Nye D-ILA JVC projektorer 2018/2019 (DLA-N5, DLA-N7) - Side 19
Takk Takk:  6
Like Like:  36
Side 19 av 26 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 507
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    Tja, er jo nesten det som skjer i praksis når en som nevnt ovenfor kjører projektorens etterprosessering og fysisk lysmodulasjon, men å kjøre dobbelt opp med faktisk tone mapping vil jo garantert skape krøll, dog er jo ikke det mulig ettersom metadataene uansett ‘spises’ av første mottaker og videresendes i ferdig drøvtygget stand...

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Så metadataene fjernes fra signalet ifb. med tone mapping gjort på en blu-ray spiller?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    15,192
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    19 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HAL9000 Vis post
    Så metadataene fjernes fra signalet ifb. med tone mapping gjort på en blu-ray spiller?
    UB820en lar deg både kjøre SDR konvertering og dermed fjerne HDR flagget, samt kjøre en tone mapping men allikevel sende HDR metadata. Da får du i så fall en dobbel tone mapping som hvertfall ikke jeg har klart å få til å se bra ut med dagens X-serie av JVC projektorer f.eks. Hvitt brenner veldig lett ut f.eks., og de fleste titlene blir enten for mørke eller for blasse i tillegg. Kjører en SDR konvertering ser det mye bedre ut. HDR kan jo tweakes og justeres til den helt store gullmedaljen, som også er litt av utfordringen da en i så fall ofte må justere hver enkelt film. Bruker du en HDR -> SDR konvertering i Panasonicen vil stort sett det meste tone mappes bra automatisk der spilleren tar hensyn til metadataene i materialet som outputtes.

Den nye JVC serien har imidlertid intern automatisk tone mapping, så der sender en bare rådatene rett inn.

Active Flay sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvis det er best å slå av tone mapping på ub820 hvis man har en N serie fra jvc, hva er vits med den spiller ?
    Utrolig forvirret dette.

Og hvordan får du dobbel tone mapping med en X serie lygren.
    Jeg trodde det var kun de nye N som hadde tone mapping

Sent from my iPhone using New Forum mobile app
    HiFi: Lyngdorf Tdai 2200 RP A/D, SDA 2175. Fosgate Signature phono stage. Pro-Ject Xtention 10 evo. Lyngdorf CD-1. Sonos (flere) Lyngdorf BW-1. B&W CM8. Van den hul kabler.
    Home cinema Under construction 23m2: Receiver yamaha RX-A3060 + RX-V673,PANASONIC UB420, Jamo d500 7.2.4. Projektor JVC X5900. Lerret Dreamscreen V6 lydtransparente.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    15,192
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    19 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av Flay Vis post
    Men hvis det er best å slå av tone mapping på ub820 hvis man har en N serie fra jvc, hva er vits med den spiller ?
    Utrolig forvirret dette.

Og hvordan får du dobbel tone mapping med en X serie lygren.
    Jeg trodde det var kun de nye N som hadde tone mapping

Har du N serie JVC trenger du ikke en UB820, nei, men det er jo en habil spiller uansett da...

X-serien gjør jo et tappert forsøk på tone mapping den også, men må justeres manuelt. N serien justerer automatisk basert på metadata...

Active Flay sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du N serie JVC trenger du ikke en UB820, nei, men det er jo en habil spiller uansett da...

X-serien gjør jo et tappert forsøk på tone mapping den også, men må justeres manuelt. N serien justerer automatisk basert på metadata...

Ok, så hvis man har en X serie og kjøpe en 820, vil man få like bra tone mapping en hvis man kjøpe en N serie og bruke en spiller uten tone mapping som for eksempel UB900 ?

Så jeg ser ikke hvorfor man skal pare N serie med en tone mapping spiller hvis man vil ikke kunne nytte HDR10+ fra den ny 820.

HiFi: Lyngdorf Tdai 2200 RP A/D, SDA 2175. Fosgate Signature phono stage. Pro-Ject Xtention 10 evo. Lyngdorf CD-1. Sonos (flere) Lyngdorf BW-1. B&W CM8. Van den hul kabler.
    Home cinema Under construction 23m2: Receiver yamaha RX-A3060 + RX-V673,PANASONIC UB420, Jamo d500 7.2.4. Projektor JVC X5900. Lerret Dreamscreen V6 lydtransparente.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    15,192
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    19 post(er)
    AVtorget feedback
    1

Nye D-ILA JVC projektorer 2018/2019 (DLA-N5, DLA-N7 og DLA-NX9)

Ok, så hvis man har en X serie og kjøpe en 820, vil man få like bra tone mapping en hvis man kjøpe en N serie og bruke en spiller uten tone mapping som for eksempel UB900 ?

Så jeg ser ikke hvorfor man skal pare N serie med en tone mapping spiller hvis man vil ikke kunne nytte HDR10+ fra den ny 820.

