Offisiell tråd for JVC DLA-X5000 DLA-X7000 og DLA-X9000 2015 / 2016 D-ILA projektor - Side 17
Takk Takk:  16
Like Like:  24
Side 17 av 17 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17
Viser resultater 321 til 331 av 331
    Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    5,407
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle Vis post
    Har en X5900 som jeg syntes støyer mye med e-shift aktivert. Det støyer såppas at jeg ikke gidder å ha det på. Flere som reagerer på dette?
    Hva slags type støy er det du hører (oppleves den f.eks som høyfrekvent?), forandrer den seg med bildefrekvens på kildemateriale, bruk av frame interpolering osv?

Har lest om flere på andre forum som angir det samme, men er litt usikker på om dette høres likt ut for alle, og om noen JVC e-shift eksemplarer har mer lyd enn andre.

Vil også tro at det kan bli litt forskjell hvor man sitter i forhold til projektoren, hva slags oppheng/hylle man benytter som kanskje forsterker lyden litt, hvilket nivå kinolyden kjøres, bakgrunns støy i rommet, fra annet utstyr osv. Har hatt en del projektorer i årenes løp og noe av denne problemstillingen kan kanskje ha med hva slags referanse man har å sammenligne med for støy og projektor...

Har samme JVC projektor som Dimacruz (X7500/RS520), men kan ikke si at den lager noen spesiell plagsom støy med e-shift på.
    Kan høre at det blir en litt annen lyd signatur fra projektoren med og uten e-shift, men nivået på den e-shift summe/suse lyden er ikke spesielt fremtredende over den svake kjøleviftelyden med lampen på laveste innstilling. Dette gjelder også på bakerste seterad, rett under fronten på tak opphengt projektor, med som regel 24fps kilde og vanligvis uten bruk av bevegelses interpolering.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,221
    Takk & like
    Nevnt
    36 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er snakk om en liten "vibrasjons-motor" som driver lens-shift elementet. Det er ikke høyfrekvent, men absolutt hørbar "dure-lyd" når man aktiverer/deaktiverer.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    741
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en x5900, har det noe for seg å koble den opp på nettet? er lan koblingen kun for software oppdatering?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,221
    Takk & like
    Nevnt
    36 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LAN er kun for kalibrering og fjernstyring, så det har liten hensikt med mindre du bruker Control4 eller Crestron styring
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    741
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klikk på bildet for å se en større utgave

Navn:		IMG_1024[1].jpg
Visninger:	30
Størrelse:	1.96 MB
ID:		127794Hva må jeg gjøre for å få rettet opp kantene her?, har drevet på i times vis å gir snart opp

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K E A Vis post
    Klikk på bildet for å se en større utgave

Navn:		IMG_1024[1].jpg
Visninger:	30
Størrelse:	1.96 MB
ID:		127794Hva må jeg gjøre for å få rettet opp kantene her?, har drevet på i times vis å gir snart opp
    Det ser ut som projektoren skal litt høyere på venstre side hvis du ser rett på den.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    741
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, da får jeg gå på igjen. Tenkte ikke på det når jeg drev på.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    5,407
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke alltid et rammelerret er helt rettvinklet i alle hjørner og 100% plant heller, så alt dette må stemme 100%. Duken trekker i rammen og vil kunne få den til å vri seg litt slik at hvis man ser lerretet rett fra siden vi det kunne se litt ut som en X og ikke en I... . Bildet med kortest kastelengde blir mindre enn det med lenger, og hvor i zoom området man benytter linsen vil påvirke graden av dette også. Bruker man f.eks litt sideveis lens shift kan linsa gi litt geometrifeil og forskjell på høyre og venstre side i bildet. En vanlig fremgangsmåte er å få det så geometrisk riktig som det lar seg gjøre vinkelrett på osv, og blir det ikke 100% riktig, fjernes resten av problemet med å over-skanne litt av bilde ut på den sorte lys-absorberende rammen....
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,613
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er som Gorm sier en veldig merkbar durelyd. Dette er på 4k 24 fps kilde. Jeg sitter rundt 1 meter rett under projektoren, så jeg hører denne støyen veldig godt.
    På JVC sine sider så står det at denne modellen har oppgitt viftestøy på 21db i økomodus, men når jeg måler selv fra en meter med db måler, så måler jeg rundt 37db ! ( i øko modus ) Med eller uten e-shift gjør ikke så stor forskjell på målingen selv om det oppleves veldig forskjellig.

Er det vanlig med så store avvik i forhold til spec? Eller kan det være noe kødd med viftekontrollen kanskje? Min tidligere DLA-X30 var nesten ikke hørbar fra samme avstand.

Sitat Opprinnelig postet av ask4me2 Vis post
    Hva slags type støy er det du hører (oppleves den f.eks som høyfrekvent?), forandrer den seg med bildefrekvens på kildemateriale, bruk av frame interpolering osv?

Har lest om flere på andre forum som angir det samme, men er litt usikker på om dette høres likt ut for alle, og om noen JVC e-shift eksemplarer har mer lyd enn andre.

Vil også tro at det kan bli litt forskjell hvor man sitter i forhold til projektoren, hva slags oppheng/hylle man benytter som kanskje forsterker lyden litt, hvilket nivå kinolyden kjøres, bakgrunns støy i rommet, fra annet utstyr osv. Har hatt en del projektorer i årenes løp og noe av denne problemstillingen kan kanskje ha med hva slags referanse man har å sammenligne med for støy og projektor...

Har samme JVC projektor som Dimacruz (X7500/RS520), men kan ikke si at den lager noen spesiell plagsom støy med e-shift på.
    Kan høre at det blir en litt annen lyd signatur fra projektoren med og uten e-shift, men nivået på den e-shift summe/suse lyden er ikke spesielt fremtredende over den svake kjøleviftelyden med lampen på laveste innstilling. Dette gjelder også på bakerste seterad, rett under fronten på tak opphengt projektor, med som regel 24fps kilde og vanligvis uten bruk av bevegelses interpolering.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er som Gorm sier en veldig merkbar durelyd. Dette er på 4k 24 fps kilde. Jeg sitter rundt 1 meter rett under projektoren, så jeg hører denne støyen veldig godt.
    På JVC sine sider så står det at denne modellen har oppgitt viftestøy på 21db i økomodus, men når jeg måler selv fra en meter med db måler, så måler jeg rundt 37db ! ( i øko modus ) Med eller uten e-shift gjør ikke så stor forskjell på målingen selv om det oppleves veldig forskjellig.

Er det vanlig med så store avvik i forhold til spec? Eller kan det være noe kødd med viftekontrollen kanskje? Min tidligere DLA-X30 var nesten ikke hørbar fra samme avstand.
    Hva måler du når projektoren er av? Det vi oppfatter som ett stille rom er ikke 0db.
    Når jeg har PJ av, så måler jeg ca 33db. Når jeg skruer på PJ og viftene starter, så måler jeg rund 41db.
    Dette med en X5000 i full modus.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,221
    Takk & like
    Nevnt
    36 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du har ikke ved en feil klart å aktivere høyde-modus? Da kjører jo i tilfellet viftene rimelig hardt, for å kompensere for tynn luft
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Side 17 av 17 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17

Lignende tråder

1. Svar: 19
    Siste melding: 01-19-2016, 21:30
  2. Offisiell tråd for Sony VPL-VW1000 4K Projektor
    By ARTY in forum Digitale projektorer
    Svar: 141
    Siste melding: 03-14-2012, 12:01
  3. Offisiell SVS MTS-01 tråd.