Nye D-ILA JVC projektorer 2018/2019 (DLA-N5, DLA-N7) - Side 22
Takk Takk:  6
Like Like:  36
Side 22 av 26 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 507
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Dette har ingenting med luring å gjøre da det er en ekstern chipleverandør som har levert dårlig/defekt vare visstnok. Men det er helt klart at dette er skadelig for JVC, leser flere steder at mange vurderer å avbestille.

Jeg er glad for at jeg har valgt å hoppe over denne gangen, hvis ikke hadde jeg sittet uten projektor store deler av høsten og vinteren og det er jo da den blir mest brukt. Kan hende jeg hopper på en N7 i løpet av neste år...

ok skjønner, vi får jo håpe de får det på stell så fort som mulig da.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,017
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor Vis post
    ok skjønner, vi får jo håpe de får det på stell så fort som mulig da.
    Det går så mange rykter rundt på forumer, at det er vanskelig å vite hva som er årsaken. Japanske selskaper er også kjent for å si svært lite i slike situasjoner og det er svært lite vanlig at de går ut og sier faktisk hvor skoen trykker. Blir ikke overrasket om de allerfleste må vente lenge, og kanskje lenger enn feb 2019. Håper selvsagt at det løser seg før det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2017
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedr. tonemapping i de nye JVC projektor, så virker det ved den meta data der bliver sendt til dem som jeg forstår det.

Jeg har lagt og ligger alle mine film på min nas server. Har så en Zappiti 4K hdr mini som afspiller. Men så vidt jeg ved sender den ikke korrekt meta data. Er der forslag til en løsning på dette?
    Eller kan JVC'en måske selv opdage HDR og slå det fra uden korrekt meta data?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    15,192
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    19 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Klaus.s Vis post
    Vedr. tonemapping i de nye JVC projektor, så virker det ved den meta data der bliver sendt til dem som jeg forstår det.

Jeg har lagt og ligger alle mine film på min nas server. Har så en Zappiti 4K hdr mini som afspiller. Men så vidt jeg ved sender den ikke korrekt meta data. Er der forslag til en løsning på dette?
    Eller kan JVC'en måske selv opdage HDR og slå det fra uden korrekt meta data?
    ...et vanlig issue via mediaplayere p.t. dessverre, men uten metadata defaulter JVCen til en "midtnivå", men da må du nok belage deg på litt manuell justering i tillegg...

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    5,407
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Visste ikke at det nå er mulig å rippe sine 4K HDR plater til NAS... ???

Når man kjøper en 4K projektor fra 50 til flere hundre tusen Kr, hvorfor ikke sørge for å fore disse med best mulig kildemateriale for å få ut den beste ytelsen og film opplevelsen disse kan gi?
    Synes det egentlig er fint hvis det blir et skille mellom å spille av rippet 4K HDR vs å spille av disse 4K UHD HDR platene direkte. Håper det bidrar med at flere støtter opp om å kjøpe 4K platene for å få prisen ned og for å holde liv i den vel langt på vei beste måten å nyte lyd og bilde fra det 4K kildene som er i dag.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    15,192
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    19 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2 Vis post
    Visste ikke at det nå er mulig å rippe sine 4K HDR plater til NAS... ???

Når man kjøper en 4K projektor fra 50 til flere hundre tusen Kr, hvorfor ikke sørge for å fore disse med best mulig kildemateriale for å få ut den beste ytelsen og film opplevelsen disse kan gi?
    Synes det egentlig er fint hvis det blir et skille mellom å spille av rippet 4K HDR vs å spille av disse 4K UHD HDR platene direkte. Håper det bidrar med at flere støtter opp om å kjøpe 4K platene for å få prisen ned og for å holde liv i den vel langt på vei beste måten å nyte lyd og bilde fra det 4K kildene som er i dag.
    Ja, har vært mulig ganske så lenge det gitt... Fysisk medie er jo absolutt kjekt det også, men veldig synd at det fremdeles ikke finnes en legal streamingmulighet for 4K UHD i full kvalitet. Apple TV 4K HDR er jo i og for seg bra det, men et godt stykke unna UHD på plate p.t. For egen del har jeg teknisk rom et godt stykke unna kinorommet, så å snurre plate egner seg svært dårlig for egen del så ser frem til bedre streamingtjenester i fremtiden...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2017
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er da rigtig fint med fint med 4K plader og har da også en Oppo 203 jeg bruger til dette. Men vil så absolut helst have alt på NAS, så man ikke skal skifte film. giver også et meget bedre flow.

