JVC med 20års Jubileum D-ILA modell. DLA-20LTD, + 3 andre modeller 5900, 7900 og 9900 - Side 2
Takk Takk:  4
Like Like:  5
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 44
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,223
    Takk & like
    Nevnt
    36 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Grunnen til chroma komprimeringen (4:2:0) er komprimering av signalet, og som Andreas nevner er dette en lite merkbar prosessering. Hadde det ligget 4:4:4 på platene måtte du ha byttet plate underveis i filmen.
    Et display kan ikke vise noe annet enn RGB, så det gjøres en "upsampling" til 4:4:4, og konvertering til RGB i alle skjermer og projektorer. Om man gjør chroma upsamplingen i kilden eller i fremviseren kommer an på hvor godt fremviseren håndterer denne prosesseringen. Som regel gjøres dette minst like godt i fremviser som i kilde, med noen unntak, slik som f.eks madVR med ekstremt godt skjermkort (som Andreas bruker). Når det er sagt, så er forskjellene neppe merkbare fra f.eks en Panasonic UHD spiller. Fordelen med å la fremviseren gjøre upsamplingen, er at du holder båndbredden i HDMI-kabelen nede. Kun de aller beste kablene takler denne båndbredden på lange kabelstrekk.
    Har du f.eks en ny Oppo spiller, så lønner det seg som regel å oversende 4:2:0 til projektoren, siden sistnevnte sannsynligvis gjør bedre chroma upsampling enn Oppo spilleren gjør.

Når det gjelder low latency mode, har noen prøvd denne sammen med spill i HDR på PS4 pro? Har registrert at flere har problemer med båndbredden når PS4 pro sender ut HDR i 4:4:4
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,918
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Grunnen til chroma komprimeringen (4:2:0) er komprimering av signalet, og som Andreas nevner er dette en lite merkbar prosessering. Hadde det ligget 4:4:4 på platene måtte du ha byttet plate underveis i filmen.
    Et display kan ikke vise noe annet enn RGB, så det gjøres en "upsampling" til 4:4:4, og konvertering til RGB i alle skjermer og projektorer. Om man gjør chroma upsamplingen i kilden eller i fremviseren kommer an på hvor godt fremviseren håndterer denne prosesseringen. Som regel gjøres dette minst like godt i fremviser som i kilde, med noen unntak, slik som f.eks madVR med ekstremt godt skjermkort (som Andreas bruker). Når det er sagt, så er forskjellene neppe merkbare fra f.eks en Panasonic UHD spiller. Fordelen med å la fremviseren gjøre upsamplingen, er at du holder båndbredden i HDMI-kabelen nede. Kun de aller beste kablene takler denne båndbredden på lange kabelstrekk.
    Har du f.eks en ny Oppo spiller, så lønner det seg som regel å oversende 4:2:0 til projektoren, siden sistnevnte sannsynligvis gjør bedre chroma upsampling enn Oppo spilleren gjør.

Når det gjelder low latency mode, har noen prøvd denne sammen med spill i HDR på PS4 pro? Har registrert at flere har problemer med båndbredden når PS4 pro sender ut HDR i 4:4:4
    Jeg har testet Panasonic UB900 side ved side mot MadVR og det er noe bedre bilde med MadVR som oppkalerer til 4K og 4:4:4, men forskjellen er marginal noe prisen ikke er. Bare skjermkortet i MadVR PCen min koster det dobbelte av en UB900 og 4 ganger en UB700, i tillegg kommer vannkjølingen (egen separat vannkjøling kun til skjermkortet) og alle de andre komponentene som heller ikke er særlig billig. Men jeg syns det er verdt det for den lille oppgraderingen i bildekvalitet. Sånn er det å være født med hjerneskade...

