Vegghøyttalere - lime og skru eller kun skru veggplatene
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2017
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vegghøyttalere - lime og skru eller kun skru veggplatene

Jeg er nettopp ferdig med å skru opp gipsplater (fermacell) i et hjørne av loftstua der det på en vegg skal monteres en fast arbeidsplate for kontorarbeid. Den ene veggen har fått to innebygde høyttalere av god kvalitet (Canton Inwall 945 LCR). Det jeg lurer på nå er om jeg kanskje skulle skru ned platene igjen og bruke lim mellom stenderne og gipsplatene slik at volumet bak høyttalerne blir hermetisk lukket. Noen som har noen formening om dette. Vil det kunne forbedre lyden noe.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -inwall-jpg  

Active PureHifi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=durabit71;2050475]Jeg er nettopp ferdig med å skru opp gipsplater (fermacell) i et hjørne av loftstua der det på en vegg skal monteres en fast arbeidsplate for kontorarbeid. Den ene veggen har fått to innebygde høyttalere av god kvalitet (Canton Inwall 945 LCR). Det jeg lurer på nå er om jeg kanskje skulle skru ned platene igjen og bruke lim mellom stenderne og gipsplatene slik at volumet bak høyttalerne blir hermetisk lukket. Noen som har noen formening om dette. Vil det kunne forbedre lyden noe.[/QUOTE

du må bygge en "kasse" bak vegg med rett volum for begge høytalerne for å oppnå best mulig lyd ja. den må helt klart være så tett som mulig.
    har planlagt innebyggings høytalere i alle rom i nye huset mitt. planen er å bygge vanlige tette kasser som monterest i vegger og tak, for så å kle over med gips å ta hull til slutt for ht.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2017
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=PureHifi;2050484]
    Sitat Opprinnelig postet av durabit71 Vis post
    Jeg er nettopp ferdig med å skru opp gipsplater (fermacell) i et hjørne av loftstua der det på en vegg skal monteres en fast arbeidsplate for kontorarbeid. Den ene veggen har fått to innebygde høyttalere av god kvalitet (Canton Inwall 945 LCR). Det jeg lurer på nå er om jeg kanskje skulle skru ned platene igjen og bruke lim mellom stenderne og gipsplatene slik at volumet bak høyttalerne blir hermetisk lukket. Noen som har noen formening om dette. Vil det kunne forbedre lyden noe.[/QUOTE

du må bygge en "kasse" bak vegg med rett volum for begge høytalerne for å oppnå best mulig lyd ja. den må helt klart være så tett som mulig.
    har planlagt innebyggings høytalere i alle rom i nye huset mitt. planen er å bygge vanlige tette kasser som monterest i vegger og tak, for så å kle over med gips å ta hull til slutt for ht.
    Takk for svar. Dette er høyttalere som sikkert er beregnet til å passe med et standardvolum mellom to stendere. Det kommer ingen anbefaling på høyttalervolum med informasjonen fra Canton. Tror jeg skrur av platene da og limer godt. Kanskje også legge noen ekstra avstivere over og under høyttalerne. Har testet lyd og det høres ganske tight. Men selvsagt får man ikke skikkelig dypbass fra disse små høyttalerne PC og stereoutstyr skal stå i et naborom (HVAC-rom) slik at arbeidsplassen får minst mulig "rot".

Active PureHifi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=durabit71;2050485]
    Sitat Opprinnelig postet av PureHifi Vis post
    Takk for svar. Dette er høyttalere som sikkert er beregnet til å passe med et standardvolum mellom to stendere. Det kommer ingen anbefaling på høyttalervolum med informasjonen fra Canton. Tror jeg skrur av platene da og limer godt. Kanskje også legge noen ekstra avstivere over og under høyttalerne. Har testet lyd og det høres ganske tight. Men selvsagt får man ikke skikkelig dypbass fra disse små høyttalerne PC og stereoutstyr skal stå i et naborom (HVAC-rom) slik at arbeidsplassen får minst mulig "rot".
    er som oftest ikke med noe info angående volum, men spør leverandøren hva som er anbefalt.
    slik jeg ser det på bilde blir det også forskjell på volum på høyttalerne pga skråvegg, så du bør uansett prøve å få volum likt på begge 2.

Lignende tråder

1. Svar: 3
    Siste melding: 01-15-2014, 11:45
  2. Skru av prosjektor eller stå på for å spare pæra mest?
    By Midas in forum Digitale projektorer
    Svar: 2
    Siste melding: 10-21-2013, 00:48
  3. Skru av forsterker, eller la stå på?
    By anopsahl in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 8
    Siste melding: 07-02-2013, 11:10
  4. Skru av/på Nad c272
    By ronnlo in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 12
    Siste melding: 11-02-2009, 17:15
  5. Skru receiver over 0dB?