Karmann`s Hule - Kino/lytterom Prosjekt 2018/19 - Side 5
Takk Takk:  41
Like Like:  172
Side 5 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 274
    Active Karmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Retep Vis post
    Var det jeg trodde og håpte. I innlegg 67 så er det lagt ut med 10db. Sikkert bare en glipp.

Ja den tråden ja, har vert svært mye inn og ut. Dyre høyttalere, billige høyttalere. Mye forskjellig. Men klarer ikke å treffe 100% og jeg synes det er kjedelig å høre på musikk når lyden ikke engasjerer. Så min middelvei er med Triangle. Et høyttalermerke jeg er svært glad i og som gir meg nesten det jeg vil ha. De er såpass nærme at det er fint levelig. Komprimiss hele veien. Hadde lommeboka vert fetere så hadde det sikkert stått noen andre høyttalere her.

Synes det er svært vanskelig å finne ett par som skal fungere og spille alt av musikk.
    Ja. ser det, hadde noen øl der så mulig jeg ikke var helt klar når jeg holdt på

Ja, jeg ser musikk smaken din er veldig rocket til tider. Finnes vel ikke noe verre og kaste på en høyttaler ? altså i den retning at det låter bra uten at diskant/mellomtone blir for pågående ved litt volume. Har hørt mange dyre oppsett men ingenting klarer og spille rock på en engasjerende måte.
    Slik det spiller hos meg nå så er typisk Metallica, Acdc utrolig artig. Elektronisk musikk spiller også med fot, men savner til tider litt "luft" ved analytiske innspillinger. Jeg har i den siste tiden jaget litt etter det, har drevet og justert diskant i det siste for å finne en middelvei uten at ting skal bli masete.
    Der synes jeg Beyma diskanten er helt råd, kan spille mye høyt og samtidig låte bra.
    |Tangen Inconcert Miles LCR|JBL 8340 x 4|Jbl 4645B x 10|DIY JBL 4645C x 2|Yamaha CX-A5000|3 x Hypex PSC2.700D|Emotiva XPA 5|Crown I-tech 6000 x 3|DIY HTPC|Epson TW-9200|Pro-ject debut carbon esprit|Xbox One|Xbox 360|Nvidia Shield TV|

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,318
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du har ganske likt klang ideal som meg. Metall og rock er sjangre det er rimelig greit å få god lyd. Det er når man hører på slikt og sarte damestemmer kontrabass og piano problememene kommer. Eller om man tjener lyden for gruppen Slayer og plutselig finner på å hive på litt TOTO og plata Tambu. Eller for den saks skyld Infected mushrooms.

Hører man kun på sjanger musikk, så er det mye lettere å få lyden man ønsker. Nå vil jo jeg bestemme hvilken musikk jeg vil høre på anlegget. Ikke la anlegget bestemme hva jeg kan høre på.
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterker Marantz SR8012 .
    Kilder, pc,himedia Q10PRO, Technics 1210 Mk2 Glanz gmc 20E pu.
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

3. Liker Karmann har likt denne posten
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig. Ikke lett dette her
    |Tangen Inconcert Miles LCR|JBL 8340 x 4|Jbl 4645B x 10|DIY JBL 4645C x 2|Yamaha CX-A5000|3 x Hypex PSC2.700D|Emotiva XPA 5|Crown I-tech 6000 x 3|DIY HTPC|Epson TW-9200|Pro-ject debut carbon esprit|Xbox One|Xbox 360|Nvidia Shield TV|

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått gjort noe i dag, pusset ferdig kassene og malt. Da gjennstår det bare montering av element og speakon.
    Noen bilder fra dagens innsats :

Klikk på bildet for å se en større utgave

Navn:		IMG_20170711_134349.jpg
Visninger:	74
Størrelse:	182.5 KB
ID:		124806

Etter første strøk var tørket så glattet jeg over med 320 papier for og ta nupper.

