Who's left in 2018 with CRT - Side 19
Takk Takk:  5
Like Like:  39
Side 19 av 20 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 397
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,017
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av stridsvognen Vis post
    1080P 72fps 195Mhz pixel clock. OPPO 103D Netflix streaming.
    Vedlegg 127255
    JVC killer. CRT kan stadig konkurere med digital, men det kræver en dybere forståelse for teknologien, og en del modifikationer, det er hverken rør eller lenser der er begrænsningen, det er de antikke vidiokredsløb, som detsværre ikke kan redes på Barco og Sony modellerne.
    Ja, det må jeg si. Helt utrolig at du slår de utrolig gode siste generasjon JVC modellene med en modifisert CRT. Gratulerer.

Intermediate didrik nilsen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    735
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny Vis post
    Ja, det må jeg si. Helt utrolig at du slår de utrolig gode siste generasjon JVC modellene med en modifisert CRT. Gratulerer.
    Glemte også å si gratulerer til Kurt jeg også. Kan jo si at vi har sett noen CRTs nå. Så dette er jo en revolusjon må jeg nesten si. Er det noe hold i det hele tatt i det han står for kommer en invitasjon. Hvis ikke er svaret ganske innlysende.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,017
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av didrik nilsen Vis post
    Glemte også å si gratulerer til Kurt jeg også. Kan jo si at vi har sett noen CRTs nå. Så dette er jo en revolusjon må jeg nesten si. Er det noe hold i det hele tatt i det han står for kommer en invitasjon. Hvis ikke er svaret ganske innlysende.
    Hva er vitsen med en invitasjon? Han koser seg med å modifisere og synes bildet åpenbart er verdensklasse. Det som er viktigst med denne hobbyen er at man er fornøyd selv - da spiller det ingen rolle hva andre mener.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    735
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis han har et bedre bilde en G90 og dine Cine9er vil jeg se det. Bilder kan manipuleres derfor må dette sees i virkeligheten.
    samt at det kan være i nærheten av en god digital. Må jeg bare se. Påstår man noe må man bevise det, selv om man «kanskje» allerede vet svaret.
    Gir han sjansen til å vise herligheten så greit, gjøres det ikke så vet vi svaret.
    Jeg stiller.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,017
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis han har et bedre bilde en G90 og dine Cine9er vil jeg se det. Bilder kan manipuleres derfor må dette sees i virkeligheten.
    samt at det kan være i nærheten av en god digital. Må jeg bare se. Påstår man noe må man bevise det, selv om man «kanskje» allerede vet svaret.
    Gir han sjansen til å vise herligheten så greit, gjøres det ikke så vet vi svaret.
    Jeg stiller.
    At han mener at den er bedre, er jo ikke noe vi kan kontrollere eller har noe med. Hvis han manipulerer bilder så vet jo han selv det - det får være hans sak - det vil jo ikke endre på dine valg likevel.

Jeg vil snart kose meg med min 'inferior-operated_and_unmodded'-Cine9, inntil da får jeg klare med min #totally_fake #not_real #full_of_processing #not_life_like JVC - skal klare å overleve det.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    735
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At han mener at den er bedre, er jo ikke noe vi kan kontrollere eller har noe med. Hvis han manipulerer bilder så vet jo han selv det - det får være hans sak - det vil jo ikke endre på dine valg likevel.

Jeg vil snart kose meg med min 'inferior-operated_and_unmodded'-Cine9, inntil da får jeg klare med min #totally_fake #not_real #full_of_processing #not_life_like JVC - skal klare å overleve det.
    Jeg er på ferie med IPhone så får klare meg med det hehe.

Alle har rett til å mene at månen er større en sola. Men må regne med at personer reagerer, samt stiller spørsmål til troverdigheten.
    Dette kan lett avsluttes med å vise frem, da veien ikke er så lang.
    Dette er slik jeg synes er gøy. Samt 100% sikker på at jeg ikke tar feil.
    Bevis det motsatte så har jeg ingen problem med å innrømme at jeg har tatt feil.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,017
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er på ferie med IPhone så får klare meg med det hehe.

