lavere gain på duk fører jo også til mindre refleksjoner fra vegger/tak, altså mindre utvasking av bildet. Bakdelene med lydtransparente duker slik jeg opplever det, er at man ofte mister en del fargeintensitet og smell i bildet samt noe skarphet. Vanskelig å få i pose og sekk for å si det slik, ingen av de prøvene jeg har testet direkte mot Studiotek100 er helt der. Skal sant sies så er det vel også totalt urealistisk å forvente at en lydtransparent duk skal være på linje med Studiotek100.
    Men bestilte akkurat en ny A3 prøve med V6 duken for å ta en ny titt på denne, noen som vet hva slags gain det er på denne, og hvor nære den er D65 ?(Lygren)

Side 3 av 26 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. HoJ sitt anlegg- 2019 Ennå mer nytt!
    By HoJ in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 1317
    Siste melding: 01-09-2019, 15:26
  2. Who's left in 2018 with CRT
    By didrik nilsen in forum CRT projektorer
    Svar: 396
    Siste melding: 07-10-2018, 11:53
  3. OLED 2018
    By classic46 in forum TV-apparater
    Svar: 4
    Siste melding: 12-09-2017, 21:16
  4. 2018 - laser eller pære til under 100K
    By HAL9000 in forum Digitale projektorer
    Svar: 20
    Siste melding: 08-18-2017, 08:16
  5. Fans opfordrer LG til at genoplive 3D på 2018 OLED
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 1
    Siste melding: 01-18-2017, 23:28

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  
Nye D-ILA JVC projektorer 2018/2019 (DLA-N5, DLA-N7)

AVtorget

Antimode 8033s II

Antimode 8033s II

Kr.3,000.00