Hei,

Har nå hatt min nye(brukte) projektor i hus ett par dager.

Stort sett veldig fornøyd med bildet, men har merket meg at det kom en ganske høy lyd fra viften. Ikke hele tiden, men av og til.

Når jeg og kona mi så film i går så forsvant den, og var fin under hele filmen. Så skulle jeg sette på Fifa for å se hvordan dette så ut. Merket da at jeg syntes bildet var noe mørkt(fint med mørkt bilde på film, ikke spill..)

Så jeg sjekke lamp "mode" og så den stod på economic. Jeg kunne sverget jeg satt den på "normal" ved starten av filmen. Så jeg skrudde opp til normal igjen, som gav mer lumens og umiddelbart mer smell i bildet, som passa fint under spillingen. Men så kom den forbaska lyden tilbake igjen.

Det er vanskelig å beskrive men det er ikke kun en lyd av en vifte som går fortere, men rett og slett en slags "klikkende" lyd i tillegg, som gjør lyden både blir plagsom og ganske ufordragelig.

Noen som har opplevd lignende? Kan det hjelpe å åpne projektoren og rengjøre den for støv? Må jeg bytte vifte? Ser noen på engelske forum har gjort dette..

Forrige eier påstår han ikke har hørt dette, men så sier han at han har ikke brukt den på en stund heller (kan da høres logisk ut at det har samlet seg litt støv?)