Alle har rett til å mene at månen er større en sola. Men må regne med at personer reagerer, samt stiller spørsmål til troverdigheten.
    Dette kan lett avsluttes med å vise frem, da veien ikke er så lang.
    Dette er slik jeg synes er gøy. Samt 100% sikker på at jeg ikke tar feil.
    Bevis det motsatte så har jeg ingen problem med å innrømme at jeg har tatt feil.
    Selv om han viser det til deg, og du konkluderer med at den er akkurat som alle andre 9 tommere, så vil jo ikke det endre på 'Stridsvognen' sin mening om saken. Hvis noen ønsker å imponere med skriving på forumer istedenfor å vise sine kunnskaper irl så er det deres egen avgjørelse.

Medlem siden
    May 2010
    Poster
    735
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant nok. Men hvis han spør som han burde. Tviler ikke på at han har en god CRT, men litt ydmykhet hadde kanskje hjulpet på veien.
    Gammel Morro har jeg lagt bak meg, da jeg har lært for mye til å snakke tull.

Banned
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er individuelt hvilke parametre man vægter som værende afgørende.. For mig er naturligt og et billede man kan se på i timevis altafgørende, og jeg ville ikke bytte med nogen digital projekter der findes på markedet idag. At andre har det anderledes er fint, men dette er jo ikke en CRT vs Digital, men blot en tråd om hvem der stadig nyder at se film på CRT maskiner idag.

Dog svært at få øje på mange indlæg i tråden her der ikke har en alternativ off topic agenda og virker noget personligt, men det er jo ved at være vanlig adfærd for de fleste af deltagerne i denne tråd på deverse fora, og den slaks personer har jeg ingen interesse i at blive set sammen med, hvilked de pågældene personer er informeret om gentagende gange, så yderligere tilnærmeler betragtes som provokationer og ignoreres.
    Sist endret av stridsvognen; 07-07-2018 kl 23:33

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,017
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er glad for at jeg i timevis kan se uanstrengt på film/tv-serier på både min JVC X5000 og min Barco Cine 9. De har begge sine styrker og svakheter, og det er moro å kunne se på JVCen en dag, og CRTen en annen dag.

Men som sagt for den allmene og fornuftige befolkning så gikk crt-projectorer inn i pensjons-alderen for 10-12 år siden og gikk inn døds-spasmer i 2015. Hvis man skulle sette en alder på crt-projector i menneske-år, så ville det være 120+ (altså godt over forventet levealder).

11. Liker Andreas21 har likt denne posten
    Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    5,407
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det CRT bildet ditt fra Tomorrowland ser meget skarpt og fint ut Stridsvognen. Har den filmen på BD, så kunne kanskje testet på G90 og JVC og sett hvordan disse klarer dette som en sammenligning. zoomer man inn på skoene i bildet ditt f.eks kommer konturene av scannelinjer opp, noe som vitner om en meget godt oppsatt CRT på 1080p.

Klikk på bildet for å se en større utgave

Navn:		tomorrowland.png
Visninger:	79
Størrelse:	2.57 MB
ID:		127256

Hadde vært gøy om noen av CRT skeptikerne fra digital leiren kunne få sett Marquee projektoren din nå i sommer, og sett hvordan den ser ut i virkeligheten. Hadde vært skikkelig morsomt hvis CRT faktisk gikk av med seieren i en objektivt gjennomført AB test mot en JVC nå i 2018, der eventuell teknologi bias ble fjernet og kun best opplevelse av bilde på lerretet var utslagsgivende for å kåre en vinner.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,017
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2 Vis post

Hadde vært gøy om noen av CRT skeptikerne fra digital leiren kunne få sett Marquee projektoren din nå i sommer, og sett hvordan den ser ut i virkeligheten. Hadde vært skikkelig morsomt hvis CRT faktisk gikk av med seieren i en objektivt gjennomført AB test mot en JVC nå i 2018, der eventuell teknologi bias ble fjernet og kun best opplevelse av bilde på lerretet var utslagsgivende for å kåre en vinner.
    Men hva er poenget? Hadde det vært en vennegjeng som ville kose seg med en kveld med å sammenligne under vennlige forhold forskjellene, så hadde jeg sett det. Her er det snakk om det motsatte og da er det ikke noe positivt som vil komme ut av det for noen.