Navn:		IMG_20170711_134359.jpg
Visninger:	71
Størrelse:	145.0 KB
ID:		124807

Ferdig :

Navn:		IMG_20170711_150129.jpg
Visninger:	74
Størrelse:	199.3 KB
ID:		124808

Navn:		IMG_20170711_150157.jpg
Visninger:	75
Størrelse:	117.8 KB
ID:		124809

Navn:		IMG_20170711_150216.jpg
Visninger:	71
Størrelse:	101.2 KB
ID:		124810

6. Liker Johnnygrandis har likt denne posten
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    692
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Retep Vis post
    Tror du har ganske likt klang ideal som meg. Metall og rock er sjangre det er rimelig greit å få god lyd. Det er når man hører på slikt og sarte damestemmer kontrabass og piano problememene kommer. Eller om man tjener lyden for gruppen Slayer og plutselig finner på å hive på litt TOTO og plata Tambu. Eller for den saks skyld Infected mushrooms.

Hører man kun på sjanger musikk, så er det mye lettere å få lyden man ønsker. Nå vil jo jeg bestemme hvilken musikk jeg vil høre på anlegget. Ikke la anlegget bestemme hva jeg kan høre på.
    Jeg kan anbefale miniDSP sin 2x4 HD, hvor man kan programmere 4 presets som man velger mellom med fjernkontroll. Selv har jeg navngitt de nøytral, film, musikk og wtf Delefiltre og EQ er da satt til å passe sjanger og volum.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjer ikke så mye her for tiden. Har siden i sommer gjort ferdig subbene og fått instalert disse, så nå har jeg 12*18" i drift.

Jeg solgte alle (uten om 2) sub forsterkere, disse er erstatt med 2 stk. Crown itech 6000, så jeg kjører 3 og 3 stk paralellkoblet med andre ord 6*18" på en forsterker. Det fungerer helt rått, uendelig med krefter i disse forsterkerene og helt kanon DSP.

Har ellers noen planer om ny kino, dette er på tidlig startfase men håper det ordner seg. Denne vil bli satt opp i betong, ca mål 8*6 meter og 2.45m høy.
    Endelig mål er ikke spikret da jeg må kjøpe noe tomt av kommunen, så må jeg søke om disp grunnet friomåde. totalt blir det et tilbygg på 90kvm i grunnflate.
    Men alt dette med kjøp av tomt osv må roes i land før jeg kan starte med "drømmen".

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,374
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Karmann Vis post
    Skjer ikke så mye her for tiden. Har siden i sommer gjort ferdig subbene og fått instalert disse, så nå har jeg 12*18" i drift.

Jeg solgte alle (uten om 2) sub forsterkere, disse er erstatt med 2 stk. Crown itech 6000, så jeg kjører 3 og 3 stk paralellkoblet med andre ord 6*18" på en forsterker. Det fungerer helt rått, uendelig med krefter i disse forsterkerene og helt kanon DSP.

Har ellers noen planer om ny kino, dette er på tidlig startfase men håper det ordner seg. Denne vil bli satt opp i betong, ca mål 8*6 meter og 2.45m høy.
    Endelig mål er ikke spikret da jeg må kjøpe noe tomt av kommunen, så må jeg søke om disp grunnet friomåde. totalt blir det et tilbygg på 90kvm i grunnflate.
    Men alt dette med kjøp av tomt osv må roes i land før jeg kan starte med "drømmen".

Oioioi, så spennende!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

10. Takk Karmann takket for denne posten
    Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    712
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir jo helt rått,

# tenker litt i samme baner #

12. Takk Karmann takket for denne posten
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det gutter.

Håper som sagt alt går i boks med kommunen, jeg har hentet inn litt priser og det blir et forholdvis dyrt tilbygg.
    Garasje vil henge sammen med kinoen, total lengde blir 13-14 meter. På toppen av kinoen vil det bli en vinterhage og veranda.
    Som dere ser på bilder så vil huset bli trekt ut i taket, vinterhagen bygges slik at den kan bli stue om ønskelig.
    Huset er fra før ganske stort, med grunnflate på 150kvm.

