CRT VS Digital projektorer - Side 7
Takk Takk:  1
Like Like:  21
Side 7 av 17 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 333
    Banned
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2 Vis post
    Vet ikke hvor langt du har kommet i ditt forsøk rundt dette men "blooming/overeksponering" stridsvognen, men kom over noen eksempler fra Official Sony VW885 tråden i avsforum.com der de tar for seg vertikal utflyting streaking i optikken i disse sony projektorene. i innlegget til dave harper angir han "Ignore the blooming which was created when I enhanced it to show the actual visible height of the streaks." Som jo på en måte har en sammenheng med det jeg prøvde å vise med pause bildene mine tidligerere.
    Vedlegg 127331 Vedlegg 127332

De nye digitale projektorene har helt klart sine problemer å slite med fremdeles de også, så det gjelder å velge den teknologien man liker, og være heldig med det eksemplaret man får inn i hus....

Du har forresten ikke en brukerprofil som kalles Roxiedog13 der inne? det er noen i måten besvarelsene er utformet på som kan minne litt synes jeg...
    For at kunne få et korekt indtryk er det vigtigt du gentager testen med dit pause logo.
    Samme kamera samme lense, din 50mm lense som du plejer at bruge, kalibrere digital og CRT til samme lys på lærred, montere kamera på tripod, skyder begge typer projektoere med de samme exponeringer til direkte sammenligning.

F6,3 iso 200 med 2 forskellige tider, og post alle 4 billeder direkte fra kamera med exif files, og lav sammenligningerne side om side.

Så får vi et brugbart resultat fra samme lærred, hvis det er samme flare på alle billederne må vi konstatere det er en kamera ting, hvis det kun er på CRT er det nok en CRT ting.

Jeg har umiddelbart ikke samme problemer her med mit udstyr, så kan ikke rigtig lave forsøget.

Intermediate didrik nilsen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    735
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke du komme med samme bilde som er postet før her Kurt.
    Vil se om jeg kan se om det er en CRT. Du har jo klart gode bilder av din CRT, må innrømme det.
    Kan vel si at det er ingen med CRT som er i nærheten. Selv ikke din kamerat Jim/greg95•••• som har identisk CRT, man skulle tro han aldri har tatt i et kamera hehe da sammenlignet. Mike Parkt har også høy BW etter det jeg har lest, men også der langt langt fra dine bilder.
    Selv med auto innstilling som han gjør, så blir det litt suspekt. Men jeg velger å tro at du har en satans god CRT. Dette selv om du helt klart er ute etter meg og Andreas siden jeg ikke mener det du sier eller påstår.
    Men kommer du i nærheten av dagens digitale selv på et bilde må jeg ha lov til å stille spørsmål. Da dette ikke er teoretisk mulig med en CRT da begrensningene stopper deg.
    Å si noe annet vil bare bli dumt, at noen blir lurt MULIG men med litt våkenhet så må man lenger ut på landet.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    5,407
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stridsvognen Vis post
    For at kunne få et korekt indtryk er det vigtigt du gentager testen med dit pause logo.
    Samme kamera samme lense, din 50mm lense som du plejer at bruge, kalibrere digital og CRT til samme lys på lærred, montere kamera på tripod, skyder begge typer projektoere med de samme exponeringer til direkte sammenligning.

F6,3 iso 200 med 2 forskellige tider, og post alle 4 billeder direkte fra kamera med exif files, og lav sammenligningerne side om side.

Så får vi et brugbart resultat fra samme lærred, hvis det er samme flare på alle billederne må vi konstatere det er en kamera ting, hvis det kun er på CRT er det nok en CRT ting.

Jeg har umiddelbart ikke samme problemer her med mit udstyr, så kan ikke rigtig lave forsøget.
    Kunne sakens gjort det du foreslår, men skjønner ikke helt poenget når det vi diskuterer her er en grunnleggende forståelse av optikk og fotografering.

Er imponert over at all optikk du har ikke viser disse problemene, det må jo bety de har en MTF på 1.0 over hele linja fra senter og helt ut i hjørnene....