La han kose seg med sitt, og ha sine meninger, akkurat som resten av verden har sine meninger, ett møte vil ikke forandre noe på det.

Jeg misunner han litt faktisk, det å ha slik 'passion' for noe er givende, og hvis han synes han stadig klarer å forbedre Marquee'en sin, så er jo han en lykkelig mann, og det er jo bare positivt for han. Vi andre tar våre valg og er 'happy' med det.

Han har ikke noe plikt til å vise frem det han driver med til noen andre. La han få nyte det.

14. Liker Andreas21 har likt denne posten
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    735
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Per her.
    Lar Stridsvognen kose seg med sitt.
    Sist endret av didrik nilsen; 07-08-2018 kl 11:44

16. Liker Andreas21 har likt denne posten
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    5,407
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er glad for at jeg i timevis kan se uanstrengt på film/tv-serier på både min JVC X5000 og min Barco Cine 9. De har begge sine styrker og svakheter, og det er moro å kunne se på JVCen en dag, og CRTen en annen dag.
    Veldig enig med det du skriver her. har det på samme måte selv.

Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Men som sagt for den allmene og fornuftige befolkning så gikk crt-projectorer inn i pensjons-alderen for 10-12 år siden og gikk inn døds-spasmer i 2015. Hvis man skulle sette en alder på crt-projector i menneske-år, så ville det være 120+ (altså godt over forventet levealder).
    Den "allmenne" befolkningen i dag ser vel film fra netlix på mobil og Ipad osv, og bilde og lyd kvalitet er jeg ikke sikker står så veldig høyt på listen i forhold til praktisk bruk og tilgjengelighet... Tviler på det er så mange som vet hva en CRT projektor er en gang, og projektor er typisk en DLP modell som brukes til klasseroms undervisning.

Blant oss Hjemmekino "nisser" som ofte blir skuffet når man går på Kino og opplever film der vs i kinoen hjemme, stemmer nok det du angir for CRT aldringen ganske bra.. Synes det er fint noen fremdeles steller pent med oldingene og tar jobben med å bruke CRT projektorer og setter disse opp mest mulig korrekt. Skulle ønsket en litt mer balansert og nyansert debatt rundt dette, der fordeler og ulemper, bildekvalitet kan diskuteres på en mer fakta basert måte så det ikke blir type kabel debatt i Audio verdenen, der keiserens nye klær problematikken rundt sannheten ofte blir aktuell.

Sitat Opprinnelig postet av Per Johnny
    Men hva er poenget? Hadde det vært en vennegjeng som ville kose seg med en kveld med å sammenligne under vennlige forhold forskjellene, så hadde jeg sett det. Her er det snakk om det motsatte og da er det ikke noe positivt som vil komme ut av det for noen.

La han kose seg med sitt, og ha sine meninger, akkurat som resten av verden har sine meninger, ett møte vil ikke forandre noe på det.

Jeg misunner han litt faktisk, det å ha slik 'passion' for noe er givende, og hvis han synes han stadig klarer å forbedre Marquee'en sin, så er jo han en lykkelig mann, og det er jo bare positivt for han. Vi andre tar våre valg og er 'happy' med det.

Han har ikke noe plikt til å vise frem det han driver med til noen andre. La han få nyte det.
    Joda er enig med deg her også, og på et subjektivt nivå vil man nok aldri kunne bli enige, og det er viktigere å kose seg med dette i stedet for å krangle om hva som er best.

Det er vel i hovedsak når noen påstår at noe er bedre enn noe annet, og de ikke klarer eller vil vise om dette stemmer eller ikke at det blir problemer.

Forskjellene mellom CRT og Digital i dag er etter min mening såpass små på enkelte områder, og såpass store på andre, så det burde ikke bli så vanskelig å kåre en vinner hvis man kunne bli enige og hatt et sett med parametere som veier inn en poengsum.

Om man noen gang vil bli enige om dette er vel en annen sak...

Edit: Slik jeg tolker det du skriver Per, så begynner du å bli lei hele denne debatten, og ikke minst bli satt i samme CRT bås som oss andre som ikke har din dyptgående kompetanse på dette området.
    Håper du ser forbi dette og velger å se humoren i å bli satt i samme bås fra de som modder projektorer i dag og angir å ha "funnet opp kruttet" på nytt i dag, noe du forsket og testet ut for en del år siden når disse projektorne var brenn nye og ikke hadde noe alders tillegg på noen områder.