"lygren, gad vide om man kan snyde ved at kører Zappiti'en gennem Oppo'en via dens Hdmi input. Tænker her om den så sender noget HDR tag til JVC'en

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    15,192
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    19 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av Klaus.s Vis post
    Er da rigtig fint med fint med 4K plader og har da også en Oppo 203 jeg bruger til dette. Men vil så absolut helst have alt på NAS, så man ikke skal skifte film. giver også et meget bedre flow.

"lygren, gad vide om man kan snyde ved at kører Zappiti'en gennem Oppo'en via dens Hdmi input. Tænker her om den så sender noget HDR tag til JVC'en
    Nei, Oppoen vil jo da heller ikke få metadataene inn så det funker nok dårlig. Eneste du kunne foretatt deg, som langt fra er noen optimal løsning det heller, er å putte en HDfury mellom der du manuelt tillegger metadata. Da må du altså vite hva dataene skal være for hver enkelt film og justere hver gang... Enkleste er nok dermed å finjustere i JVCen, eller avvente en mediaplayer som klarer å formidle metadata, hvilket sikkert dukker opp når som helst...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,221
    Takk & like
    Nevnt
    36 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det enkleste er vel å presse på produsenten av mediaspilleren, og få de til å inkludere metadata i signalet? Akkurat det burde jo ikke være vanskelig for dem? Spilleren er jo ikke en HDR-avspiller og den ikke inkluderer metadata.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    602
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2 Vis post
    Må innrømme at jeg ikke helt skjønner hvordan du kan forvente gode svar på dette..?

Produksjons modellene av N serien er ikke tilgjengelig ennå, og da får man jo ikke testet ub900 og 820 mot disse JVC N modellene med egen tonemapping, så da blir alle svar bare spekulasjoner allikevel....

Regner med de nye Panasonic UHD spillerne med innebygd tonemapping, er bedre å bruke mot projektorer som ikke har dette. Regner også med at det vil være en dårlig ide å tonemappe i både spiller og projektor. Da må det vel som Andreas er inne på være den enheten som gjør den beste jobben med tonenapping, som bør få denne oppgaven. De nye Panasonic spillerene har vel også fått bedre hardware og prosessering osv i forhold til første generasjon UB900 spilleren, og det vil kanskje komme noen firmware oppgraderinger på disse osv som gjør 820 modellen bedre på andre områder enn UB900 også...

Tror bare vi må vente å høre hva erfaringene blir fra testere og for de som får sine produksjon modeller der iris og tonemapping fungere slik JVC har tenkt dette i 4K N modellene(og kanskje etter noen firmware oppgraderinger), før man får noen gode svar på det du lurer på.
    Jeg har riktignok JVC RS520 (=x7500) og har nå oppgradert fra Panasonic UB700 til den nye 820n. Mener å huske at UB900 og UB700 hadde samme videodel/output. Jeg mener absolutt bildet hos meg har fått et lite løft med den nye Pana 820 spilleren Får lettere kontroll over HDR og ikke minst høylys ved HDR. Andreas har fra før kalibrert en HDR modus på projektoren min. Og jeg var i stor grad fornøyd med det på mitt lille lerret (100 tommer 16:9) og totalt sortmaskerte rom. Ble pang i bildet og uten at jeg følte jeg ofret for mye sort. Men du verden, jeg skrudde på Pana 820 nye HDR optimizer modus og plutselig ble det blå himmel og litt skyer i filmen Sully (med Tom Hanks, landingen av Airbus fly på Hudson River) i flyscenene der.

Tonemapping oppå den kalibrerte modusen Andreas hadde laget skulle man tro ikke ville gi optimalt resultat. Men med mye eksperimentering, med Andreas kalibrering + Pana Tonemapping, og uten det ene eller andre osv... samt test av HDR til SDR konvertering med BT2020 farger osv. osv.. i flere uker nå... Det som ser best ut faktisk er Andreas sin kalibrerte modus, med Panasonic 820 sin HDR optimizer på. Smell i bildet, tilsvarende sortnivå med detaljer som før og det nye med Panasonic som gjør at jeg får mer kontroll på høylys og detaljer uten å måtte gå ned på den generelle lysstyrken. Anbefaler varmt Panasonic 820!

Og ja, jeg har testet mange flere filmer enn bare Sully... har en god del 4K HDR nå. De får et løft i positivt retning. Og lette å tweake på skygger og høylys hvis man vil bruke tid. Men automatikken funke også godt alene i høylysene.

11. Liker lygren, Gorm har likt denne posten
    Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,918
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Potetgullmannen Vis post
    Jeg har riktignok JVC RS520 (=x7500) og har nå oppgradert fra Panasonic UB700 til den nye 820n. Mener å huske at UB900 og UB700 hadde samme videodel/output. Jeg mener absolutt bildet hos meg har fått et lite løft med den nye Pana 820 spilleren Får lettere kontroll over HDR og ikke minst høylys ved HDR. Andreas har fra før kalibrert en HDR modus på projektoren min. Og jeg var i stor grad fornøyd med det på mitt lille lerret (100 tommer 16:9) og totalt sortmaskerte rom. Ble pang i bildet og uten at jeg følte jeg ofret for mye sort. Men du verden, jeg skrudde på Pana 820 nye HDR optimizer modus og plutselig ble det blå himmel og litt skyer i filmen Sully (med Tom Hanks, landingen av Airbus fly på Hudson River) i flyscenene der.

Tonemapping oppå den kalibrerte modusen Andreas hadde laget skulle man tro ikke ville gi optimalt resultat. Men med mye eksperimentering, med Andreas kalibrering + Pana Tonemapping, og uten det ene eller andre osv... samt test av HDR til SDR konvertering med BT2020 farger osv. osv.. i flere uker nå... Det som ser best ut faktisk er Andreas sin kalibrerte modus, med Panasonic 820 sin HDR optimizer på. Smell i bildet, tilsvarende sortnivå med detaljer som før og det nye med Panasonic som gjør at jeg får mer kontroll på høylys og detaljer uten å måtte gå ned på den generelle lysstyrken. Anbefaler varmt Panasonic 820!

Og ja, jeg har testet mange flere filmer enn bare Sully... har en god del 4K HDR nå. De får et løft i positivt retning. Og lette å tweake på skygger og høylys hvis man vil bruke tid. Men automatikken funke også godt alene i høylysene.
    Du må huske at denne kalibreringen var et eksperiment da det var tidlig med tanke på kalibrering av HDR. Jeg kan ta meg en tur så kan vi rekalibrere og se hva som funker best, jeg vil tro at en god SDR kalibrering med Panasonic HDR til SDR vil funke meget bra.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    602
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Du må huske at denne kalibreringen var et eksperiment da det var tidlig med tanke på kalibrering av HDR. Jeg kan ta meg en tur så kan vi rekalibrere og se hva som funker best, jeg vil tro at en god SDR kalibrering med Panasonic HDR til SDR vil funke meget bra.
    Ja, det er sant det. Men jeg synes det ble bra faktisk. Selvsagt rom for forbedringer! Jeg ser på avsforum at en HDR til SDR BT2020 skal være det beste. Jeg har prøvd dette, men bør nok gjøres noe kalibrering der. For til nå liker jeg best løsningen jeg skildret over her. Nå har vel lampa mi snart 1300 timer (husker ikke helt), så noe lys må den vel også ha mistet siden sist du kalibrerte. Får se hva vi får til på nyåret

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,017
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere rykter: "Official availability dates for all three models for Germany is now December 18th!"

15. Liker Ak, lygren, tor har likt denne posten
    Intermediate didrik nilsen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    735
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TRIST men fakta. Regner med at dette også gjelder for Norge. Da er det bare å vente på ny release dato.Garantert ikke I år men lov å tro på julenissen, som jeg velger å gjøre.
    Sist endret av didrik nilsen; 12-02-2018 kl 15:09
    Projektor JVC NX9 Kalibratør på projektorer Software: Calman ProColorimeter: Klein K10A ¨Profilert med SpectroradiometerJeti 1501Bildegenerator DVDO 4K

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,017
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var synd, spesielt for jvc sine kunder.

Skal man tolke utifra det brevet, så er det tidligste man kan forvente leveranse mars/april 2019. Men når man har kommet sålangt er det ikke bare snakk om når de kan levere - de må tenke på når det lønner seg å lansere. Mars/april er på slutten av hjemmekino-sesongen, og de vil ihvertfall vurdere å utsette det til høsten 2019 hvis dette stemmer.