Når det f.eks angis at CRT linser har en MTF på 20-30% ved 1080p, hva tror du skjer med det lyset som ikke treffer helt der det skal ved vanlig bildevisning, og hva tror du et kamera som overeksponerer egentlig gjør?

Selvfølgelig vil dårig fokus av elektron stålen som treffer fosforet i en CRT projektor også lage sine andeler flare, men man kan ikke vite dette ut i fra slike skjerm bilder der det er et kamera i mellom som kan fange opp andeler med lys man ikke ser når man ser på bildet på lerretet.
    Det var hele poenget med å vise Pause bildet her i første omgang. dvs for å vise hvor lite sikkert slike skjermbilder er når man skal uttale seg om projektorer. Bildet fra dave harper viser helt klart problemer med projektoren som han tar bilder av. Problemer som er synlige ved vanlig bruk, må vise seg både ved et riktig eksponert bilde, og vil sees tydeligere ved en overeksponering.

Synes vel det er opp til deg her å bevise at det du angir stemmer.

Fyr opp Marqueeen, sett på test bildene du bruker ved magnet rings justeringene, og ta noen +2 -+3 overekponeringer der kamera optikken din har best ytelse og post bildene her med exif og jpg rett ut av kamera.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    735
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne sakens gjort det du foreslår, men skjønner ikke helt poenget når det vi diskuterer her er en grunnleggende forståelse av optikk og fotografering.

Er imponert over at all optikk du har ikke viser disse problemene, det må jo bety de har en MTF på 1.0 over hele linja fra senter og helt ut i hjørnene....

Når det f.eks angis at CRT linser har en MTF på 20-30% ved 1080p, hva tror du skjer med det lyset som ikke treffer helt der det skal ved vanlig bildevisning, og hva tror du et kamera som overeksponerer egentlig gjør?

Selvfølgelig vil dårig fokus av elektron stålen som treffer fosforet i en CRT projektor også lage sine andeler flare, men man kan ikke vite dette ut i fra slike skjerm bilder der det er et kamera i mellom som kan fange opp andeler med lys man ikke ser når man ser på bildet på lerretet.
    Det var hele poenget med å vise Pause bildet her i første omgang. dvs for å vise hvor lite sikkert slike skjermbilder er når man skal uttale seg om projektorer. Bildet fra dave harper viser helt klart problemer med projektoren som han tar bilder av. Problemer som er synlige ved vanlig bruk, må vise seg både ved et riktig eksponert bilde, og vil sees tydeligere ved en overeksponering.

Fyr opp Marqueeen, sett på test bildene du bruker ved magnet rings justeringene, og ta noen +2 -+3 overekponeringer der kamera optikken din har best ytelse og post bildene her med exif og jpg rett ut av kamera.
    Venter i spenning, tror vi venter forgjeves da dette vil føre til at greinene brutalt faller av Marquee CRT treet.
    Hvis det i det hele tatt kommer noe, så får du nye spørsmål og lite svar på det du har spurt om.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    735
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig didrik, det var bare det at alt han tok opp og spurte om viser jo bare begrensingene som ligger i CRT prinsippet. Det hjelper på en måte ikke å modde båndbredde i signal veiene hvis optikk, rør og fosfor ikke henger med.

Jeg har jo disse bildene fra tidligere, synes de viser dette ganske godt forskjellen på en digital HD100 og en CRT G90. Begge disse projektor modellene hadde vel sin storhetstid omtrent samtidig, for 10-15 år siden og markerer vel slutten av CRT for mange brukere, og starten på det man ser videreutviklet i mange digital projektorer i dag.