Her er forresten BD cap vs Marquee bildet hvis noen er interessert i å teste BD cap på sin CRT eller Digitale projektor og sende inn et tilsvarende bilde av dette...
    57:46 på trappa til Frank Walker...
    Klikk på bildet for å se en større utgave

Navn:		BD CAP ntomorrowland.png
Visninger:	68
Størrelse:	1.97 MB
ID:		127269
    Sist endret av ask4me2; 07-08-2018 kl 17:59

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,918
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg for min del ser ikke poenget i dette i det hele tatt og brukere som @stridsvognen er kun ute etter bråk, få tråder stengt og andre brukere utestengt/bannet.

Leser på symaskin forumet at stridsvognen mener at Didrik og jeg forfølger han på forskjellige forum og bare går inn for å ødelegge for han og CRT generellt noe som er helt på bærttur hvis jeg snakker for meg selv. Hvis man leser hans poster så er det lett å se hvilke holdninger han har og hva hans agenda er, men det skal jeg ikke gå nærmere inn på.

Jeg har ikke innvolvert meg i noen diskusjon med stridvognen og hans følgere på lang tid og har ingen intensjon om å gå inn i noen diskusjon her inne. For meg får han bare holde på og mene at hans CRT er den beste projektoren i verden, noe som er helt absurd.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Banned
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig enig med det du skriver her. har det på samme måte selv.

Den "allmenne" befolkningen i dag ser vel film fra netlix på mobil og Ipad osv, og bilde og lyd kvalitet er jeg ikke sikker står så veldig høyt på listen i forhold til praktisk bruk og tilgjengelighet... Tviler på det er så mange som vet hva en CRT projektor er en gang, og projektor er typisk en DLP modell som brukes til klasseroms undervisning.

Blant oss Hjemmekino "nisser" som ofte blir skuffet når man går på Kino og opplever film der vs i kinoen hjemme, stemmer nok det du angir for CRT aldringen ganske bra.. Synes det er fint noen fremdeles steller pent med oldingene og tar jobben med å bruke CRT projektorer og setter disse opp mest mulig korrekt. Skulle ønsket en litt mer balansert og nyansert debatt rundt dette, der fordeler og ulemper, bildekvalitet kan diskuteres på en mer fakta basert måte så det ikke blir type kabel debatt i Audio verdenen, der keiserens nye klær problematikken rundt sannheten ofte blir aktuell.

Joda er enig med deg her også, og på et subjektivt nivå vil man nok aldri kunne bli enige, og det er viktigere å kose seg med dette i stedet for å krangle om hva som er best.

Det er vel i hovedsak når noen påstår at noe er bedre enn noe annet, og de ikke klarer eller vil vise om dette stemmer eller ikke at det blir problemer.

Forskjellene mellom CRT og Digital i dag er etter min mening såpass små på enkelte områder, og såpass store på andre, så det burde ikke bli så vanskelig å kåre en vinner hvis man kunne bli enige og hatt et sett med parametere som veier inn en poengsum.

Om man noen gang vil bli enige om dette er vel en annen sak...
    At tweake en CRT er ikke for enhver, det er ikke en mulighed idag, ingen vil gi plads til en CRT, ingen vil bruge pengene og tiden, derudover kræver det teknisk snilde og forståelse, samt mange års experimentering, specielt hvis man vil teste mods og Marquee maskiner, der er ganske enkelt ikke 2 Marquee der er ens, ganske som der ikke er 2 mods der performer ens, alt er test test og flere test for at finde den optimale kombination.

Ingen påstår CRT er bedre end digital.. Jeg påstår jeg foretrækker min Marquee og vil ikke bytte med nogen digital, det er baseret på test test og flere test på mig selv, jeg har forsøgt, og gør det fortsat, jeg ber ikke nogen skifte til CRT og gøre hvad jeg gør..

CRT har potientialet til at prforme meget bedre end det er vanligt at se, en G90 er ok, men temmelig low ansi contrast at se på, som billedet er vasket ud, og farver muted. Det er videokredsløbet, manglende båndbrede og massere af støj der ligger ey slør på alt.