Jeg har ikke testet PS4 Pro med HDR på JVC, men tror de fleste som har problemer med det ikke har full 18GBps HDMI som de fleste av Sonys 4K projektorer. PS4 Pro med HDR på LG OLED B7 er fantastisk bra, bare pass på å spill uten HUD!
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

3. Liker Gorm har likt denne posten
    Active Flay sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken skjermkort bruker du ?
    HiFi: Lyngdorf Tdai 2200 RP A/D, SDA 2175. Fosgate Signature phono stage. Pro-Ject Xtention 10 evo. Lyngdorf CD-1. Sonos (flere) Lyngdorf BW-1. B&W CM8. Van den hul kabler.
    Home cinema Under construction 23m2: Receiver yamaha RX-A3060 + RX-V673,PANASONIC UB420, Jamo d500 7.2.4. Projektor JVC X5900. Lerret Dreamscreen V6 lydtransparente.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,918
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nvidia Titan X.
    Mvh Andreas

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JVC senker prisene på disse nye (eller lett oppgraderte) modellene i forhold til foregående: hhv fra 5000 til 4000 dollar for x5900, fra 7000 til 6000 dollar for x7900, og fra 9000 til 7000 dollar for topputgaven x9900. Alt excl mva. Er vel mer i tråd med virkelige priser på foregående modeller skal man tro forumer og annonseringer i utlandet. Uansett positivt at veiledende priser justeres ned.
    http://www.avsforum.com/jvc-projectors-cedia-2017/
    Samme i Euro hvor x7900 koster 47000kr + mva omregnet til norske kroner.
    https://www.heimkinoraum.de/beamer/n...7?star=3/print

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,918
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oes Vis post
    JVC senker prisene på disse nye (eller lett oppgraderte) modellene i forhold til foregående: hhv fra 5000 til 4000 dollar for x5900, fra 7000 til 6000 dollar for x7900, og fra 9000 til 7000 dollar for topputgaven x9900. Alt excl mva. Er vel mer i tråd med virkelige priser på foregående modeller skal man tro forumer og annonseringer i utlandet. Uansett positivt at veiledende priser justeres ned.
    http://www.avsforum.com/jvc-projectors-cedia-2017/
    Samme i Euro hvor x7900 koster 47000kr + mva omregnet til norske kroner.
    https://www.heimkinoraum.de/beamer/n...7?star=3/print
    Vi kan nok bare glemme at disse prisene kommer til å påvirke særlig her i Norge, tror ikke vi kan forvente noe særlig prisnedgang her. Jeg tipper max 10%.

Hvis prisene i Euro er med mva trenger man kun å legge på 5-6% for å nå den norske mva, men det er nok bare en drøm at prisene skal bli så lave her i Norge. Så det blir vel bare en sterkere grunn til å se på import fra USA eller Europa, bakdelen blir da ingen Norsk garanti eller forbrukerkjøpslov...

Prisen i USA på RS640 er satt ned fra 9900$ til 7900$ som tilsvarer 25%, i fjor gikk den ned fra 11999$ til 9999$ og da økte den Norske prisene med over 30% på JVC modellene. Noe av det pga valuta, men siden prisene sank med 20% i enkelte marked skulle ikke prisen i Norge økt så mye. JVC i Norge er litt i samme situasjon som Sony i USA med alt for høye priser i forhold til konkurrentene. Mens Sony i Europa er aggressive når det gjelder prising, med ekte 4K modeller fra Sony ned i 40k til intropris kommer nok ikke JVC til å selge mange 1080p e-shift projektorer når prisen begynner på omtrent det samme som Sony VW260.

Jeg personlig hadde valgt JVC hadde det ikke vært for at den Norske importøren JVC Norge hadde satt meg på svartelisen sin og gjort at jeg ikke har noen rettigheter når det kommer til reklamasjon. JVC Norge tillater ikke meg å kjøpe projektorer med JVC navnet i Norge lengre da jeg stiller alt for høye krav til produktene i den prisklassen jeg handler. Dette har jeg svart på hvitt på mail fra JVC Norge...
    Sist endret av Andreas21; 09-09-2017 kl 01:13
    Mvh Andreas

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du får rett: Jeg forstår ikke strategien med å prise så skjevt mellom markedene, da det er så gjennomsiktig. Hos Heimkinoraum koster nye x7900 mindre enn dobbelt så mye som Epson TW9300 (som er ca riktig priset i Euro korrigert for mva og valuta sammenlignet med NOK). Riktig pris for JVC X7900 blir da ca 59000kr inkl mva. Det er nok garanti i Tyskland, også, så ingen grunn til vesentlig høyere pris i Norge om man vil ha salg. Mest interessant er kanskje det store prisfallet på x9900 som havner omtrent på den gamle prisen til X7500. Hvis de har fått bukt med uroen jeg opplever i bildet er jeg interessert til riktig pris.

Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Vi kan nok bare glemme at disse prisene kommer til å påvirke særlig her i Norge, tror ikke vi kan forvente noe særlig prisnedgang her. Jeg tipper max 10%.

Hvis prisene i Euro er med mva trenger man kun å legge på 5-6% for å nå den norske mva, men det er nok bare en drøm at prisene skal bli så lave her i Norge. Så det blir vel bare en sterkere grunn til å se på import fra USA eller Europa, bakdelen blir da ingen Norsk garanti eller forbrukerkjøpslov...

Prisen i USA på RS640 er satt ned fra 9900$ til 7900$ som tilsvarer 25%, i fjor gikk den ned fra 11999$ til 9999$ og da økte den Norske prisene med over 30% på JVC modellene. Noe av det pga valuta, men siden prisene sank med 20% i enkelte marked skulle ikke prisen i Norge økt så mye. JVC i Norge er litt i samme situasjon som Sony i USA med alt for høye priser i forhold til konkurrentene. Mens Sony i Europa er aggressive når det gjelder prising, med ekte 4K modeller fra Sony ned i 40k til intropris kommer nok ikke JVC til å selge mange 1080p e-shift projektorer når prisen begynner på omtrent det samme som Sony VW260.

Jeg personlig hadde valgt JVC hadde det ikke vært for at den Norske importøren JVC Norge hadde satt meg på svartelisen sin og gjort at jeg ikke har noen rettigheter når det kommer til reklamasjon. JVC Norge tillater ikke meg å kjøpe projektorer med JVC navnet i Norge lengre da jeg stiller alt for høye krav til produktene i den prisklassen jeg handler. Dette har jeg svart på hvitt på mail fra JVC Norge...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har da klinket til med forhåndsbestilling av JVC X7900 etter å ha blitt overbevist av Didrik og Gorm (riktignok om dagens modell X7500) i tråden om hjelp til ny projector. Visstnok først i køen hos AVshop med forventet levering i starten av november. Et visst steg (i hvert fall i penger) opp fra pent brukt Epson tw9100 som har gitt mersmak gjennom ett år i mitt eie.

Er bestilt at den skal fullt proffkalibreres, så da får jeg kanskje høre fra en erfaren forumbruker om det er et godt eksemplar, eller ikke
    Sist endret av oes; 09-25-2017 kl 21:00

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har da klinket til med forhåndsbestilling av JVC X7900 etter å ha blitt overbevist av Didrik og Gorm (riktignok om dagens modell X7500) i tråden om hjelp til ny projector. Visstnok først i køen hos AVshop med forventet levering i starten av november. Et visst steg (i hvert fall i penger) opp fra pent brukt Epson tw9100 som har gitt mersmak gjennom ett år i mitt eie.

Er bestilt at den skal fullt proffkalibreres, så da får jeg kanskje høre fra en erfaren forumbruker om det er et godt eksemplar, eller ikke
    Gratulerer! Du blir nok fornøyd med den! Min X7500 var en vesentlig oppgradering fra X35, men skulle gjerne ønsket meg den dynamiske irisen som X7900 har fått for HDR-materiale.

11. Takk oes takket for denne posten
    Liker oes har likt denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, ja det blir spennende. Er nok ikke store forskjeller fra din. Usikker på om hdr blir brukt noe særlig. Må vel testes, om ikke annet. Lurer på om cmd/FI fungerer på UHD-mareriell? - det ville i så fall være en forbedring

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,918
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, ja det blir spennende. Er nok ikke store forskjeller fra din. Usikker på om hdr blir brukt noe særlig. Må vel testes, om ikke annet. Lurer på om cmd/FI fungerer på UHD-mareriell? - det ville i så fall være en forbedring
    CMD funker på 4K materiale med JVC, så hvis man liker CMD funker det fint. CMD skal jo også være fikset på disse modellene...
    Mvh Andreas

14. Takk oes takket for denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit å vite. Får teste hva jeg liker. Gjelder å begrense hvor aggresivt man stiller inn de ulike hjelpefunksjonene, så vidt jeg forstår.
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    CMD funker på 4K materiale med JVC, så hvis man liker CMD funker det fint. CMD skal jo også være fikset på disse modellene...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk min x7900 på fredag, visstnok den første AVshop har fått inn. Hadde vært på jobbreise og landet kl 18 på Gardermoen, et par timer etter at AVshop hadde stengt. Men serviceinnstilte kalibratør Gorm var villig til å ta den med hjem slik at jeg kunne hente på kvelden. Tusen takk! Og takk til AVshop for å utvise fleksibilitet.

Har montert den i taket med Chief takfeste. Grovinnstilt så ser bildet bra ut, men har ikke fått eksperimentert med fysisk vinkel vs shift ennå, så et par cm videre bilde nederst enn øverst, foreløpig (likebent trapes). Noen som vet om dette kan stilles i linsejustering uten keystone som jeg ikke vil bruke, eller om jeg må bruke både fysisk tilt og lens shift?

En annen litt merkelig ting jeg la merke til etter å ha brukt den (da bildet blir sort) er en lys(ere), smal vertikal stripe litt til høyre i bildet som går fra topp til bunn. Ikke sikkert dette skyldes noen feil, men kan jo være en slags ramme i jvc-logobildet? Ellers dønn mørkt/sort bilde uten tilsynelatende lyse hjørner slik mine øyne oppfattter det etter kort tids bruk.

Det korte førsteinntrykket er at bildet er flott, med høy kontrast, god skarphet og fin bevegelse (cmd på 1 og det samme med et par av de andre bildeforbedringsinnstillingene).

Gleder meg allerede til neste film eller fotballkamp.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,223
    Takk & like
    Nevnt
    36 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har montert den i taket med Chief takfeste. Grovinnstilt så ser bildet bra ut, men har ikke fått eksperimentert med fysisk vinkel vs shift ennå, så et par cm videre bilde nederst enn øverst, foreløpig (likebent trapes). Noen som vet om dette kan stilles i linsejustering uten keystone som jeg ikke vil bruke, eller om jeg må bruke både fysisk tilt og lens shift?
    Hei
    Bare hev projektoren litt i forkant, og kompenser med lens-shift. Gjør det i små etapper til bildet er like bredt i toppen som i bunn.
    Husk, linsen "peker" alltid mot det området der bildet blir "størst". Om ett hjørne for eksempel er "større" enn de andre, så skal projektoren vinkles mot diagonalt motsatt hjørne, før flytter bildet tilbake med lens-shift.

Angående lys "utenfor bildet", så kaste alle projektorer strølys ut av linsen. Noen havner som lys "flekk" over eller under bildet, andre som "søyler" på hver side. På JVC-ene havner det litt utenfor bildet, hele veien rundt. Problemet med "lyse hjørner" oppstår om dette strølyset havner inn i bildeflaten, gjerne i hjørnene.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

18. Takk oes takket for denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk!

Da blir det nok justering i kveld

Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    Hei
    Bare hev projektoren litt i forkant, og kompenser med lens-shift. Gjør det i små etapper til bildet er like bredt i toppen som i bunn.
    Husk, linsen "peker" alltid mot det området der bildet blir "størst". Om ett hjørne for eksempel er "større" enn de andre, så skal projektoren vinkles mot diagonalt motsatt hjørne, før flytter bildet tilbake med lens-shift.

Angående lys "utenfor bildet", så kaste alle projektorer strølys ut av linsen. Noen havner som lys "flekk" over eller under bildet, andre som "søyler" på hver side. På JVC-ene havner det litt utenfor bildet, hele veien rundt. Problemet med "lyse hjørner" oppstår om dette strølyset havner inn i bildeflaten, gjerne i hjørnene.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    5,407
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JEn annen litt merkelig ting jeg la merke til etter å ha brukt den (da bildet blir sort) er en lys(ere), smal vertikal stripe litt til høyre i bildet som går fra topp til bunn. Ikke sikkert dette skyldes noen feil, men kan jo være en slags ramme i jvc-logobildet?
    Hvis den vertikale stripen er hvit, ikke helt i samme fokusplan og er utenfor 16:9 feltet som panelene dekker er det nok som Gorm antyder.

Har stripa en av de tre primær fargene, er i fokus sammen med resten av bildet og du f.eks forer projektoren med et sort heldekkende bilde kan det være noe mer alvorlig.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

21. Takk oes takket for denne posten
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stripen jeg så var grå, altså ingen farge. Har ikke sett den siden. Takk for tipset.

Har nå fått justert inn bildet skikkelig. Ingen trapes lenger

Sitat Opprinnelig postet av ask4me2 Vis post
    Hvis den vertikale stripen er hvit, ikke helt i samme fokusplan og er utenfor 16:9 feltet som panelene dekker er det nok som Gorm antyder.