Vedlegg 127315
    Vedlegg 127316
    Vedlegg 127317
    Vedlegg 127318

Tror egentlig ikke jeg trenger å angi hvilken teknologi som er brukt når man ser bildene...
    Mot en crt vil det oppfattes slik mot en digital uansett, selv med en supermoddet Marquee. Du vil se begrensningene i 1080P selv med 300 i BW
    Eller om man bruker 1080P 48Hz uten modd. I 48Hz så trenger man ikke den båndbredden som man gjør i 72Hz.
    Helt klart hvis jeg snakker for meg selv så ville jeg brukt 72Hz med moddet CRT for å kunne få det samme i 72Hz som i 48Hz som har noen skavanker etter det jeg mener.
    Da vil en cine9 G90 eller Barco 9 tommer se like bra ut på bilder. Det resterende problem med CRTn stopper i siste ledd linsene.
    Der vil det stoppe seg selv for verdens beste crt selv om man har shortthrow linser, eller hva man bruker. MTF er under 30% uansett.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,918
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dett er jo rimelig basic når det kommer til forståelse av optikk og foto, men det er kanskje noe magisk med 2 (eller bare en av de) spesielle CRT projektorer som det jo kun finnes 2 av i hele verden. CRT revolusjonen kommer...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Banned
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil være super fint om ask4me2 kan poste pause logoet fra hans setup med hans udstyr, for at se om det er dårligt kamera eller projektor setup, da det var der det startede, og intet jeg kan poste kan give et objektivt billede af det.
    Sist endret av ask4me2; 07-22-2018 kl 01:14 Begrunnelse: slettet pga person fokus og besvart flere ganger tidligere (strike 1/3)

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,918
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fortsatt personer her inne som overvurderer sine egne og undervurderer andres evner.
    Sist endret av Andreas21; 07-22-2018 kl 12:46
    Mvh Andreas

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    5,407
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stridsvognen Vis post
    Det vil være super fint om ask4me2 kan poste pause logoet fra hans setup med hans udstyr, for at se om det er dårligt kamera eller projektor setup, da det var der det startede, og intet jeg kan poste kan give et objektivt billede af det.
    Jeg har vist det du spør om på andre og bedre måter enn å fyre opp min gammle JVC HD1 til å vise samme pausebildet i CRT rom oppsettet mitt. Nå er det du som sitter på bevisbyrden og kan vise via bilder hvordan ditt system ikke "bloomer" ved kraftig overeksponering, slik du selv påstår.

Skjønner jo hvorfor du ikke vil vise oss bilder av dette, fordi her tar du feil.

Kan jo referere til noe du selv uttalte ved å fotografere IRE Crosshatch pattern testbildet ditttidligere
    Sitat Opprinnelig postet av stridsvognen i worldwide-crt-projector-shootout
    The testpattern i addet serves a specifik purpose, and its important you post the full pattern, like a screenshot, and as you mentioned before the hole screen, dont worry about clipping, it will always do that as you cant capture the full dynamic range, just shoot 2 or 3 different exposures, and as i mentioned earlier its not about showing the lines.. your screenshots dont even need to be in focus to show its purpose...

And again, the MTF of the lenses is not the bottleneck, the videochain is, the tubes and lenses has more potential left than the videochain of a standard CRT are capable of delivering.

Here is a old one from a cell phone of the marquee running 195Mhz.
    And one showing a SMPTE pattern with LCP tubes.....

Man ser tydelig at overeksponeringen her får mye av oppløsningen i testbildet til å smelte sammen, for ikke å snakke om hva som skjer oppe i hjørne ved pauselogo....
    Greit nok det var fra et mobil kamera, som typisk ikke er like flink til å hente ut detaljer både i høylys og sortnivå, noe man vel er avhengig av å for å få vist "blooming"...

Info om bilde du har spurt didrik om er vel det du angir over her også?

Mitt foto av IRE Crosshatch pattern via G90 med testbilde ble seende slik ut.
    Klikk på bildet for å se en større utgave

Navn:		IMG_7879.JPG
Visninger:	73
Størrelse:	2.28 MB
ID:		127335

og kildefila hvis andre med digital eller CRT vil teste er denne...

Navn:		ecrabb_multi_step_crosshatch_09_146 - Kopi.png
Visninger:	15
Størrelse:	88.6 KB
ID:		127336

Har også link til denne der jeg undersøker noen bilder du har postet tidligere og det viser seg at du vel ikke har opptrått helt sannferdig med dine CRT bilder tidligere....

Poster ikke dette forå rippe opp i gammelt grums, men begynner å bli mektig lei din gjentagelse og tilførsel med støy uten å kunne fremskaffe ny info her selv.
    Sist endret av ask4me2; 07-22-2018 kl 12:00

Banned
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vist det du spør om på andre og bedre måter enn å fyre opp min gammle JVC HD1 til å vise samme pausebildet i CRT rom oppsettet mitt.
    Jo det vil være helt perfekt at fyre op din HD1 på samme lærred, med samme kamera og lense på samme lærred, det er den eneste måde og komme frem til et resultat om det er dit kamera eller din G90 der har et problem.
    Spørgsmålet har hele tiden været at der har været ret voldsomme focus/ blooming problemer på dine G90 screenshots når der er material med fin opløsning, især når man kommer lidt uden om center, og det har været anbefalet du måske finder ud af hvor fejlen er, og retter det for at kunne gøre en G90 ære, da det er en CRT med extrem horisontal focus potientiale.

Så jeg vil foreslå du kalibrere din HD1 og G90 til 14fl, og prøver at gentage testen i samme kamera opstilling med 2 forskellige exponeringer men med en f6,3 iso 200 setting.

Du er også velkommen til at fotografere SMPTE og Ecab pattern med en mobil tlf med 1080P72hz og 14-16fl på dit lærred fra din G90 så kan vi sammenligne CRT billeder og jeg skal endnu engang førsøge at putte det i context for jer så i ikke behøver bruge de samme bileder i ikke forstår formålet med.
    Sist endret av stridsvognen; 07-22-2018 kl 03:01

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    735
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vist det du spør om på andre og bedre måter enn å fyre opp min gammle JVC HD1 til å vise samme pausebildet i CRT rom oppsettet mitt. Nå er det du som sitter på bevisbyrden og kan vise via bilder hvordan ditt system ikke "bloomer" ved kraftig overeksponering, slik du selv påstår.

Skjønner jo hvorfor du ikke vil vise oss bilder av dette, fordi her tar du feil.

Kan jo referere til noe du selv uttalte ved å fotografere IRE Crosshatch pattern testbildet ditttidligere

Man ser tydelig at overeksponeringen her får mye av oppløsningen i testbildet til å smelte sammen, for ikke å snakke om hva som skjer oppe i hjørne ved pauselogo....
    Greit nok det var fra et mobil kamera, som typisk ikke er like flink til å hente ut detaljer både i høylys og sortnivå, noe man vel er avhengig av å for å få vist "blooming"...

Info om bilde du har spurt didrik om er vel det du angir over her også?

Mitt foto av IRE Crosshatch pattern via G90 med testbilde ble seende slik ut.

Navn:		IMG_7879.JPG
Visninger:	73
Størrelse:	2.28 MB
ID:		127335

og kildefila hvis andre med digital eller CRT vil teste er denne...

Navn:		ecrabb_multi_step_crosshatch_09_146 - Kopi.png
Visninger:	15
Størrelse:	88.6 KB
ID:		127336

Har også link til denne der jeg undersøker noen bilder du har postet tidligere og det viser seg at du vel ikke har opptrått helt sannferdig med dine CRT bilder tidligere....

Poster ikke dette forå rippe opp i gammelt grums, men begynner å bli mektig lei din gjentagelse og tilførsel med støy uten å kunne fremskaffe ny info her selv.
    Jeg er helt enig med Andreas at man ikke skal undervurdere andres evner, eller overvurdere egne, som «kanskje» blir gjort av noen her inne.
    Heller ingen tvil at manipulering av bilder blir gjort som er nå bevist mange ganger.

Når det gjelder testpattern så er det meget skjeldent jeg bruker dette til digitale projektorer da verken MTF eller båndbredde er et problem.
    Dette er et CRT problem.
    Samt JA jeg skrev feil vist «oppløsning» som jeg har rettet 720P skulle vært 540P og skrevet DVD som ikke har noe med dette å gjøre i det hele tatt. skal vel være 270P. Som også nevnt jeg hadde vært snill i kjappheten.

Allt under 1080P totalt uvesentlig hva jeg hadde skrevet, Var kun for å poengtere MTF som også jeg tror står i posten fra den gang. Også med Et spørsmålstegn bak på de nevnte feil skrevet på bilde.

Ja man ser av det testbilde at CRTn klarer oppløsningen 1080P men med grufullt lav MTF. Ikke noe nytt.
    Samme ser man med 540p med 1080P i oppløsning i projektor at den klarer fint 540P men også her med Lav MTF da ut i fra bildet. Heller ikke noe nytt.
    Også ut i fra siste mente 270P hvis det er det så ser man at her er det høyere MTF da faktisk svart kommer tilsyne mellom linjene. Heller ikke noe nytt.

Nå er dette da et mobil bilde men er sikker på at sammenlignet med din G90 ask4me2 så vil ikke forskjellene være store i virkeligheten da sett i samme rom, riktig satt opp.
    Men ingen tvil i 72Hz så vil klart Marqueen være bedre på Båndbredde slik noen bruker dette testpattern til. Ligger litt i kortene med forbedret båndbredde. Men med G90 stilt til 48 Hz med en god scaler så ville forskjellene vært mikroskopiske på samme testbilde tør jeg nesten påstå.

I mitt tilfelle så bruker jeg ikke dette pattern da de lavere oppløsningene ikke er et tema eller av interesse på digitale i dag. For det jeg bruker dette til.

Jeg bruker mest 1:1 pattern på hele panelet for å sjekke uniformiteten og skarpheten på hele panelet, hvis jeg gidder det. Mest når jeg får nye projektorer for å sjekke eksemplaret.
    Jeg selv bruker dette https://goo.gl/images/oVLDP4

Samt å forklare bruken av testpattern må man ta til det formålet det brukes til. Samt er ikke skrevet ned med noen få linjer. Der har også jeg gjort feil tidligere, da jeg skriver kjapt da dette er basic.
    Veldig ofte så blir faktisk det testpattern nå postet utallige ganger av Kurt bedre med mobiltelefon, da feilene kommer mere Utydeligere frem . På et godt kamera, får man ofte gjengitt fargene på en annen måte også enda tydeligere konvergens feil.

Det er selvfølgelig derfor mobile kamera er brukt her også vil jeg tro.

Vi diskuterer jo bilder her, her er det sammenlignet 2 bilde som skal være etter det personen skriver selv hvis dette nå ikke er editert.
    Her Marquee moddet med kun Darbee på og av. Tror vel alle på nett kom fram til at den darbee burde alle med CRT hatt, da bilde ble også i farger lik hans digitale.

Her side ved side først påstått Marquee uten darbee og til høyre i bildet med darbee.
    Legg merke til fargene i bilde, også sammenlignet med min den gang gamle JVC. Hva som er hva er skrevet på bildene har jeg gjort for å poengtere.

.

Neste bilde ser man min JVC på høyre og hans påståtte CRT med kun darbee.

Hva ser man av disse sammenligningene?
    Ser man noen fellestrekk her med tidligere bilder
    Sist endret av didrik nilsen; 07-22-2018 kl 11:16

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    735
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt forståelse på hvorfor jeg reagerte på disse postene bildene.

Det første bilde som det står CRT på er hans Crt 100% sikkert.
    Her ser man at det er et godt crt bilde som har en dårlig MTF som alle vet på CRT. Vil si ca 10-20% ca.

Man ser også skarphetsforskejller i hele bilde som også er vist på andre bilder postet av samme person.
    Det som faktisk gjenkjenner CRT er den typiske signaturen av blå fargen. Samt plutselig like skarpt i hele bildet, som er relativt vanskelig eller umulig når man har linser med senter og hjørne skarphet. Ang farger blåtinnt ser man på skjorta tydelig. Også den litt våtere fargegjengivelsen det blir på crt. Også på hudtoner på CRT.

Bilde ved siden av viser klart MTF økning opp mot 70-80% samt at fargene blir mere eller mindre identiske hvordan det ser ut på en JVC.
    Som også blir vist i sammenligning 2.

Dette er så klart bevis på at det ikke er helt ærlige sammenligninger igjen.
    Darbee som jeg ikke gidder gå inn på her nå da funksjonen, men kan med sikkerhet si at farger forandrer seg ikke, samt MTF heller ikke blir noe bedre.

Ta en titt på skjegget, på hans CRT og bilde som klart. Viser en eldre JVC.
    Må også understreke at darbee på 25% var nok brukt på hans CRT også for at den skulle se bedre ut.

CRT har en spesiell signatur på bilder, som ikke er lett å fjerne hvis man ikke bruker editeringsprogram eller rett og slett bruker sin JVC i steden.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    5,407
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stridsvognen
    Jo det vil være helt perfekt at fyre op din HD1 på samme lærred, med samme kamera og lense på samme lærred, det er den eneste måde og komme frem til et resultat om det er dit kamera eller din G90 der har et problem.
    Spørgsmålet har hele tiden været at der har været ret voldsomme focus/ blooming problemer på dine G90 screenshots når der er material med fin opløsning, især når man kommer lidt uden om center, og det har været anbefalet du måske finder ud af hvor fejlen er, og retter det for at kunne gøre en G90 ære, da det er en CRT med extrem horisontal focus potientiale.

Så jeg vil foreslå du kalibrere din HD1 og G90 til 14fl, og prøver at gentage testen i samme kamera opstilling med 2 forskellige exponeringer men med en f6,3 iso 200 setting.
    Grunnen til at jeg har en HD1 sammen med G90 er ikke for å ta digital vs CRT bilder som stridsvognen foreslår, men for å få refferanse hjelp til å stille inn geometri på G90. (mener å ha lest du bruker din X70 litt på samme måte) Lampemodulen synger på siste verset på HD1, så den har et svakt grønnakig skjær og litt for lav lysstyrke, så det er ikke for å være vanskelig jeg ikke gjør som du foreslår, bare at det ikke vil være praktisk mulig før det er en ny lampemodul installert, og det har ikke stått høyt på prioriterings listen....

Sitat Opprinnelig postet av stridsvognen
    Du er også velkommen til at fotografere SMPTE og Ecab pattern med en mobil tlf med 1080P72hz og 14-16fl på dit lærred fra din G90 så kan vi sammenligne CRT billeder og jeg skal endnu engang førsøge at putte det i context for jer så i ikke behøver bruge de samme bileder i ikke forstår formålet med.

Regner vel med at vi som lever i en fri del av verden kan stå helt fritt til å ta bilder av de test bildene vi vil fra projektorene våre. Tror du har misforstått litt med hensiktien til tråden, det er ikke for å sammenligne våre CRT projektorer og oppsett, men CRT vs digitale. Da har jeg prioritert å bruke bilder fra en HD100 og en X7500 her og G90.
    Sist endret av ask4me2; 07-22-2018 kl 23:21

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    5,407
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av didrik nilsen Vis post
    Litt forståelse på hvorfor jeg reagerte på disse postene bildene.

Det første bilde som det står CRT på er hans Crt 100% sikkert.
    Her ser man at det er et godt crt bilde som har en dårlig MTF som alle vet på CRT. Vil si ca 10-20% ca.

Man ser også skarphetsforskejller i hele bilde som også er vist på andre bilder postet av samme person.
    Det som faktisk gjenkjenner CRT er den typiske signaturen av blå fargen. Samt plutselig like skarpt i hele bildet, som er relativt vanskelig eller umulig når man har linser med senter og hjørne skarphet. Ang farger blåtinnt ser man på skjorta tydelig. Også den litt våtere fargegjengivelsen det blir på crt. Også på hudtoner på CRT.

Bilde ved siden av viser klart MTF økning opp mot 70-80% samt at fargene blir mere eller mindre identiske hvordan det ser ut på en JVC.
    Som også blir vist i sammenligning 2.

Dette er så klart bevis på at det ikke er helt ærlige sammenligninger igjen.
    Darbee som jeg ikke gidder gå inn på her nå da funksjonen, men kan med sikkerhet si at farger forandrer seg ikke, samt MTF heller ikke blir noe bedre.

Ta en titt på skjegget, på hans CRT og bilde som klart. Viser en eldre JVC.
    Må også understreke at darbee på 25% var nok brukt på hans CRT også for at den skulle se bedre ut.

