Digishutter 1.0 Enderlig 100% svart/fade 2 black på digital projektor.
Takk Takk:  0
Like Like:  3
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Intermediate didrik nilsen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Digishutter 1.0 Enderlig 100% svart/fade 2 black på digital projektor.

Vært så heldig å få testet ut dette produktet som nr 1 da etter skaperen. Jeg kan ikke si annet en at jeg digger dette.
    Det finnes ikke en eneste lysstråle i min kino når det går i svart.

Absolutt 100% fade to black ved 0 ire med Digishutter 1.0 pro på digitale projektorer.
    Mer info kommer snart.
    Sist endret av didrik nilsen; 08-06-2017 kl 01:14

2. Liker Stian.V.H, HilRam har likt denne posten
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klikk på bildet for å se en større utgave

Navn:		IMG_1337.JPG
Visninger:	42
Størrelse:	2.12 MB
ID:		124914Klikk på bildet for å se en større utgave

Navn:		IMG_1359.JPG
Visninger:	39
Størrelse:	1.43 MB
ID:		124915Klikk på bildet for å se en større utgave

Navn:		IMG_1360.JPG
Visninger:	38
Størrelse:	1.38 MB
ID:		124916Klikk på bildet for å se en større utgave

Navn:		IMG_1341.JPG
Visninger:	48
Størrelse:	2.33 MB
ID:		124917Klikk på bildet for å se en større utgave

Navn:		IMG_1338.JPG
Visninger:	58
Størrelse:	2.44 MB
ID:		124918

4. Liker Stian.V.H har likt denne posten
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er bare en kul greie, 100% fade to black, som gamle dager på CRT. Men nå kanskje mulig på digitale prosjektorer for andre i fremtiden. Digishutter 1.0 pro er nå under test for forbedringer og Nye løsninger. Men fungerer helt perfekt slik at man får denne superkule effekten.
    Sist endret av didrik nilsen; 08-06-2017 kl 01:15

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    5,407
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsom den, hvordan henter du ut styrings signalet, bruker du en egen HDMI utgang fra kilden til denne?

Det er noe eget med 100% sort fra projektor i et helt mørklagt rom der man plutselig ikke ser noe som helst og lurer på om noe gikk galt, eller om strømmen gikk....

Når laserlyskilde projektorene kommer med full FTB vil det kanskje ikke være nødvendig med et slikt tillegg, men i mellomtiden
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På laser har man jo muligheten med laser styring ned til 0. Kan vel også si det slik, på en digitalprojektor med lav on/off vil man tro at projektoren ryker

Med HDMI 1 out til projektor fra forsterker og HDMI 2 til Digishutter 1.0 pro. Den tar kontinuerlig målinger som forteller når det er 0 IRE, samt sjekker dette 3 ganger om det er 0 IRE deretter slår den inn. Dette skjer lynkjapt, vi snakker målinger i nanosekunder. Selve shutter servo kjører nå med 50% hastighet ca 10 Msekunder. Det er kjapt nok slik at øyet ikke registrerer at den slår inn eller ut.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,918
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett denne i den virkelige versjon 1.0 så dette må vel være versjon 1.1.

Uansett så funket versjon 1.0 meget bra og jeg har ikke fått sett denne versjonen enda, og jeg venter på versjon 1.2 som kommer til å bli satt opp permanent i min kino og kanskje også kjellerstue. Den gir en meget kul effekt på fade to black scener hvor det blir fullstendig mørkt som en laser projektor og spesielt i filmer med litt lange fade to black scener er dette vanvittig kult. Jeg gleder meg til å få min egen, og det er brukeren olakjen her inne (populært kalt Reodor Felgen) som har utviklet denne.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er verson 1.0 hehe.

Denne boksewn er noe jeg har ønsket meg og tenkt på i lange tider.
    Dette er virkelig prikken over i`n i min kino. Det ble meget mørkt før også med RS520 alene, men strølys ved 0 Ire fikk man ikke bort.
    Etter denne verson 1.0 ble montert, ser jeg ikke min egen finger 1-5 cm forran øynene. Så effekten er rå.
    Selv med CRT så vil fosfor bli tregere, hvis du ikke har egne kjappe rør. Disse er ikke standardrør i alle fall. Men svart blir det der også, samt fra CRT er jo ideen fra

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    5,407
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sist jeg ble grundig lurt av CRT projektorens sorte 0 ire visning var på begynnelsen av Lawrence of Arabia, der er de første 4 minuttene og 20 sekundene helt sorte med kun musikk lydsporet.... Var sikker på at nå hadde noe tatt kvelden....

Det er mange filmer der en digishutter absolutt vil kunne legge til en ny dimmensjon i handlingen, det er noe eget med plutselig ikke kunne se noe som helst i et helt mørkt kino rom for så å få synet igjen som en gave av filmskaperen.

Hvor mye tror du vil en Digishutter vil koste når den er ferdig, kunne vært morsomt å lurt lukker-flappen inn mellom projektor og Isco linsen....

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Digishutters pris er jeg ikke helt sikker på da jeg ikke har alle prisene på delene som skaperen bruker. Det er en del komponenter som koster en del kroner.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,918
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2 Vis post
    Sist jeg ble grundig lurt av CRT projektorens sorte 0 ire visning var på begynnelsen av Lawrence of Arabia, der er de første 4 minuttene og 20 sekundene helt sorte med kun musikk lydsporet.... Var sikker på at nå hadde noe tatt kvelden....

Det er mange filmer der en digishutter absolutt vil kunne legge til en ny dimmensjon i handlingen, det er noe eget med plutselig ikke kunne se noe som helst i et helt mørkt kino rom for så å få synet igjen som en gave av filmskaperen.