Navn:		vatne2.jpg
Visninger:	46
Størrelse:	168.0 KB
ID:		125282

Navn:		vatne1.jpg
Visninger:	46
Størrelse:	171.7 KB
ID:		125283

Navn:		vatne4.jpg
Visninger:	44
Størrelse:	158.9 KB
ID:		125284

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis Vis post
    Det blir jo helt rått,

# tenker litt i samme baner #
    Så i tråden til BEF at du hadde noen ønsker du også.
    Håper du får til noe kjekt. For min del så har jeg av en aller annen grunn en fetish for små lytte/kinorom typisk 15-20kvm, selv om det er mer utfordrende en store lydmessig. Jeg mener den kinoen du har nå er helt king kong.

Når det kommer til den mulig nye kinoen min så skal det bli et trivielt rom, ikke typisk kino, mørke farger blir det ikke, minst mulig rør i vegger til kabler,opplegg for enkel utskifting/tilleggskabler, ikke bakerst seterad før sofa er plassert optimalt med tanke på lyd, mulighet for høyttalere overalt. Har lært en del siden starten og har en liste over ting jeg ikke skal gjøre.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten oppdatering, venter inn en itech 6000 til. Regner med å ha den ila uka. Den skal testes mot bassene i frontene, så får vi se om dette gjør noe positivt.
    Veldig fornøyd med Hypex, men skal se hva det gjør med bassen, så hypexene skal drifte diskantene, håper diskanten får nok strøm
    Fordelene er enda mer headroom og mulighet for litt mer eq. Blir det sukess så får vi se hva jeg gjør. Tenker ikke flere oppdateringer på en stund nå

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    712
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til fortsettelsen med garasjeprosjektet

17. Takk Teo123 takket for denne posten
    Liker Karmann har likt denne posten
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått inn itechen og spilte med denne et par dager og dommen ? Joda, dette pr.nå er det galeste jeg har hørt. Jeg er vant med litt trøkk, men herregud for en forskjell. Diskanten ble også mer balansert og rolig. Jeg kjører 2 stk brokoblet Hypex psc2.700 på diskantene og I-tech på bassene. Så jeg må si meg meget fornøyd med valget. God helg til de som leserKarmann`s Hule - Kino/lytterom Prosjekt 2018/19Karmann`s Hule - Kino/lytterom Prosjekt 2018/19Karmann`s Hule - Kino/lytterom Prosjekt 2018/19Karmann`s Hule - Kino/lytterom Prosjekt 2018/19

Sent fra min Nexus 6P via Tapatalk
    Sist endret av Karmann; 10-27-2017 kl 18:37

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig kult! Hadde vært gøy å hørt dette live en gang

20. Liker Karmann har likt denne posten
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    712
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God helg

22. Liker Karmann har likt denne posten
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thali Vis post
    Utrolig kult! Hadde vært gøy å hørt dette live en gang
    Det er fult mulig med en demo

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil benytte anledning til å ønske alle God Jul og Godt Nyttår. Er en hektisk uke i møte så blir nok ikke tid til Avforum. Venter enda på oppsving på forumet, men er redd Facebook er framtidens platform. Selv om FB er noe møkk, det er ikke mulig å ha noe følge system, anbefaler alle som ikke har PC om å teste Tapatalk til mobil, det funker brillefint til å slenge ut kommentarer og bilder på Avforum.
    Har ikke blitt så mye nytt siden sist uten om ny pære til projektor, da jeg var redd den kom til å ryke i jula

Ellers står anlegget klart for julefilmer i sleng, tror det blir en del fimer i jula da jeg har fri romjulen.

