JVC LX-UH1 DLP
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Active Flay sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    447
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

JVC LX-UH1 DLP

Noen vet om den vil være å satse på ?
    HiFi: Lyngdorf Tdai 2200 RP A/D, SDA 2175. Fosgate Signature phono stage. Pro-Ject Xtention 10 evo. Lyngdorf CD-1. Sonos (flere) Lyngdorf BW-1. B&W CM8. Van den hul kabler.
    Home cinema Under construction 23m2: Receiver yamaha RX-A3060 + RX-V673,PANASONIC UB420, Jamo d500 7.2.4. Projektor JVC X5900. Lerret Dreamscreen V6 lydtransparente.

Intermediate didrik nilsen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sist endret av didrik nilsen; 04-06-2018 kl 18:42

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert en veldig fin allorounder, samt det er DLP som har meget godt inputlag for gaming.
    Mye spennende som kommer Jeg er ikke fan av DLP, men har ikke sett den heller enda.

Blir nok en hyggeligere pris på denne da. Tipper rundt 30K Nok

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,223
    Takk & like
    Nevnt
    36 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    0.47" brikken er vel ikke 4K, men basert på vobulering slik som de i Optoma og BenQ. Vi kan vel forvente kontrast rundt (eller under) 1000:1, og da er det bare trist at det sitter en JVC logo på projektoren?
    Merkelig utvikling fra produsenten som har laget verdens minste ekte 4K chip (D-ILA)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    5,407
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner vel med det er salgs avdelingen på JVC som ser på salgs tallene fra DLP leiren hos konkurrentene....

For å utnytte den ekte 4K D-ILA chippen i en 3chip løsning, trengs det nok ganske mye fra de optiske delene i projektoren, så bare der blir det vel vanskelig for JVC å konkurrere med seg selv og de glimrende fullHD e-shift modellene som vel er på toppen av kontrast av lampebaserte projektorer i dag.

Håper du får testet denne nye DLP modellen mot andre slike fra konkurrentene Gorm, det kan jo hende JVC har noe lurt på gang og kan trikse opp DLP kontrasten noe.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker jo som en bra all-rounder det der. Kommer i hvit. God shift. Har den lav latency kanskje jeg hopper tilbake til projektor. Jeg foretrekker DLP over tre chip alternativene så jeg synes det er helt konge at JVC har kommet på banen her.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,919
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt meningsløs projektor fra JVC for de som setter pris på den bildekvaliteten JVC er kjent for, den kommer nok ikke til å bli en storselger her i Norge. Kom heller med en D-ILA 1080p e-skift til en skikkelig lav pris noe som vil ha mye bedre bildekvalitet enn det denne vil ha.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    15,202
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    19 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det sier vel kanskje sitt om hvor mye vekt folk legger å 4K om dagen når selv JVC går i denne "fella"... Mulig JVC klarer å trylle litt her altså, for all del, men når selv laserprojektorer til en halv million kroner fra Barco med tilsvarende "4K" teknologi ikke funker har jeg vel mine tvil. Ser ikke helt poenget med å introdusere noe slikt for JVC, men nå får en jo først som nevnt ta en kikk på herligheten før endelig dom felles. På den positive siden er det jo greit med lens shift, mulig optikken også er grei, kanskje den er stillegående til og med, og selvsagt da en hel del rimeligere enn D-ILA. Samtidig - i et marked der kjellerstuemarkedet forsvinner til TVer og det i stadig større grad er snakk om dedikert kino når først projektor benyttes er det jo helt håpløst med 1000:1 grunnkontrast - helt dødfødt egentlig; altså da med mindre JVC klarer å trylle her, men er skeptisk ja, skeeeptisk!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    Det sier vel kanskje sitt om hvor mye vekt folk legger å 4K om dagen når selv JVC går i denne "fella"..
    4K er meningsfult for gaming. I motsetning til film og video der forskjellene fra 1080 er forsvinnende små. Så i disse PlayStation pro / Xbox one x tider så er det nok fornuftig å tilby et rimelig alternativ.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    15,202
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    19 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis Vis post
    4K er meningsfult for gaming. I motsetning til film og video der forskjellene fra 1080 er forsvinnende små. Så i disse PlayStation pro / Xbox one x tider så er det nok fornuftig å tilby et rimelig alternativ.
    Ja, sier ikke at 4K er meningsløst, men langt heller en e-shiftet 1080P med god kontrast enn 4K (vel, XPR DLP er jo ikke heeelt 4K det heller, greit å huske på...) med elendig kontrast. Jeg forstår som nevnt ikke hva JVC tenker her... JVC har jo tidligere satt merkelappen sin på noen eleeeendige LCD-TVer som ble solgt på Dixon / Elkjøp som jeg heller aldri forstod poenget med, men på projeksjon er det jo enda mer skadelig å prøve seg på en "OEM merkelapp JVC" men mindre som nevnt de har fått til noe helt spesielt som ingen av de andre klarer. Jeg mistenker rett og slett at dette er en ren OEM maskin med JVC lapp på, mulig visse justeringer her og der, men svaret får en jo veldig kjapt når denne først havner på testbenken. Får virkelig håpe JVC ikke har valgt å gi eget merkenavn en skikkelig skrape om dette bare en en rebranda OEM, det ville bare vært for dumt og virker bare grådig noe jeg ikke helt kan klare å forstå at JVC som gjør det ekstremt bra på D-ILA om dagen skulle ha behov for å være......

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har i allefall bedre shift enn noen av xpr konkurrentene, så vidt jeg kan huske. 4K debatten (ekte/uekte) er jeg litt lei av så den orker jeg ikke spire inn på men jeg tror det er naivt å avskrive projektoren før den er testa. Jeg synes i allefall den virker spennende.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    15,202
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    19 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis Vis post
    Den har i allefall bedre shift enn noen av xpr konkurrentene, så vidt jeg kan huske. 4K debatten (ekte/uekte) er jeg litt lei av så den orker jeg ikke spire inn på men jeg tror det er naivt å avskrive projektoren før den er testa. Jeg synes i allefall den virker spennende.
    For all del; time will show!

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er helt klart enig med Gorm og Andreas her at det er trist at det sitter en JVC logo på projektoren, samt at den sikkert ikke kommer til å være så bra.
    Men man må også tenke på markedet at dette er nok en allorounder, og at ikke alle kjøper de dyreste projektorene. Dette vil sikkert bli en slik modell som selges på billigkjedene.
    Da snakker vi volum og det blir penger til JVC Kenwood. Da har de kanskje råd til å utvikle mere godsaker for oss som liker det litt mere i pro. markedet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  
JVC LX-UH1 DLP

AVtorget

Antimode 8033s II

Antimode 8033s II

Kr.3,000.00