Hvor mye tror du vil en Digishutter vil koste når den er ferdig, kunne vært morsomt å lurt lukker-flappen inn mellom projektor og Isco linsen....
    Delekostnadene på en shutter som dette blir fort en god del da det brukes en AVFoundry til 499$ og en HD Fury Linker til 179$ i tillegg kommer zervo, chassis ++. Men den eksakte kostnaden vet bare utvikleren @olakjen.
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    5,407
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok det er en videreføring av prototypen i en tidligere olakjen tråd dette... Ser for meg at det krever en del hardware, programmering og kunnskap å kunne få brukt det godt beskyttede HDMI sigbalet til å styre en slik lukker.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart, dette er versonen etter olakjen tråd, men mener at her er det så nærme ferdig produkt at vi starter med 1.0
    Verson 1.1 er allerede i produktsjon

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,164
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....jeg får være den første til å si at jeg er "skeptisk", jeg da. Jeg er ikke dummere enn at jeg skjønner at bruk av pappbiter kun er for testens skyld, men jeg har noen spørsmål.

1. Hvordan analyseres videosignalet?
    2. Hvor rask er servoen, og vil man ikke risikere synlige artifakter når scenen går raskt ut av sort?
    3. Hvor mye lyd lager den?
    4. ....dette er ment som et seriøst prosjekt?

Alltid kult med prosjekter, men som beskrevet overfor, så er jeg litt skeptisk

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,918
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak Vis post
    ....jeg får være den første til å si at jeg er "skeptisk", jeg da. Jeg er ikke dummere enn at jeg skjønner at bruk av pappbiter kun er for testens skyld, men jeg har noen spørsmål.

1. Hvordan analyseres videosignalet?
    2. Hvor rask er servoen, og vil man ikke risikere synlige artifakter når scenen går raskt ut av sort?
    3. Hvor mye lyd lager den?
    4. ....dette er ment som et seriøst prosjekt?

Alltid kult med prosjekter, men som beskrevet overfor, så er jeg litt skeptisk
    Jeg kan svare på alle bortsett fra spørsmål 1.
    2. Mer enn rask nok, den er usynlig både i fade to black or raskt ut av sort scener.
    3. Veldig lite lyd, ikke hørbart når man ser film. Servoen er også inne i et kabinett som kan lyddempes.
    4. Dette er ikke ment som et seriøst kommersielt prosjekt, dette kommer kun til å bli produsert til 3 personer.

Pappbiten kommer til å erstattes med 0.3mm carbon i den fedige versjonen.
    Mvh Andreas

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ett kult prosjekt, og den fungerer som ønsket, og blir etter det jeg har hørt satt pris på av de som ønsker noe slikt. Men likevel rimelig spesielt og mange kroner for noe som ikke gjør noe når det faktisk er bildeinformasjon. Det at den brukes sammen med jvc sine toppmodeller med over 100 000:1 i native kontrast som sammen med iris gir utmerket fade to black, gjør dette meget ekstremt, og for spesielt interesserte.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    5,407
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde sist olakjen hadde en tråd om denne FTB lukkeren spekulert litt på om det hadde gått å programere om et speilrefleks kamerahus for film med meget rask lukker til å gjøre en slik jobb. T

ar man vekk filmpata og bakstykket er det hult tvers i gjennom når lukker åpner i "bulb"
    Det er jo begrenset hvor stor "lyskjeglen" ut av projetor linsa kan være for å få plass,
    filmplan lukkere er vel like stor som det eksponerte filmarealet

men man har både en lysmåler i nærheten av en lukker, og måtte bare få programert kameraet til å lukke når lyset ble lavt nok, og holde lukkern fult åpen (bulb) når lyset var høyere enn den laveste grenseverdien....

Slike lukkere bruker ikke strøm når de er åpne, men bruker litt og lager litt lyd når de åpner lukker og resetter gardinene.

Ble bare med tanken, men hvis man f.eks kunne lurt en slik mekanisme inn nærmest projektor linsa og styrt den via den HDMI 0 ire styringen så hadde man vel ikke registrert noen særlig forsinkelse

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig visning ask4me2

Jeg har nå fått tittet og testet litt og skal opp til skaperen denne uken for å få shutteren 25% kjappere, samt noen små justeringer. Nærmer seg nå 100% som jeg vil ha den.
    Jeg har maks zoom hos meg, som gjør at jeg må ha litt kjappere lukkertid, for at man ikke skal kunne se den I noen som helst sener. Samt skal legge inn en tids forsinker slik at den ikke slår seg inn og ut I ekstremsener. Da som filmsener som I Autopsy of Jane Doe.

Lignende tråder

1. Projektor-kalibrering mot Black Diamond
    By JustmeFW in forum Kalibrering/tweaking
    Svar: 11
    Siste melding: 06-06-2011, 08:37
  2. Svar: 17
    Siste melding: 06-04-2011, 20:33
  3. Svart stativ til AUDIO PRO BLACK PEARL V.2
    By objorgan in forum Høyttalere
    Svar: 0
    Siste melding: 04-08-2009, 20:25
  4. Canal Digital dekoder til HP mp2220 Projektor(Svart- hvitt bilde)
    By Carlsen90 in forum Digitale projektorer
    Svar: 1
    Siste melding: 10-18-2008, 23:03
  5. Yamaha RX-V550 display fade funksjon hjelp!
    By rampi in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 0
    Siste melding: 01-29-2008, 21:32

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

AVtorget

Antimode 8033s II