Offisiell tråd for JVC DLA-X5000 DLA-X7000 og DLA-X9000 2015 / 2016 D-ILA projektor - Side 16
Takk Takk:  16
Like Like:  24
Side 16 av 16 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16
Viser resultater 301 til 318 av 318
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmmmmm
    I dag kom fiberkabelen fra Avshop og jeg får fremdeles ikke ting til å fungere.
    Høyeste oppløsning er 2160p ycbr444 8bit
    Er det ikke meningen den skal klare 2160p ycbr444 10bit?
    Er det noen som har formening om hva som er galt?
    Sist endret av tritonium; 10-05-2018 kl 13:56

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    15,172
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    19 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tritonium Vis post
    Hmmmmm
    I dag kom fiberkabelen fra Avshop og jeg får fremdeles ikke ting til å fungere.
    Høyeste oppløsning er 2160p ycbr444 8bit
    Er det ikke meningen den skal klare 2160p ycbr444 10bit?
    Er det noen som har formening om hva som er galt?
    Hvilken framerate tester du? Du passerer 18Gbps og dermed utenfor HDMI 2.0 spec om du kjører 60FPS 4K i 4:4:4 og 10-bit f.eks... Se tabell.

Klikk på bildet for å se en større utgave

Navn:		Screen Shot 2018-10-05 at 19.51.58.png
Visninger:	19
Størrelse:	232.4 KB
ID:		127624

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da begyner jeg å forstå hvorfor jeg har ikke får kjørt 4k 60 4:4:4 10 eller 12 bit, og etter å ha lest litt har jeg forstått det sånn at det ikke
    er nødvendig med høere chroma subsampling enn 4:2:0 siden det ikke finnes filmer med høyere chroma subsampling?
    Hvis jeg skal kjøre 4k 60fps, er det da best å kjøre 4:2:0 12 bit eller 4:4:4 8 bit?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    15,172
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    19 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tritonium Vis post
    Da begyner jeg å forstå hvorfor jeg har ikke får kjørt 4k 60 4:4:4 10 eller 12 bit, og etter å ha lest litt har jeg forstått det sånn at det ikke
    er nødvendig med høere chroma subsampling enn 4:2:0 siden det ikke finnes filmer med høyere chroma subsampling?
    Hvis jeg skal kjøre 4k 60fps, er det da best å kjøre 4:2:0 12 bit eller 4:4:4 8 bit?
    Det avhenger gjerne av hvor god hhv kilden eller displayer er på chroma upsampling, men JVCene er vel ikke regnet som spesielt dårlige i så henseende, så det er i så fall sikkert like greit å sende 4:2:0. Det som ikke har noe for seg, for øvrig, er å sende i 50 eller 60 frames om det er film du skal kjøre gjennom. Der bør du absolutt kjøre native FPS!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    Vestfold
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har i dag en RS400 med 120" Dreamscreen v2 dynagray i batcave , kjører med lav lampespenning.

Men nå vurderer jeg å bytte lerret til "DREAMSCREEN ULTRAFRAME 2.40:1 149" RAMME + ULTRAWEAVE LERRETSDUK" , vil det fungere bra?

Hvordan vil sortnivå bli med 149" ultraweave duken og høy lampe spenning? og vil det bli nok lys?

Jeg kommer ikke til å sende over HDR til projectoren, noe jeg heller ikke gjør i dag.
    Homecinema: JVC DLA-RS400, 120" Dreamscreen, Yamaha RX-V781 + Emotiva XPA5

Newcomer janghell sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en RS400/X5000 i posten forleden . Den er kalibrert av ChadB. Så da lurer jeg på om noen vet hva projektoren skal være innstilt på for å bruke de kalibrerte settingene? Er det user1? Har fått med en kalibreringsrapport også;
    https://www.dropbox.com/s/8s6r0bnc8p...RS400.pdf?dl=0

Jeg tok en kjapp test av projektoren ved å plassere den i samme avstand som min HD100 står i forhold til lerretet og fikk testet den noen minutter. En ting som jeg reagerte på var at 16:9 rammene rundt 2.35 bildet var en del lysere enn når jeg bruker HD100`en. Er jo mulig at jeg hadde valgt feil settinger...
    Men hvis man setter opp RS400`en og HD100`en i samme posisjon;
    kortest mulig throw mot 106" lerret og HD100 på høy pærespenning
    kortest mulig throw mot 106" lerret og RS400 på lav pærespenning og IRIS på -15
    Hvordan vil da sortnivået være i forhold til hverandre? Altså vil HD100 ha bedre sortnivå på høy pærespenning enn RS400 på lav pærespenning med iris lukket helt??

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,163
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janghell Vis post
    Fikk en RS400/X5000 i posten forleden . Den er kalibrert av ChadB. Så da lurer jeg på om noen vet hva projektoren skal være innstilt på for å bruke de kalibrerte settingene? Er det user1? Har fått med en kalibreringsrapport også;
    https://www.dropbox.com/s/8s6r0bnc8p...RS400.pdf?dl=0

Jeg tok en kjapp test av projektoren ved å plassere den i samme avstand som min HD100 står i forhold til lerretet og fikk testet den noen minutter. En ting som jeg reagerte på var at 16:9 rammene rundt 2.35 bildet var en del lysere enn når jeg bruker HD100`en. Er jo mulig at jeg hadde valgt feil settinger...
    Men hvis man setter opp RS400`en og HD100`en i samme posisjon;
    kortest mulig throw mot 106" lerret og HD100 på høy pærespenning
    kortest mulig throw mot 106" lerret og RS400 på lav pærespenning og IRIS på -15
    Hvordan vil da sortnivået være i forhold til hverandre? Altså vil HD100 ha bedre sortnivå på høy pærespenning enn RS400 på lav pærespenning med iris lukket helt??
    RS400 bør være bedre på alt sammenlignet med din HD100. Iht. rapporten er det "Normal" som er kalibrert.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,890
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Som AK sier over her vil RS400 være bedre på alt sammenlignet med HD100. Kalibreringen gjort av Chad er nok rimelig verdiløs da den er gjort i et annet rom og sannsynligvis på et annet lerret for lenge siden, er nok på tide med en rekalibrering.

Hvor mange timer har projektoren gått siden kalibreringen?
    Sist endret av Andreas21; 12-10-2018 kl 15:48
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    5,379
    Takk & like
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vel maks lysstyrke på en RS2 (~600 lumens) vs RS400 (~1700 lumens) ganske forskjellig, og native kontrast er 30000:1 vs 40000:1 uten iris.

Dette sammen med forskjellig gamma og brightness justering osv bør vel derfor være fult mulig å sette opp disse to projektorene slik at sortnivået på RS2/HD100 ser langt sortere ut enn det på RS400... Riktig satt opp bør RS400 slå HD100 på alt, noe av det mest tydelige er etter min mening er skarphet ved bevegelser, noe som fort ble en grå tåke på de tidlige JVC modellene.

Gikk selv over fra en HD100 til en RS520/X7500 tidligere i år, og det var en meget possitiv opplevlese, selv om man må venne seg litt til forskjellene disse projektorene har.

Det eneste en HD100 kan gjøre det bedre på i dag er vel mangel av eventuelle iris pumpende bivirkninger og hvis man foretrekker manuell lens shift vs motorisert med linseminne...? . En annen fordel med HD100 vs RS400 og opp er at linsen ikke er trukket tilbake i chassiet som de nyere modellene, noe som kan bety noe for nødvendig "inngangs diameter" på optikken hvis man skal bruke en A-linse.
    Det er vel også flere mekaniske motorer osv som kan gå galt på RS400 vs HD100.
    HD100 er vel i disse dager rundt 10-12 år gammel, og er vel et godt bevis på hvor gode JVC er til å lage stabile og gode projektorer.
    Sist endret av ask4me2; 12-10-2018 kl 19:10
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Som AK sier over her vil RS400 være bedre på alt sammenlignet med HD100. Kalibreringen gjort av Chad er nok rimelig verdiløs da den er gjort i et annet rom og sannsynligvis på et annet rom for lenge siden, er nok på tide med en rekalibrering.

Hvor mange timer har projektoren gått siden kalibreringen?
    Er gått 380 timer på pæren som står i. Er andre pære som står i og første pære ble byttet etter 600 timer. Så den er gått ca. 1000 timer.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,890
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Er gått 380 timer på pæren som står i. Er andre pære som står i og første pære ble byttet etter 600 timer. Så den er gått ca. 1000 timer.
    Må ha skjedd noe med pære da den ble byttet så fort da pærene på disse er veldig stabile over mange timer, har en RS600 jeg følger opp med kalibrering som har passer 2200 timer og den har fortsatt nesten ikke mistet lysstyrke. Eieren kommer til å bytte pære snart uansett da den begynner å ha gått veldig mange timer og risikoen for at den ryker/eksploderer blir større for hver time som går. Uansett så er kalibreringen stort sett verdiløs etter pærebytte og en rekalibrering trengs. Jeg har aldri sett en JVC med så stort gammadrop og så store delta E avvik som denne hadde i følge rapporten.

Jeg hadde fått en til å rekalibrere denne med riktig irisposisjon så du får den lysstyrken du vil ha og få rettet opp gråskala og fargerom til denne irisposisjonen.
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge forrige eier ble pæren byttet for å se om det var noe mere lysstyrke med ny pære. Det var det visst nok ikke. Har fått med den opprinnelige pæren men ikke testet den.
    Er det noen som kalibrerer nede på sørlandet? Han Bjørn fra Ålgård som drev med crt,driver han med slikt?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,890
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge forrige eier ble pæren byttet for å se om det var noe mere lysstyrke med ny pære. Det var det visst nok ikke. Har fått med den opprinnelige pæren men ikke testet den.
    Er det noen som kalibrerer nede på sørlandet? Han Bjørn fra Ålgård som drev med crt,driver han med slikt?
    Hvor på sørlandet?
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flekkefjord

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,890
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Flekkefjord
    Ok, det hender Diddern og jeg er i Stavanger og da kjører vi vel forbi Flekkefjord. Skal vel en tur over nyttår så send meg en PM så kan vi utveksle telefonnummer så kan sikkert en av oss se på den.
    Mvh Andreas

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,163
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke Bjørn kalibrerer, lenger.

Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Ok, det hender Diddern og jeg er i Stavanger og da kjører vi vel forbi Flekkefjord. Skal vel en tur over nyttår så send meg en PM så kan vi utveksle telefonnummer så kan sikkert en av oss se på den.
    Pm er sendt.
    Hvis projectoren har vært stilt inn for å vise HDR innhold (gamma kurve), kan jeg da oppleve grått/lysere enn optimalt sortnivå ved avspilling av SDR innhold??
    Har ikke projektoren oppe nå siden jeg holder på å flytte takfestet og lage en adapter plate til RS400`en

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,890
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Pm er sendt.
    Hvis projectoren har vært stilt inn for å vise HDR innhold (gamma kurve), kan jeg da oppleve grått/lysere enn optimalt sortnivå ved avspilling av SDR innhold??
    Har ikke projektoren oppe nå siden jeg holder på å flytte takfestet og lage en adapter plate til RS400`en
    Svarte på PM samme dag som du sendte, si fra hvis du ikke fikk svaret.
    Mvh Andreas

Side 16 av 16 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16

Lignende tråder

1. Svar: 19
    Siste melding: 01-19-2016, 21:30
  2. Offisiell tråd for Sony VPL-VW1000 4K Projektor
    By ARTY in forum Digitale projektorer
    Svar: 141