Håper at dette ikke stemmer.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    735
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at dette løses. Samt håper at Mars April ikke er tilfelle. "Da før dette."Ellers så er dette "trist som bare Faan."
    Sist endret av didrik nilsen; 12-02-2018 kl 22:36
    Projektor JVC NX9 Kalibratør på projektorer Software: Calman ProColorimeter: Klein K10A ¨Profilert med SpectroradiometerJeti 1501Bildegenerator DVDO 4K

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,918
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk kopi av dette brevet på Fredag 30.11 og detter er ganske trist lesning for de som har forhåndsbestilt og sannsynligvis forhåndsbetalt disse. Jeg tror at man kan se langt etter å få disse projektorene i 2018 og tror Per Jonny får rett om vi i det hele tatt får disse før sommeren og da kan de like godt vente til neste års projektorer som vil lanseres i September.

Leser på diverse forum at dette har startet en masse avbestillinger av disse projektorene i utlandet og hadde jeg bestilt (noe jeg er glad jeg ikke har gjort) hadde jeg avbestilt ASAP. Dette må være et stort nederlag for JVC nå som de endelig skulle lansere "ekte" 4K projektorer, men det som er betryggende er at de ikke vil lansere et produkt de ikke kan stå inne for, noe som Sony har gjort i over 10 år nå med sine selvdestruerende SXRD paneler.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    5,407
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært litt interessant å visst litt mer om hva slags underleverandør komponent det er som skaper disse leverings problemene.
    Får jo håpe JVC har brukt tiden godt til å produsere "resten" av projektoren, slik at de raskt kan levere når de får de delene de har fått for lang leveringstid og mangler nå.
    I spekulasjons modus, så skulle det ikke forundre meg om at det er SONY som produserer og leverer masse chipper og komponenter som brukes av andre merker, som kan stå bak slike forsinkelser, for å skape bedre timing og et bedre marked for egne produkter....

Er ikke sikker jeg skjønner helt det med at "Mars/april er på slutten av hjemmekino-sesongen", og hvor mye det har å si når det er en ny modell som lanseres.

JVC har kanskje gjort noe som kan oppfattes som mer "skadelig" for kundene med det å lansere nye modeller litt for tett på hverandre med noen av de forrige e-shift modellene, så det blir spennende å se hvor lenge hver av de nye 4K modellene holder seg som nyeste modell til neste versjon kommer.....

JVC lanserer vel snart en ny Z1 etterfølger også, så det kan bli spennende å se hva slags modeller som blir tilgjengelig neste år.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    735
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er vel litt mere optimist en som så, da jeg mener å avbestille er feil. Samt ser ikke hvorfor man skal gjøre dette. Jeg tror at dette er så prioritert at produktet kommer før antatt dato her nevnt. Samt det finnes jo ikke noe I nærheten å få tak I nå. Spørsmålet er tolkningen av "imediate future" og "to postpone the 2018 release" Her er det meninger på forum fra uker til måneder. Fakta er at det kommer et nytt skriv innen nær framtid . Der vil man få klar beskjed. Dette skrivet er sendt ut til forhandlere og kunder i flere land, da de som har bestilt. Nå vet jeg også at kunder som har bestilt i Norge lider absolutt ingen nød, da midlertidig alternativ er på bordet. Samt glad for at JVC heller venter enn å gi ut et produkt som ikke er bra nok. Den som venter på noe godt venter ikke forgjeves

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det er mange som hadde håpet på de kunne få en ny 4k JVC i hus før julen satt inn og det kan jo selvsagt også skje , men er nok ekstra frustrerende om man har solgt sin eksisterende projector. :O

Side 22 av 26 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 SisteSiste

Lignende tråder

1. HoJ sitt anlegg- 2019 Ennå mer nytt!
    By HoJ in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 1317
    Siste melding: 01-09-2019, 15:26
  2. Who's left in 2018 with CRT
    By didrik nilsen in forum CRT projektorer
    Svar: 396
    Siste melding: 07-10-2018, 11:53
  3. OLED 2018
    By classic46 in forum TV-apparater
    Svar: 4
    Siste melding: 12-09-2017, 21:16
  4. 2018 - laser eller pære til under 100K
    By HAL9000 in forum Digitale projektorer
    Svar: 20
    Siste melding: 08-18-2017, 08:16
  5. Fans opfordrer LG til at genoplive 3D på 2018 OLED
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 1
    Siste melding: 01-18-2017, 23:28

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  
Nye D-ILA JVC projektorer 2018/2019 (DLA-N5, DLA-N7)

AVtorget

Antimode 8033s II

Antimode 8033s II

Kr.3,000.00