Om 820en er like god som N serien er jo pt. vanskelig å si, men vi vet at 820en er veldig god samt at N serien ser ut til å gjøre en god jobb den også (men kun vist på messer og den slags så langt, @Gorm har sett de litt mer inngående enn meg for øvrig...).

Når det gjelder N serien skal jo den takle det aller meste av HDR kilder, så 820en er ikke noe must i så fall, der funker alt fra mediaplayere til enklere UHD spillere bra.

Sist endret av lygren; 10-09-2018 kl 17:41

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    UB820en lar deg både kjøre SDR konvertering og dermed fjerne HDR flagget, samt kjøre en tone mapping men allikevel sende HDR metadata. Da får du i så fall en dobbel tone mapping som hvertfall ikke jeg har klart å få til å se bra ut med dagens X-serie av JVC projektorer f.eks. Hvitt brenner veldig lett ut f.eks., og de fleste titlene blir enten for mørke eller for blasse i tillegg. Kjører en SDR konvertering ser det mye bedre ut. HDR kan jo tweakes og justeres til den helt store gullmedaljen, som også er litt av utfordringen da en i så fall ofte må justere hver enkelt film. Bruker du en HDR -> SDR konvertering i Panasonicen vil stort sett det meste tone mappes bra automatisk der spilleren tar hensyn til metadataene i materialet som outputtes.

Den nye JVC serien har imidlertid intern automatisk tone mapping, så der sender en bare rådatene rett inn.
    Noen oppfatning av hva 4K Apple TV gjør her? Der kan man også skru av HDR, men beholde 4K. Jeg gjør det i mitt oppsett, og synes resultatet virker bra.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    15,192
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    19 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av HAL9000 Vis post
    Noen oppfatning av hva 4K Apple TV gjør her? Der kan man også skru av HDR, men beholde 4K. Jeg gjør det i mitt oppsett, og synes resultatet virker bra.
    Nope, vet ikke hvordan de gjør det, men fullt mulig de har tilgang til 4K SDR mastrede utgaver, slik at det faktisk ikke kjøres noen HDR -> SDR "live" i selve Apple TVen...

Active Flay sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe merkelig med Apple TV er, hvis du har *HDR / Dolby vision på, alt vil sendes i HDR / DV til skjermen..
    Jeg så på kampen i helgen på sumo, og synes det var mørkere en det pleier. Jeg gikk i instilling og der var det HDR på. Jeg tviler veldig at Sumo sender kampene i HDR.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope, vet ikke hvordan de gjør det, men fullt mulig de har tilgang til 4K SDR mastrede utgaver, slik at det faktisk ikke kjøres noen HDR -> SDR "live" i selve Apple TVen...
    Funker med HDR-materiale på en server også. Bruker Infuse Pro installert på Apple TV.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,221
    Takk & like
    Nevnt
    36 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe merkelig med Apple TV er, hvis du har *HDR / Dolby vision på, alt vil sendes i HDR / DV til skjermen..
    Jeg så på kampen i helgen på sumo, og synes det var mørkere en det pleier. Jeg gikk i instilling og der var det HDR på. Jeg tviler veldig at Sumo sender kampene i HDR.
    Det er viktig å sette opp ATV4 korrekt.
    Det vil si at du setter den til
    - 4K 50 eller 24Hz (avhengig av om du ser mest TV-sendinger eller Netflix/film), og SDR
    - Deretter aktiverer du kildebasert oppdateringshastighet. Da vil den alltid spille korrekt frame-rate basert på kildematerialet
    - Aktiver kildebasert dynamisk område - dersom du ønsker at HDR skal spilles av som HDR. Hvis denne ikke aktiveres vil da alt HDR-materiale bli konvertert til SDR, noe som passer bra på dagens projektorer.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active Flay sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Det er viktig å sette opp ATV4 korrekt.
    Det vil si at du setter den til
    - 4K 50 eller 24Hz (avhengig av om du ser mest TV-sendinger eller Netflix/film), og SDR
    - Deretter aktiverer du kildebasert oppdateringshastighet. Da vil den alltid spille korrekt frame-rate basert på kildematerialet
    - Aktiver kildebasert dynamisk område - dersom du ønsker at HDR skal spilles av som HDR. Hvis denne ikke aktiveres vil da alt HDR-materiale bli konvertert til SDR, noe som passer bra på dagens projektorer.
    Du har helt rett Gorm, og jeg var på vei å korrigere litt hva jeg skrevet om AppleTV. Det vil ikke gjøre det mindre merkelig men litt anerledes en jeg først trodde.
    Jeg bruker AppleTV 99% kun med Sumo til football per dag dato, for netflix, Amazon prime viasat osv, bruker jeg app i min Sony A1. Når projektoren er på plass vil En AppleTV litt mer brukt da.
    Men jeg prøvd Amazone Prime i går og det var da ikke HDR / DV sending til TV (med ikke HDR kilde !), merkelig at Sumo (premiere league) var sendt i HDR, når jeg tvile sterk at sending var i næreten en 4k og / eller HDR. men det var sånn A1 tolke det.