CRT har en spesiell signatur på bilder, som ikke er lett å fjerne hvis man ikke bruker editeringsprogram eller rett og slett bruker sin JVC i steden.
    Det som også er vanskelig med CRT er å få identisk geometri i bildet som BD kilden eller en digital projektor.. En kamera linse kan også tilføre litt geometri feil, men vil vel ofte gjøre det mer symetrisk rundt senter aksen hvis bildet blir tatt symetrisk. Synes den enkleste måten å sjekke om bildet kommer fra CRT eller digial er å vise samme fotograferte filmrute på PCen, og bytte raskt mellom dem og se om noe i bildet flytter seg litt "CRT aktig", dvs litt mer tydelig i mindre områder i bildet enn det en kameralinse vil klare.

Ved praktisk bruk av CRT til film vil ikke disse små geometri forandringene vise seg så tydelig. En måte man lettest legger merke til det er vel med rulleteksten på slutten av filmen.

Edit: lagde en liten lucy animasjon med 4 bilder tatt fra 3 forskjellige projektorer JVC RS2, Marquee 8500, G90 og BD bildet.

Navn:		Animation20.gif
Visninger:	37
Størrelse:	4.24 MB
ID:		127347
    Sist endret av ask4me2; 07-24-2018 kl 12:31

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,918
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Darbee endrer ikke fargene/gråskala på en projektor (dette har blitt målt med måleinstrumenter av utallige personer inkludert meg selv) den vil kun endre kontrastoverganger og får bildet til å se skarpere/dypere ut, hvis man drar darbee effekten for høyt adder den mange artifakter til bildet som gjør det veldig digitalt. Eksemplene vist over av Didrik og ask4me2 viser klar manipulering av bilde med enten redigeringsprogrammer eller annen projektor, de viser også helt 100% at det tas bilde av et rør og at det gjøres om til sort hvitt bilde eller tas som sort hvitt i kamera. Dette er helt åpenbart, allikevel svarer kun opprinnelig poster med spørsmål noe som har vært hans taktikk helt siden dette begynte for mange år siden.

Dette har jeg poengtert tidligere, men jeg er ikke interessert i å gå inn i noen diskusjon med den opprinnelige posteren av disse bildene. Jeg kommer heller ikke til å poste noen bilder her inne av min Cineversum BW2 da jeg ser på det som totalt meningsløst.
    Mvh Andreas

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    735
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil de ikke poste bilde av deres Cine/JVC BW2 Andreas?
    Nå ble jeg skuffet, får jo høre her at du har det beste på alle faktorer.
    Det tåler jeg ikke altså......

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,918
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av didrik nilsen Vis post
    Vil de ikke poste bilde av deres Cine/JVC BW2 Andreas?
    Nå ble jeg skuffet, får jo høre her at du har det beste på alle faktorer.
    Det tåler jeg ikke altså......

Ja, min Cineversum BW2 er verdens beste og verdens best kalibrerte projektor med verdens beste utstyr og den vil jeg ha for meg selv.
    Mvh Andreas

18. Liker didrik nilsen har likt denne posten
    Banned
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet/moderert Edit: er enig i at den som eier bildene skal kunne forsvare og forklare det man ser når andre poster disse. venligst gå på sak og tilfør relevant info om bildene, ikke den som poster disse.
    Sist endret av ask4me2; 07-22-2018 kl 22:25 Begrunnelse: Slettet pga person og ikke sak fokus

Banned
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet, venligst hold deg til sak og ikke person... igjen
    Sist endret av ask4me2; 07-22-2018 kl 22:28 Begrunnelse: Person fiksert, venligst spark ball og ikke spiller

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,918
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er noen her inne med total mangel på selvinnsikt. Kast ikke stein i glasshus og se seg selv i speilet er gode norske ordtak.
    Mvh Andreas

Side 7 av 17 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Digital projektorer og lerret med gain?
    By LL in forum Digitale projektorer
    Svar: 2
    Siste melding: 03-26-2007, 13:26
  2. Dlp projektorer
    By bolla3 in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 0
    Siste melding: 02-15-2006, 21:59
  3. Dlp projektorer
    By bolla3 in forum Digitale projektorer
    Svar: 0
    Siste melding: 02-15-2006, 21:59
  4. Projektorer