Har stripa en av de tre primær fargene, er i fokus sammen med resten av bildet og du f.eks forer projektoren med et sort heldekkende bilde kan det være noe mer alvorlig.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    15,196
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    19 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Fått titta litt på 5900en i det siste og må si JVC virkelig imponerer (igjen)... HDR fungerer nå bedre enn noensinne tidligere, her har de uten tvil gjort mye både med gamma og tone mapping internt. Selv når jeg sender over ren HDR som ikke er tone mapped fra kilde ivaretar JVCen mye av lyset men fremdeles en og annen "highlight" effekt. Nå er det uansett ikke HDR som effekt som er viktigst på en projektor, men synes 5900en gjør en overraskende god jobb på dette materialet. Nå har jeg ikke det helt store grunnlaget enda, sett litt på Smurfene 2 bl.a.

E-shift 5 er for øvrig skarpere enn tidligere, hvertfall på de eksemplarene av 5900en jeg har sett så langt, så også der har JVC gjort noe.

Ingen enorme forskjeller fra 5500en, det er klart, men noe bedre på HDR OG litt skarpere enn før, så litt har skjedd. Skulle jo bare mangle også, JVC har blitt kritisert litt for å lansere en ny serie som er såpass lik forrige - burde jo egentlig kanskje bare kjørt ut en ny firmware update til 5500en og latt det være med det til 4K native og/eller laser i X-segmentet var en realitet, men greit nok, i praksis er det faktisk litt forskjell så det får være i formildende retning i det minste...

Skal en sammenligne mot nærmeste konkurrent måtte det blitt Sony VW260, som også er en utrolig fin maskin. Sony har et mer "snilt" tilsnitt vil jeg si. Dette er jo egentlig kanskje ikke noe alle vil foretrekke, men sånn er det altså. Sony legger på et lite filter som står on uansett modus. Det er ikke dermed sagt at bildekvaliteten er dårligere, jeg synes Sonyen er utrolig filmlike og "organisk" og klarer aldri helt å bestemme meg for verken den ene eller den andre mtp favoritt. Sonyen har imidlertid mindre lys, det er udiskutabelt, så for lerreter over 3m bredde er det uansett JVCene som vil gjøre den beste jobben. Sortnivået er selvsagt også bedre på JVCen, men der er differansen nå mindre enn tidligere.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    5,407
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin info der lygren, må si at de nyeste JVC modellene frister ganske mye fortiden, og det ble ikke lettere å stå i mot nå...

Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    Sortnivået er selvsagt også bedre på JVCen, men der er differansen nå mindre enn tidligere.
    Det høres ganske imponerende ut av Sony VW260 modellen, ettersom den ikke har en iris til å hjelpe seg ned i sort.
    Sist endret av ask4me2; 11-21-2017 kl 23:14
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    15,196
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    19 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2 Vis post
    Fin info der lygren, må si at de nyeste JVC modellene frister ganske mye fortiden, og det ble ikke lettere å stå i mot nå...

Det høres ganske imponerende ut av Sony VW260 modellen, ettersom den ikke har en iris til å hjelpe seg ned i sort.
    I "svarte natta" er nok differansen relativt stor vs. 260´en, da må en vel gjerne opp på 360´en for å kunne direkte sammenligne (360en er for øvrig ganske mye vassere på absolutt sort som følge av irisen...), men til innhold som ligger i "normalsonen", dvs. det aller aller meste, vil 15.000:1 på 260en vs. type 25-30.000:1 på 5900en ikke oppleves så ekstremt ulikt. Der igjen er jo X7900 veldig mye bedre enn X5900 igjen, så JVC er absolutt kongen av sort fremdeles, men det kommer jo et punkt der ting virker generelt "flatt og kjedelig", og der synes jeg ikke Sonyene befinner seg.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Lignende tråder

1. Amadeus Jubileum Høytalere
    By Audun7800 in forum Høyttalere
    Svar: 1
    Siste melding: 12-11-2010, 13:34
  2. I dag er det et 30 års jubileum...
    By harman/kardon in forum Filmomtaler
    Svar: 5
    Siste melding: 05-03-2010, 21:35
  3. Hegel Jubileum
    By KentOve in forum Receivere/forsterkere