Innstilling i AppleTV er 4k50 med kildebasert oppdateringshastighet og kildebasert dynamisk område.

Det ser ut som der er (var) Sumo som rotet der og ikke AppleTV, meaculpa

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,464
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kompis tok med sin ub820 til meg, men hadde ingen god måte å teste om det gikk å strippe hdr, men allikevel få tonemapping.

Vet man noen disker hvor man tydelig kan se om tonemapping benyttes eller ikke ?
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,089
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har helt rett Gorm, og jeg var på vei å korrigere litt hva jeg skrevet om AppleTV. Det vil ikke gjøre det mindre merkelig men litt anerledes en jeg først trodde.
    Jeg bruker AppleTV 99% kun med Sumo til football per dag dato, for netflix, Amazon prime viasat osv, bruker jeg app i min Sony A1. Når projektoren er på plass vil En AppleTV litt mer brukt da.
    Men jeg prøvd Amazone Prime i går og det var da ikke HDR / DV sending til TV (med ikke HDR kilde !), merkelig at Sumo (premiere league) var sendt i HDR, når jeg tvile sterk at sending var i næreten en 4k og / eller HDR. men det var sånn A1 tolke det.

Innstilling i AppleTV er 4k50 med kildebasert oppdateringshastighet og kildebasert dynamisk område.

Det ser ut som der er (var) Sumo som rotet der og ikke AppleTV, meaculpa
    Amazon har jo HDR på bilprogrammet sitt...
    Men må vel være medlem for å kunne se det, noe jeg var før. Sumo sender jo bare i 720p, selvom de fleste Premier League kamper blir sendt i 4K i England, og på Viasat parabol i 4K i Sverige, Danmark og Finland. Slike sendinger i 4K vil nok etterhvert bli sendt med HDR varianten som heter HLG. Tror nye dekodere fra Sky i England kommer med HDR snart.

TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Active Flay sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46 Vis post
    Amazon har jo HDR på bilprogrammet sitt...
    Men må vel være medlem for å kunne se det, noe jeg var før. Sumo sender jo bare i 720p, selvom de fleste Premier League kamper blir sendt i 4K i England, og på Viasat parabol i 4K i Sverige, Danmark og Finland. Slike sendinger i 4K vil nok etterhvert bli sendt med HDR varianten som heter HLG. Tror nye dekodere fra Sky i England kommer med HDR snart.

Ja derfor synes jeg det var merkelig at kampen vises med HDR setting på sumo

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,089
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel Apple TV din som gjør det....

Sent from my iPad using New Forum mobile app
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Active Flay sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46 Vis post
    Det er vel Apple TV din som gjør det....

Sent from my iPad using New Forum mobile app

Kun på sumo ? merkelig

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    Vestfold
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at N5 / N7 / NX9 har oppgitt støy til 24dB (When the lamp is in Low Mode) forrige generasjon har støy på 21dB, 3dB økning er jo endel! Men om db ved "High mode" er endel lavere enn forrige generasjon, så er det kanskje greit Synd de ikke oppgir fan noise ved "High mode" også...

Noen som vet hva fan noise ved "High mode" er på f.eks. x5900 ?

Ref. https://eu.jvc.com/microsite/eu/NX9N7N5/spec.html

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Cine4home har gjort en sammenlikning med sony VW270.
    http://cine4home.de/heute-zu-gast-jv...ony-vpl-vw270/

Må kanskje bare beholde den gamle RS400en enda en stund?

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,918
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det bekreftet fra JVC at de nye 4K modellene er forsinket med minst en mnd, dette skal gjelde hele verden, men det er ikke bekreftet for USA enda.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Side 19 av 26 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. HoJ sitt anlegg- 2019 Ennå mer nytt!
    By HoJ in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 1317
    Siste melding: 01-09-2019, 15:26
  2. Who's left in 2018 with CRT
    By didrik nilsen in forum CRT projektorer
    Svar: 396
    Siste melding: 07-10-2018, 11:53
  3. OLED 2018
    By classic46 in forum TV-apparater
    Svar: 4
    Siste melding: 12-09-2017, 21:16
  4. 2018 - laser eller pære til under 100K
    By HAL9000 in forum Digitale projektorer
    Svar: 20
    Siste melding: 08-18-2017, 08:16
  5. Fans opfordrer LG til at genoplive 3D på 2018 OLED
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 1
    Siste melding: 01-18-2017, 23:28

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  
Nye D-ILA JVC projektorer 2018/2019 (DLA-N5, DLA-N7)

AVtorget

Antimode 8033s II

Antimode 8033s II

Kr.3,000.00