Karmann

25. Liker Torolan har likt denne posten
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,036
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil benytte anledning til å ønske alle God Jul og Godt Nyttår. Er en hektisk uke i møte så blir nok ikke tid til Avforum. Venter enda på oppsving på forumet, men er redd Facebook er framtidens platform. Selv om FB er noe møkk, det er ikke mulig å ha noe følge system, anbefaler alle som ikke har PC om å teste Tapatalk til mobil, det funker brillefint til å slenge ut kommentarer og bilder på Avforum.
    Har ikke blitt så mye nytt siden sist uten om ny pære til projektor, da jeg var redd den kom til å ryke i jula

Ellers står anlegget klart for julefilmer i sleng, tror det blir en del fimer i jula da jeg har fri romjulen.

Karmann
    God jul til deg også! Håper selv på en oppsving på forumet, det er utrolig mye krangling og drittprat i FB ser det ut som.. Selv har jeg ikke FB engang, og det er utrolig deilig å slippe!
    Håper noen gamle ringrever holder ut her så man kan hente litt ordentlig info og ikke bare kabeldebatter og gPP !

27. Takk Karmann takket for denne posten
    Liker Johnnygrandis, Karmann har likt denne posten
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    712
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Karmann
    God Jul og godt Nyttår, fin tid nå framover, rolige dager på jobb og blir nok endel filmtid for oss også!

Går det noe framover med prosjektet ditt? Er veldig spent på hvordan du løser alt

29. Takk Karmann takket for denne posten
    Liker Karmann har likt denne posten
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983 Vis post
    God jul til deg også! Håper selv på en oppsving på forumet, det er utrolig mye krangling og drittprat i FB ser det ut som.. Selv har jeg ikke FB engang, og det er utrolig deilig å slippe!
    Håper noen gamle ringrever holder ut her så man kan hente litt ordentlig info og ikke bare kabeldebatter og gPP !
    Takk for det
    Ja, FB er en krangle kanal, det ser en både i kommentarfeltet i aviser og i "entusiast" deler av FB.
    Jeg skal ihvertfall prøve å dele det jeg kan her. Har profil på sentralen og leser en del av trådene der, men det går mye i diskusjoner rundt kabler der også, det
    er klart det går ann å holde seg unna de trådene

Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis Vis post
    God Jul og godt Nyttår, fin tid nå framover, rolige dager på jobb og blir nok endel filmtid for oss også!

Går det noe framover med prosjektet ditt? Er veldig spent på hvordan du løser alt
    Takk for det

Prosjektet går framover, jeg har fått godkjent kjøp av kommunal tomt så det er i boks. Min håndtverker er for tiden utligjengelig da han er "borte" noen mnd, sendte noen papirer til han i går, så han skal tegne ferdig alt. Graving og eventuelt sprenging er det også kontroll på. Regner med hvis alt går etter planen at jeg løfter innervegger i kinoen til høsten, men jeg er også spent på total kostnad. Vi snakker et tilbygg på 108kvm i grunnflate, mulig det går utover utnytelses graden på tomten. Hvis det gjør det, så driter jeg i garasjen og bygger kun vinterhage med kino under.

31. Liker Johnnygrandis har likt denne posten
Side 5 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. Lovemusikk's hule.
    By Lovemusikk in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 467
    Siste melding: 10-10-2016, 22:43
  2. Sorzy's nye hule
    By sorzy in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 24
    Siste melding: 09-11-2014, 20:53
  3. Xanakor's hule. vintage high end ankommet, Rauna Njord!
    By xanakor in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 212
    Siste melding: 06-18-2012, 18:30
  4. min lille hjemmekino hule
    By Håkon in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 8
    Siste melding: 10-20-2005, 15:45
  5. havard_johan's lille hule
    By havard_johan in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 13
    Siste melding: 10-08-2003, 15:51

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  
Karmann`s Hule - Kino/lytterom Prosjekt 2018/19

AVtorget