Hei,

Vi har nylig flyttet inn i et nytt hus og har bearbeidet kjelleren til prosjektor-/lekerom. I denne forbindelse skal jeg gå til innkjøp av prosjektor, da jeg har fått dette lerretet (Elite Screens 106x) i gave allerede.

Litt info om rommet:
  • Ca. 3 meter bredt og 4 meter langt, hvor prosjektoren og lerret skal være i hver ende av den lengste delen (4m). Beregnet avstand blir ca. 3,80m - 3,90m.
  • Rommet har et lite vindu (i en lysgrav) i enden av rommet hvor prosjektoren skal henge inntil, så det vil være lite lysgjennomtrenging. Her vil det også med tider blir gjort med lysgraven slik at denne blir mørkere og vil slippe igjennom
  • Hele rommet, bortsett fra taket, er malt i mørkt blått og har teppegulv.

Spørsmålet er først og fremst hvilken type prosjektor som anbefales (helst til under 10k, men noe over er innenfor), men også hvor jeg kan plasser den. Vil helst unngå å måtte henge den i taket, da jeg har en innebygd hylle på veggen bak, hvor jeg har lagt klart diverse inn- og uttak (strøm, internett, etc.).

Kan nevnes at series og tv vil være det som vil bli vist mest, men jeg ser for meg at det også vil brukes noe til eksempelvis MotoGP- og MMA-arrangementer.

Tittet så vidt på Epson EH-TW5650, som har fått noe skryt av Tek, og som ikke koster allverden. Hva tenker dere?

Tar i mot forslag med åpne armer, så på forhånd takk for all innspill!

Mvh