Jeg har også flere gange deklareret at hvis alternativet var en Barco eller en Sony CRT ville jeg helt sikkert foretrække en god digital projektor, men ville helt sikkert heller ikke se så mange film som jeg gør med min Marquee.

Så til overskriften på denne tråd. Jeg er tilbage og bruger hovedsageligt min CRT projektor, og gør det indtil jeg ser et værdigt alternativ, og nej penge er ikke et problem, jeg kan købe det jeg har lyst til.

Der har været mange påstande i denne tråd om snyd og svindel, trusler osv, rettet mod mig.
    Jeg har ikke behov for at manipulere mine billeder, jeg sætter stor pris på umanipuleret videokreds og dets egenskaber, og vil for det meste være i stand til at spotte digital manipulation på et billede, da jeg har studeret det grundigt mange mange gang, for at beslutte om det er brugbart, konklutionen er at det jeg elsker ved min Marquee og setup er det naturlige flow, og uspolerede signal, som ingen digital display kan prestere på grund af tekniske begrænsninger i teknologien.

Jeg ønsker aldrig at se et lærred og tænke wow det ser skarpt ud.. Skarpt er en forvrængning, skarpt er der intet der er i virkelighede andet en kniven i køkkenskuffen.. Jeg vil træde in og sige wow det er realistisk., som at presse næsen mod ruden og se ud.

Den følelse får jeg med min Marquee, jeg står helt tæt og forundres over manglende pixels og pixel opdaterings judder, som man ganske vist ikke kan definere på afstand, men det er en forvrængning/ støj som mine øjne er følsomme for.
    Sist endret av stridsvognen; 07-08-2018 kl 14:35

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,017
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg satte opp min første crt projector i 1989, og drev med det daglig frem til 2006, og satte opp min første crt med hd signal i 1996. Jeg mangler nok litt innsikt og forståelse for crt ja.

Det er godt at noen virkelig har løst mysteriet og tatt det til neste 'level'. Har vært med shoot-out med både Marquee(modifisert), G90 og Cine9er, men når man ikke har den ekspertisen og kunnskapen som er opparbeidet litt lengre sør, så har ikke fått sett at G90 og Cine9 bare er noe 'crap'.

21. Takk Andreas21 takket for denne posten
    Liker Andreas21 har likt denne posten
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    5,407
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21 Vis post
    Jeg for min del ser ikke poenget i dette i det hele tatt og brukere som @stridsvognen er kun ute etter bråk, få tråder stengt og andre brukere utestengt/bannet.

Leser på symaskin forumet at stridsvognen mener at Didrik og jeg forfølger han på forskjellige forum og bare går inn for å ødelegge for han og CRT generellt noe som er helt på bærttur hvis jeg snakker for meg selv. Hvis man leser hans poster så er det lett å se hvilke holdninger han har og hva hans agenda er, men det skal jeg ikke gå nærmere inn på.

Jeg har ikke innvolvert meg i noen diskusjon med stridvognen og hans følgere på lang tid og har ingen intensjon om å gå inn i noen diskusjon her inne. For meg får han bare holde på og mene at hans CRT er den beste projektoren i verden, noe som er helt absurd.
    Så lenge vi oppfører oss saklig og tar ball og ikke spiller, så får stridsvognen skrive så mye han vil her. Vet dere har en fortid i diverse forum som ikke har vært god for dere begge, men i en tråd som omhandler hvem som har CRT i 2018 så hører vel han helt klart med her med et lager av Marquee projektorer som burde holde sekvensiell bruk i 100 år minst....

Skrev en oversettelse av innlegget ditt som moderator fikk oversatt helt feil og tydelig missforstod i det andre forumet. Det innlegget ble slettet, skrev en PM til han.

That translation from Norwegian to english is wrong. Andreas is actually sounding a little suprised and telling the opposite, that he is a little suprised that he and didrik is still referd to in a neggative way in CRT forums like this. when he have not partisipated at CRT forums at all for years.

I think it is not a wery good or truthful way to put in a refference to what one persion (andreas) have typed in a different forum, translate the first part wrong and not together with the rest of the sentenses that actually contredict what the translation is saying. How can he be creating troubles in CRT forums in 2018 when he have not typed in any of these for years?

