Nye D-ILA JVC projektorer 2018/2019 (DLA-N5, DLA-N7) - Side 21
Takk Takk:  6
Like Like:  36
Side 21 av 26 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 508
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    15,196
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    19 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av sldron Vis post
    min x9000 har jo native kontrast 150,000:1 og dynamisk iris på 1,500,000:1 som overgår Alle de nye i N serien ser jeg jo her nå. hvordan blir dette i forhold til de nye? ikke noe man tenker på iogmed mye klarere bilde? mulig dumt spm men må bare spørre
    Husk at 150K:1 gjelder med (begge) irisene helt lukket eller da type 200 lumen og generelt medvind, spørs om differansen i praksis vil være så stor når det tross alt som følge av HDR som oftest blir slik at en åpner irisen(e) relativt mye for å slippe gjennom tilstrekkelig med lys. Sier for øvrig ikke at X9000 er dårlig, langt derifra, men fokuset mot HDR gjør at "iris pip åpen" kontrasten er viktigere enn tidligere og der vil muligens differansen bli mindre mot de gamle uten at jeg kan si så alt for mye om det før N7 og endelig NX9 er tilgjengelig. N5 har blitt målt til typisk 20K:1 med irisen åpen, og 40K:1 med irisen lukket, så er spørsmålet da hvordan N7 måler.

Utover det, etter å ha sett NX9, vil jeg jo si jeg ble litt satt ut av hvor stor betydning denne linsen hadde. Sier ikke N5 var dårlig, for den var skarp og fin den også, men NX9 var liksom helt "glasskule" skarp. Optikk har (dessverre) en del å si, for det koster jo som kjent sin mann med den type optikk, men greit uansett å se at det ikke er bare snake oil som selges heller selv om selvsagt NX9 er og blir for spesielt interesserte og/eller folk som har råd til luksus...

HDR automapping fungerte tidvis bra, dvs., den fungerer bra så lenge metadataene foreligger. Nå var det jo imidlertid slik at JVCene til dette eventet ble levert inn kvelden før arrangementet, så det ble litt vel hui og hast og selv om det var justert inn bra var det visse ting som bugget seg til. Blant annet har jo den Panasonic-spilleren som ble benyttet mot NX9en en finurlig "dobbel HDR tone mapping feature" som da tone mapper OG sender videre metadata, en veldig liten detalj i menyoppsettet, men som kanskje utgjorde litt i forhold til lysutbyttet før dette ble justert inn. Vi snakker ikke "natt og dag" uansett, for jeg datt nesten av stolen både før og etter dette ble korrigert, men dette er da typisk én av sikkert flere momenter som lar seg rattes inn for enda bedre resultat når endelig produksjonsmodeller blir tilgjengelig. NX9 ble også vist uten aktiv iris, men til tross for dette var sortnivå og generell dynamikk svært god. N5 hadde aktiv iris, men også der var det litt buggete på visse HDR filmer, uten at det ble tid til å finne helt ut av dette. Blant annet virket Blade Runner 2049 i HDR kanskje litt tafatt ettersom "sortgulvet" ikke var helt der det muligens burde være, uten at jeg har alt for mye erfaring rundt denne HDR versjonen fra før av sånn med tanke på generell mastring. LUCY er og blir referansen innen 4K HDR for øvrig, fantastisk skarphet og dynamikk, og sannsynligvis kommer det stadig flere godt mastrede HDR titler fremover som gjerne kreves når en skal spille de av på såpass sofistikert maskineri (dvs: shit in - shit out)...
    Sist endret av lygren; 10-24-2018 kl 22:24

Intermediate didrik nilsen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    min x9000 har jo native kontrast 150,000:1 og dynamisk iris på 1,500,000:1 som overgår Alle de nye i N serien ser jeg jo her nå. hvordan blir dette i forhold til de nye? ikke noe man tenker på iogmed mye klarere bilde? mulig dumt spm men må bare spørre
    Som også er informert om. Spekk på produkt er ikke alltid realiteten. Jeg har selv hatt denne og den var bra på kontrastmålinger, men lå noe under spekk også den.
    Hadde vel 138000:1 med lukket iris. Når du har iris på -12 har du ikke mere en rundt 60000:1 her snakker vi fakta målinger.
    De nye i N serien skal ha tilsvarende tidligere modeller. Men jeg vil tro nedgang i spekk er taktisk for de neste årene fremover. Om de faktisk måler noe mindre får man se.
    Ut i fra N5 som var vist i går på Avshop så var den akkurat på spekk som tidligere modeller av x5000-x5900.
    Projektor JVC NX9 Kalibratør på projektorer Software: Calman ProColorimeter: Klein K10A ¨Profilert med SpectroradiometerJeti 1501Bildegenerator DVDO 4K

Active Flay sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøve igjen
    Er det noe å hente med å bytte min pan ub900 mot en 820, med paring mot N serie ?

Sent from my iPhone using New Forum mobile app
    HiFi: Lyngdorf Tdai 2200 RP A/D, SDA 2175. Fosgate Signature phono stage. Pro-Ject Xtention 10 evo. Lyngdorf CD-1. Sonos (flere) Lyngdorf BW-1. B&W CM8. Van den hul kabler.
    Home cinema Under construction 23m2: Receiver yamaha RX-A3060 + RX-V673,PANASONIC UB420, Jamo d500 7.2.4. Projektor JVC X5900. Lerret Dreamscreen V6 lydtransparente.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,918
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flay Vis post
    Jeg prøve igjen
    Er det noe å hente med å bytte min pan ub900 mot en 820, med paring mot N serie ?

Ikke i teorien da du like godt kan la JVC projektoren ta seg av tonemappingen, men om tonemappingen i Pana 820 er bedre enn JVC projektoren vet jeg ikke...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,918
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De X9000 og RS600 jeg har målt med rundt -12 på irisen ligger på rundt 80-100000:1, og med rundt -8 på irisen har de ca 60000:1.

Det jeg så på NX9 så syns jeg ikke at den imponerte veldig kontrastmessig selv om irisen var full åpen. Dette kan ha noe å si med tonemappingen var feil ved første visning og det ble bedre med riktig tonemapping, men jeg ble alikevel ikke blown away. Egentlig ganske langt unna blown away...

Kommentaren over her om at Lucy er det beste som kan vises når det kommer til UHD HDR er jeg ikke enig i da det finnes mange filmer som er like bra eller bedre, Lucy har feil satt sortnivå (selv med riktig tonemapping) og har mye black crush uten at man går inn og setter brightness opp et par hakk, dette gjelder også andre UHD HDR filmer. Men at den er utrolig skarp og fin å vise som demo er jeg helt enig i.
    Mvh Andreas

Newcomer
    Medlem siden
    May 2016
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når kommer offisielle målinger? bilder/screenshots hadde jo og vært gøy å sett

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    15,196
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    19 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Når kommer offisielle målinger? bilder/screenshots hadde jo og vært gøy å sett
    Så snart offisielle modeller er klare vil det bli tatt målinger... Screenshots har nok lite for seg, kan kanskje si bitte bitte litt om skarphet, men null og niks om sortnivå / lysutbytte eller fargegjengivelse...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2016
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei sant det, men bare fryktelig nysgjerrig :P eurojackpoten er levert så da får man bare se :P evt ringe oppfinans

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    5,407
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flay Vis post
    Jeg prøve igjen

Må innrømme at jeg ikke helt skjønner hvordan du kan forvente gode svar på dette..?

Produksjons modellene av N serien er ikke tilgjengelig ennå, og da får man jo ikke testet ub900 og 820 mot disse JVC N modellene med egen tonemapping, så da blir alle svar bare spekulasjoner allikevel....

Regner med de nye Panasonic UHD spillerne med innebygd tonemapping, er bedre å bruke mot projektorer som ikke har dette. Regner også med at det vil være en dårlig ide å tonemappe i både spiller og projektor. Da må det vel som Andreas er inne på være den enheten som gjør den beste jobben med tonenapping, som bør få denne oppgaven. De nye Panasonic spillerene har vel også fått bedre hardware og prosessering osv i forhold til første generasjon UB900 spilleren, og det vil kanskje komme noen firmware oppgraderinger på disse osv som gjør 820 modellen bedre på andre områder enn UB900 også...

Tror bare vi må vente å høre hva erfaringene blir fra testere og for de som får sine produksjon modeller der iris og tonemapping fungere slik JVC har tenkt dette i 4K N modellene(og kanskje etter noen firmware oppgraderinger), før man får noen gode svar på det du lurer på.
    Sist endret av ask4me2; 10-26-2018 kl 10:22
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det også ment gode forsinkelser til Europa. Håper ikke det.

Further in (around 26 minute mark) when they talks about each model separately they confirm shipping times. From memory:

1)NX5 ships middle to late November and hits customers hands late November to early December.
    2)NX7/NX9 ships late October arrives in the U.S. early November and arrives mid November to customers.
    Sist endret av didrik nilsen; 10-26-2018 kl 08:46
    Projektor JVC NX9 Kalibratør på projektorer Software: Calman ProColorimeter: Klein K10A ¨Profilert med SpectroradiometerJeti 1501Bildegenerator DVDO 4K

Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    545
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om ikke jeg husker helt feil så leverer JVC historisk sett januar måned, i bestefall slutten av desember ? (en klassisk, følg med på hva de faktisk gjør,ikke hva de sier...)
    Sist endret av J.P; 10-26-2018 kl 11:23

Newcomer janghell sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en RS400/X5000 på vei som skal erstatte en RS2/HD100, men kjenner allerede nå at det frister med en N5.... Noen som tør/kan si litt om forskjellen mellom HD100/X5000 og X5000/N5?? Regner vel med at den største forskjeller er mellom HD100 og X5000?

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janghell Vis post
    Har en RS400/X5000 på vei som skal erstatte en RS2/HD100, men kjenner allerede nå at det frister med en N5.... Noen som tør/kan si litt om forskjellen mellom HD100/X5000 og X5000/N5?? Regner vel med at den største forskjeller er mellom HD100 og X5000?
    Det er store forskjeller Ja... Det er veldig mye forskjellige ting. Men størst er lystrykk og bedre på det meste andre. Jeg hadde en HD750 og 950 nylig og den er ingen match mot de nyere JVCene.
    RS400/X5000 er langt fra noen dårlig prosjektor rett kalibrert. Men har man cash til en N5 så er det ikke så mye å lure på etter det jeg mener.
    Men min mening..

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nok en n5 for min del. Kjipt at det er så lenge til de er tilgjengelige.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal man ha dette fort er det nok bare å sette i bestilling ja. Ellers kan det bli lang ventetid.

16. Liker tor har likt denne posten
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var ikke god lesning om man skal tro på dette.

Just off the phone with my dealer. The first batch of NX9 (at least for Germany) will be so small that it will fit mainly for demo units of dealers only. Next batch won’t be available untill next year maybe even February. N5 similar and N7 seems to even more delayed. So have to wait for over 2 months now!
    Info came directly from JVC Germany!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt jeg ikke har solgt min projector enda da. Kjipt om de ikke dukker opp før februar :O . JVC burde kunne komme ut med en offentlig melding om dette, da det er mange som har sittet på gjerdet og ventet, evt. solgt sine eksisterende projectorer da de forventer å få de i slutten av november eller begynnelsen av desember. Slik jeg har forstått det så har vel JVC gått ut og fortalt importørene at projectorene kommer ut i slutten av november(tidligere i slutten av oktober)?. Mulig jeg tar feil da, men om det stemmer så er det veldig uheldig uansett hva som ligger bak forsinkelsen.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det nok mange som allerede har gjort her i landet og i utlandet. Men klart uheldig for JVC dette.
    Men noe bedre finnes jo ikke, så man venter jo på noe godt

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada helt klart at man venter på noe godt, men hadde vært bedre om de hadde sagt at projectorene var klare i februrar, så jeg vært innstilt på det istedet for å drive med all den luringen.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,918
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor Vis post
    Jada helt klart at man venter på noe godt, men hadde vært bedre om de hadde sagt at projectorene var klare i februrar, så jeg vært innstilt på det istedet for å drive med all den luringen.

Dette har ingenting med luring å gjøre da det er en ekstern chipleverandør som har levert dårlig/defekt vare visstnok. Men det er helt klart at dette er skadelig for JVC, leser flere steder at mange vurderer å avbestille.

Jeg er glad for at jeg har valgt å hoppe over denne gangen, hvis ikke hadde jeg sittet uten projektor store deler av høsten og vinteren og det er jo da den blir mest brukt. Kan hende jeg hopper på en N7 i løpet av neste år...
    Mvh Andreas

Side 21 av 26 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. HoJ sitt anlegg- 2019 Ennå mer nytt!
    By HoJ in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 1318
    Siste melding: 01-18-2019, 16:54
  2. Who's left in 2018 with CRT
    By didrik nilsen in forum CRT projektorer
    Svar: 396
    Siste melding: 07-10-2018, 11:53
  3. OLED 2018
    By classic46 in forum TV-apparater
    Svar: 4
    Siste melding: 12-09-2017, 21:16
  4. 2018 - laser eller pære til under 100K
    By HAL9000 in forum Digitale projektorer
    Svar: 20
    Siste melding: 08-18-2017, 08:16
  5. Fans opfordrer LG til at genoplive 3D på 2018 OLED
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 1
    Siste melding: 01-18-2017, 23:28

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  
Nye D-ILA JVC projektorer 2018/2019 (DLA-N5, DLA-N7)

AVtorget

Antimode 8033s II

Antimode 8033s II

Kr.3,000.00