Offisiell tråd for JVC DLA-X5000 DLA-X7000 og DLA-X9000 2015 / 2016 D-ILA projektor - Side 13
Takk Takk:  16
Like Like:  24
Side 13 av 17 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 331
    Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    545
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Klikk på bildet for å se en større utgave

Navn:		IMG_1408.JPG
Visninger:	74
Størrelse:	891.4 KB
ID:		125475
    Hei. Jeg kjøpte en Panasonic UB700 som jeg koblet opp direkte til min X7000. Men som dere ser får jeg bare opp et "sykedelisk" bilde når jeg velger 10bit eller 12bit. Tror jeg har prøvd det som er av forskjellige innstillinger på UB700 til ingen nytte. Når jeg velger 8bit er bildet normalt, men jeg vil jo helst benytte 10 eller 12bit. Noen som har forslag, er det noe galt med projektor/spiller.. ??

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    15,192
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    19 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av J.P Vis post
    Hei. Jeg kjøpte en Panasonic UB700 som jeg koblet opp direkte til min X7000. Men som dere ser får jeg bare opp et "sykedelisk" bilde når jeg velger 10bit eller 12bit. Tror jeg har prøvd det som er av forskjellige innstillinger på UB700 til ingen nytte. Når jeg velger 8bit er bildet normalt, men jeg vil jo helst benytte 10 eller 12bit. Noen som har forslag, er det noe galt med projektor/spiller.. ??
    Testet med en kort kabel for å utelukke dette som issue?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    545
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd med flere forskjellige merker på 1,5m, blant annet den beste Monster kabelen + Bluejeans med to kabler per leder. Men feilen er lik hver eneste gang.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    15,192
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    19 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Har prøvd med flere forskjellige merker på 1,5m, blant annet den beste Monster kabelen + Bluejeans med to kabler per leder. Men feilen er lik hver eneste gang.
    I tillegg er jo du "kun" på 24FPS, og dermed godt innenfor det en kabel på 1,5m bør klare nesten uansett kvalitet... Hadde også forsøkt den andre HDMI-inngangen på projektoren. I tillegg er det viktig å fjerne eventuelle "mellomledd", altså koble opp spilleren direkte til projektoren sånn i tilfelle du har en receiver eller tilsvarende som ikke takler båndbredden...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    545
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    I tillegg er jo du "kun" på 24FPS, og dermed godt innenfor det en kabel på 1,5m bør klare nesten uansett kvalitet... Hadde også forsøkt den andre HDMI-inngangen på projektoren. I tillegg er det viktig å fjerne eventuelle "mellomledd", altså koble opp spilleren direkte til projektoren sånn i tilfelle du har en receiver eller tilsvarende som ikke takler båndbredden...
    Har koblet direkte til projektor, har også forsøkt inngang 1 og 2 på projektoren uten hell.
    Jeg bør kanskje legge til at jeg har den aller siste firmwaren på Panasonic spilleren, men at jeg ikke har oppdatert firmwaren på projektoren, jeg husker JVC kom med en HDR/2020 firmware for en stund tilbake, som jeg altså ikke har. Men tenker jo at det i utgangspunktet ikke er relevant i forhold til feilen jeg opplever her.
    Det som er litt snodig er at jeg har en Pioneer bdp-lx88 bluray spiller som sender 12bit-ycbcr til projektoren uten problemer, og jeg får også da verifisert i menyen til JVC at den faktisk mottar 12bit.
    Kanskje det faktisk er noe galt med selve Panasonic-spilleren ? Jeg er fortsatt innenfor 30 dager returrett hos Elkjop, men vil helst være helt sikker før jeg eventuelt returnerer. Veldig flott du engasjerer deg Lygren da jeg har null erfaring med 4K spillere/innstillinger osv...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    15,192
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    19 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, da hadde det nok vært kjekt med et annet display å teste på ja... Hadde nok prøvd meg på den x7000 firmware upgraden om jeg var deg, for UB900 funker jo som gull på JVCer, og dermed ingen grunn til at ikke UB700 gjør det samme med mindre den er defekt selvsagt...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    545
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    Ja, da hadde det nok vært kjekt med et annet display å teste på ja... Hadde nok prøvd meg på den x7000 firmware upgraden om jeg var deg, for UB900 funker jo som gull på JVCer, og dermed ingen grunn til at ikke UB700 gjør det samme med mindre den er defekt selvsagt...

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Godt forslag, skal få prøvd den på et annet display i løpet av dagen.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    545
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått prøvd litt mer og det kan virke som dette var en mandags spiller. Jeg forsøkte også å sette spilleren tilbake til fabrikk innstillinger uten hell. Spilleren er returnert, og tror ikke jeg gidder noen ny UHD spiller før det er ryddet skikkelig opp i 4K-økosystemet.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,089
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått prøvd litt mer og det kan virke som dette var en mandags spiller. Jeg forsøkte også å sette spilleren tilbake til fabrikk innstillinger uten hell. Spilleren er returnert, og tror ikke jeg gidder noen ny UHD spiller før det er ryddet skikkelig opp i 4K-økosystemet.
    Ikke noe i veien med 4K, men ordentlig 4K og projektor er nok ganske vanskelig. Og mange innstillinger på UB 700...

Sent from my iPhone using New Forum mobile app
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    545
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er en av de som vil ha best tilgjengelig kvalitet og kjøper derfor BR-filmer, omfavner fysisk format på film og synes således at UHD formatet og dens kvaliteter i høyeste grad har livets rett. Men slik det er i dag virker mye så umodent, manglende standarder, spesielt med projektor, hvor det foreløpig er teknisk vanskelig/umulig å nyttegjøre seg formatet slik det er tiltenkt å vises, man må isteden belage seg på mellomløsninger, og konverteringer som heller ikke gjør en bra nok jobb.
    Det er også en del andre ting som fortsatt henger litt i lufta, men som garantert kommer til å spille en rolle i videre utvikling(Dolby Vision, HDR+ og HDMI 2.1)
    Sist endret av J.P; 10-13-2017 kl 10:05

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2,089
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med deg ang. fysisk format. Etter å ha vært med her siden 2009 så er det i hvertfall en ting jeg har lært. Og det er at alle nye ting med 4K og HDR/Dolby Vision er for de som har flatskjermer. Nå ser det ut som om projektorer begynner å nærme seg, men det koster nok mer enn de fleste vil investere...men det begynner å nærme seg.
    HDR10+ er jo en ny vri, så får vi se hvor langt det kommer. Så har vi jo HLG også, som BBC har begynt å bruke litt i UK.
    HDMI 2.1 ligger nok litt lengre fram i tid...vi får se hvilke dingser og kilder som kommer til å kreve det...men for oss som har en moderne TV så er det mye å glede seg over...Formel 1 og Champions League i 4K er morsomt....

Sent from my iPad using New Forum mobile app
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Nå har jeg sittet på gjerdet i snart 4år og hele tiden trodd at 4k sony vw500 som jeg har i kinoen min er verdens beste, men det er den selvsagt langtifra idag. Jeg vet ikke om jeg vil selge den da den sikkert ikke er verdt allverdens lenger, men vurdere å kjøpe en JVC for filmvisning og da regner jeg med at innstegsmodellen tar vw500 på sortnivå ganske så bra i en batcave, men jeg er usikker på hvordan oppløsningen vil fungere. Jeg har ikke sett en e-shift projector in action enda og den siste jvcen jeg hadde var en x30B, så det begynner å bli noen år siden nå, men etter det jeg husker så var kontrastnivået på denne veldig bra. Etter det jeg forstår så skal ikke oppløsning være et problem da e-shift fungerer bra på disse nye modellene. Jeg har lite lyst til å ofre så mye detaljer som sonyen er god på i lysere scener, men noe regner jeg med at jeg må ofre. Er screendoor et issue på nyere jvc modeller kontra x30 som bare var en ren 1080 projector.?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs om ikke jeg må ta en tur å få sett en av de nyere JVCene in action før jeg bestemmer meg. Er relativt fornøyd med sonyen bortsett fra kontrasten som garantert er milevis bedre på JVCen etter sonyen har fått kjørt seg litt nå. Jeg begynte først å bry meg om kontrasten nå når jeg fikk en bra sony g70 CRT projector i hus der sort er virkelig sort og bildet får derav mye mer "pop". Først da så jeg at det er en god del å gå på med den digitale, så da kommer oppgraderingsspøkelset og banker på. :O

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    5,407
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor Vis post
    Spørs om ikke jeg må ta en tur å få sett en av de nyere JVCene in action før jeg bestemmer meg. Er relativt fornøyd med sonyen bortsett fra kontrasten som garantert er milevis bedre på JVCen etter sonyen har fått kjørt seg litt nå. Jeg begynte først å bry meg om kontrasten nå når jeg fikk en bra sony g70 CRT projector i hus der sort er virkelig sort og bildet får derav mye mer "pop". Først da så jeg at det er en god del å gå på med den digitale, så da kommer oppgraderingsspøkelset og banker på. :O
    Det er vel foreløpig ingen vanlig hjemmekino projektor som matcher alle de possitive egenskapene du har mellom de to Sony projektorene dine Tor. 4K oppskalert på JVC e-shift måten fjerner synlig "myggnetting" osv, men er vel mer 3K enn 4K...
    Den minste RS4??/X5??? JVC modellen mangler den doble iris løsningen som de to andre har, så vil tro at du burde teste disse modellene også hvis det er kontrast og sortnivå du er ute etter.
    Lyd og Bilde hadde en liten "4K" projektor sammenlignings test i nr2 2017 utgaven, der blandt annet VW550 og X5000 var med. JVC gjorde det bra der også....

Regner med at når/hvis JVC bytter ut UHP lampa til fordel for laser i de rimligste modellene, da vil det kunne bli full nedslukking virkelig bra
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2 Vis post
    Det er vel foreløpig ingen vanlig hjemmekino projektor som matcher alle de possitive egenskapene du har mellom de to Sony projektorene dine Tor. 4K oppskalert på JVC e-shift måten fjerner synlig "myggnetting" osv, men er vel mer 3K enn 4K...
    Den minste RS4??/X5??? JVC modellen mangler den doble iris løsningen som de to andre har, så vil tro at du burde teste disse modellene også hvis det er kontrast og sortnivå du er ute etter.
    Lyd og Bilde hadde en liten "4K" projektor sammenlignings test i nr2 2017 utgaven, der blandt annet VW550 og X5000 var med. JVC gjorde det bra der også....

Regner med at når/hvis JVC bytter ut UHP lampa til fordel for laser i de rimligste modellene, da vil det kunne bli full nedslukking virkelig bra
    Ja det eneste ankepunktet mitt er kontrasten på 4K sonyen, ellers er den veldig god. Jeg har et såpass stort bilde 315cm bredt 2.40:1 bilde og om jeg bytter til projector med lavere oppløsning og ikke så god motion handling som sonyen har så er det jo kjipt, men det kan være kontrasten kan veie opp for det og det tyder jo på at nyere JVCer med e-shift er veldig gode da mange foretrekker disse framfor sony. Jeg tror uansett jeg vil se en projector in action selv før jeg bestemmer meg. kanskje de har noe for demo på avshop?. Jeg skal antakeligvis inn til Oslo neste helg.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    5,407
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det eneste ankepunktet mitt er kontrasten på 4K sonyen, ellers er den veldig god. Jeg har et såpass stort bilde 315cm bredt 2.40:1 bilde og om jeg bytter til projector med lavere oppløsning og ikke så god motion handling som sonyen har så er det jo kjipt, men det kan være kontrasten kan veie opp for det og det tyder jo på at nyere JVCer med e-shift er veldig gode da mange foretrekker disse framfor sony. Jeg tror uansett jeg vil se en projector in action selv før jeg bestemmer meg. kanskje de har noe for demo på avshop?. Jeg skal antakeligvis inn til Oslo neste helg.
    Helt klart viktig å se med egene øyne, og gjerne med kjent demo materiale også. Bruker du forresten anamorfisk linse fremdeles? Vet om andre i forumet her som har fjernet A linsa til fordel for zoom linseminne på JVC modellene.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker ikke den anamorfiske linsa lenger nei. det behovet ble borte når jeg fikk 4k i hus. Zoomer ut når jeg ser 2.35:1 materiale. jeg ser framdeles ikke pixler og det er mer enn nok lys så da har jeg ikke brydd meg med den, men hadde vært morro å få prøvd den selv om den roter til geometrien litt. Kosta jo skjorta når jeg kjøpte den i sin tid

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    5,407
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vel fylle et klesskap med skjorter for den veiledende nyprisen av en god schneider anamorphic linse .

Har du forresten sjekket om VW500 projektoren i løpet av de 4 årene har blitt offer for degradering av panelene?
    Hvis den er det vil jo det kunne forklare litt av problemet med kontrast og besøk fra oppgradering spøkelset.
    ar du noen kalibrerings og kontrast data 4 år tilbake og gjør en liten test nå, så kan vel det får fram om den har beholdt sine kontrast egenskaper.

Det er vel ikke så uvanlig med utskifting av den optiske blokka i disse 4K Sony modellene, og hvis det kan gjøres uten ekstra kostnader innenfor reklamasjons tiden kan det kanskje være verd et forsøk.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    812
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke sjekket om projectoren har fått dårligere kontrast, men alt er mulig. Jeg skal prøve å få en måling iløpet av helga. Jeg har ingen måling fra når den var ny. kvittering hjelper vel ikke da den ble kjøpt direkte fra japan.

Intermediate didrik nilsen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    735
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke sjekket om projectoren har fått dårligere kontrast, men alt er mulig. Jeg skal prøve å få en måling iløpet av helga. Jeg har ingen måling fra når den var ny. kvittering hjelper vel ikke da den ble kjøpt direkte fra japan.
    Neppe hehe Det er jo ikke så langt til Japan

Side 13 av 17 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 SisteSiste

Lignende tråder

1. Svar: 19
    Siste melding: 01-19-2016, 21:30
  2. Offisiell tråd for Sony VPL-VW1000 4K Projektor
    By ARTY in forum Digitale projektorer
    Svar: 141
    Siste melding: 03-14-2012, 12:01
  3. Offisiell SVS MTS-01 tråd.
    By phonar in forum Høyttalere
    Svar: 244