The word added in my post is because the words translated from norwegian is not 1:1 translatabel, so the meaning needed to more than one word to get a better understanding. The google translate for the words "får gjennomgå greit" to has nothing to do with "get through" at all.

..
    Sist endret av ask4me2; 07-08-2018 kl 18:07

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    5,407
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stridsvognen Vis post

Jeg ønsker aldrig at se et lærred og tænke wow det ser skarpt ud.. Skarpt er en forvrængning, skarpt er der intet der er i virkelighede andet en kniven i køkkenskuffen.. Jeg vil træde in og sige wow det er realistisk., som at presse næsen mod ruden og se ud.
    Alt med måte selfølgelig. sharpness i form av å legge til støykonturer er det vel svært få seriøse brukere av projektor som ønsker seg. Skarphet som følge av økt kontrast og mer riktig 1:1 pixel mappet kildemateriale er vel noe annet. Regner med du ønsker en skarp skjerm å se slike screenshot på, en CRT som fjerner noe av den tilgjengelige skarpheten fra kildemateriale vil virke som et filter. Den virkelige verden vi oppfatter har ingen pixel struktur annet enn på molekyl nivå, og har ingen begrensinger på noe annet enn øynene våre. Har enda tilgode å se noen bildeteknologi som ser 100% naturtro ut. Bruk av skjerm teknologi som øynene kan venne seg til kan oppfattes som naturtro, men det er vel en annen sak.

Er kilden man viser film fra skarp, bør den fremstå like skarp og "naturlig" på lerretet. JVC sin e-shift er med på å gjøre slike skarpe 1:1 pixel bilder mindre pixelerte og mer analog filmaktige. og minner etter min mening mye om CRT, bere med enda bedre ytelser.

Synes det er rart du mener ansi kontrast er dårligere på G90 vs Marquee. (ofte benyttes sammer rør, og optikk) noe kan nok forbedres via mindre støy i signal behandling, men for CRT projectorer er vel hoved problemet i det optiske domene. Hvor stor prosent andel vil du anslå ligger i signal behandlingen når en CRT typisk ansi kontrast rundt 50-80:1?

Hvor mye kan mindre støy i bildet produsert på rørene utgjøre? en typisk JVC begynner vel over 200:1.
    Sist endret av ask4me2; 07-08-2018 kl 18:58

Banned
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt med måte selfølgelig. sharpness i form av å legge til støykonturer er det vel svært få seriøse brukere av projektor som ønsker seg. Skarphet som følge av økt kontrast og mer riktig 1:1 pixel mappet kildemateriale er vel noe annet. Regner med du ønsker en skarp skjerm å se slike screenshot på, en CRT som fjerner noe av den tilgjengelige skarpheten fra kildemateriale vil virke som et filter. Den virkelige verden vi oppfatter har ingen pixel struktur annet enn på molekyl nivå, og har ingen begrensinger på noe annet enn øynene våre. Har enda tilgode å se noen bildeteknologi som ser 100% naturtro ut. Bruk av skjerm teknologi som øynene kan venne seg til kan oppfattes som naturtro, men det er vel en annen sak.

Er kilden man viser film fra skarp, bør den fremstå like skarp og "naturlig" på lerretet. JVC sin e-shift er med på å gjøre slike skarpe 1:1 pixel bilder mindre pixelerte og mer analog filmaktige. og minner etter min mening mye om CRT, bere med enda bedre ytelser.

Synes det er rart du mener ansi kontrast er dårligere på G90 vs Marquee. (ofte benyttes sammer rør, og optikk) noe kan nok forbedres via mindre støy i signal behandling, men for CRT projectorer er vel hoved problemet i det optiske domene. Hvor stor prosent andel vil du anslå ligger i signal behandlingen når en CRT typisk ansi kontrast rundt 50-80:1?

Hvor mye kan mindre støy i bildet produsert på rørene utgjøre? en typisk JVC begynner vel over 200:1.
    Det er svært at putte tal på, da ansikontrast ikke er direkte målbar i forbindelse med film materiale, så at et skak board pattern måler en specifik værdi er ikke det samme som at 2 projektore der måler ens ser ens ud.

Jeg er med på at projektoere er bedre idag, men i grove træk har JVC fortsat samme teknologi med divs tweak, grundlæggende savner jeg en projektor teknologi mere ala plasma og OLED displays, hvor det er panelet der er lyskilden, og gerne en scan type hvor man gengir billedet med en opdatering der ruller over skærmen, eller flasher hele det opdaterede billede på en gang, mange digitale projektore hare en odd opdaterings metode der fjerner noget af realismen. Selvfølgelig så jeg gerne noget laser scan type display måske på en phosfor plade som med CRT med nyere og bedre phosfor, og meget bedre kontrol.

En af de virkelig store forcer indtil for nylight har været CRT maskinernes gamma response som har passet til formaterne, modsat digital hvor man altid korigere mere eller mindre heldigt, og stortset aldrig har kunne displaye 8 bit på skærmen i ørke scener.
    CRT har også forvrængning og tracker ikke perfect, men da det er en analog støj/ jævn / smooth afvigels virker det ikke så generende, og generere ikke pastorisering som på digitale displays.
    Selv min LG OLED C7 kan ikke håndtere HD 8 bit, eller UHD 10bit korekt ud af sort, hvor på marquee er det total smooth, hvilket gør oplevelsen noget mere behageligt.

Selvfølgelig ønsker man optimal opløsning af kildematerialet, som selvfølgelig er digitalt, men jeg har den opfattelse at den måde CRT tegner billedet, de blødere kanter og runde spots er med til at føre billedet tilbage til en mere analog form, som virkligheden representere.. Digital optagelser definere tingene i små firkanter, hvilket vi aldrig kommer til at opleve når vi ser ud eller omkring os, pixelene er med til at give det skarpere/ mere edge look. Mange foretrækker det.
    Industrien idag er for mig helt på afveje, der er ingen normale forbrugere der kan forholde sig til div formater opsætning og kalibrering af div farve spektre og HDR/ SDR formater, det er lige før jeg vil påstå det er nemmer at instalere og kalibrere en CRT projektor, og der er langt mindre behov for fancy og dyrt måleudstyr, da man kun har 6 justerings muligheder, og det derimellem er givet af den analoge respons kurve.

Jeg har dev rør og lenser her, og har selvfølgelig testet dem, feks HD10E / HFQ900 lenserne som bruges på Barco Cine9/ 909. De er langt fra optimale til hjemmebio brug da de er specificeret til kæmpe skærme som 300" Det betyder ikke du ikke kan focusere hjørner og center, men du har optisk flare derimellem, og de er ikke istand til at opløse indholdet som rørene kan generere.
    HD10F som brugt på G90 er bedre, det er GT17 lenserne også, som nok er den optimale 90-110" lærred, og optimal opløsning til følge.. Vær dog opmærksom på der er adskillige generationer, og der er forskel på kontrasten, da de senere blev bedre til at minimere reflektioner i lens designet. Senest kom Elcan lenserne, dem har jeg 6 sæt af, hvilke er meget høj opløsning, som de bedste GT17/ HD10F, men kontrasten er super dårlig, som i ca 10% mere reflekteret lys som rammer lærredet.

Så når nogle har læst specs omkring MTF og bruger det som argument for kvalitet og performance, uden at have kendskab til virkelig test og performance, det er som at argumentere med en sæk kartofler, men oftes er den type personer ikke så nemme at ryste af, og de popper ofte op med deres bedre videne lærdom fra et eller andet dokument skrevet i 1981.

Side 19 av 20 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 SisteSiste

Lignende tråder

1. OLED 2018
    By classic46 in forum TV-apparater
    Svar: 4
    Siste melding: 12-09-2017, 21:16
  2. 2018 - laser eller pære til under 100K
    By HAL9000 in forum Digitale projektorer
    Svar: 20
    Siste melding: 08-18-2017, 08:16
  3. Fans opfordrer LG til at genoplive 3D på 2018 OLED
    By nordic45 in forum TV-apparater
    Svar: 1
    Siste melding: 01-18-2017, 23:28
  4. Left Behind
    By _LarZen_ in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 1
    Siste melding: 08-07-2005, 18:18
  5. Sub via left?
    By Igor in forum Høyttalere
    Svar: 11
    Siste melding: 09-28-2004, 18:06

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine