Platespiller fra Clas Ohlson?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Platespiller fra Clas Ohlson?

Hei.
    Det er snart juletider og jeg har en bror som ønsker seg platespiller... Har kikket litt rundt og fått noen råd fra min far, men tenker det kan være greit med noen ærlige tilbakemeldinger her på forumet.

Det står mellom to alternativer:
    - Platespiller med innebygd RIAA-forsterker hos Clas Ohlson.
    - Platespiller (Denon DP-29F) uten RIAA fra Hifiklubben. (da må han kjøpe effektforsterker i tillegg).

Prisen på begge er 998,-.
    Broren min er veldig kvalitetsbevisst når det gjelder musikk, og har fått seg en solid samling med CDer. Enn så lenge er det ikke alt for mange LPer i samlinga, men det er mye pga at han ikke har LP-spiller.
    Det kan også tenkes at det er en fordel med overføring til MP3, men vet ikke om det er noe "må-ha" egentlig...

Mitt spm er derfor: Hva er kvalitetsforskjellen på de to? Og bør jeg heller få med noen i familien på et spleiselag på en litt dyrere platespiller?
    Dvs: Har dere noen andre forslag på en LP-spiller?

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke prøvd de du nevner men de solgte en annen LP spiller fra clasen.
    Som egentlig er en OEM produksjon fra Lenco.
    Er vertfall fornøyd med min, men den er midlertidig stuet vekk...

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er noen: AudioTech

noen flere: Velkommen til Mono AS

Dersom han er kvalitetsbevisst, ville det være lurt å spleise med noen
    så kvaliteten blir litt bedre.
    De billigste til både Project og Rega er gode spillere.Project kan også leveres med innebygd RIAA,mener jeg.

MVH
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser nå at platespiller fra Denon også har RIAA innebygd. Dermed er den egentlige forskjellen på disse to muligheten for overføring til MP3-spiller. Jeg er skeptisk til platespiller fra Clas Ohlson vs Denon hos Hifiklubben, slik at akkurat nå er Denon et hestehode foran.

Min problemstilling er uansett det samme:
    Er kvaliteten på disse "billige" platespillerne med RIAA mye dårligere enn en platespiller til 1000/1500,- uten RIAA?
    Dvs, bør jeg heller kjøpe en platespiller uten RIAA og heller satse på at bror min syns det er greit å kjøpe en forsterker i nyttårssalget?

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke erfaring med den, men Numark kan jo og være et alternativ i den prisklassen

Ellers vil nok en platespiller til 1500 kr uten RIAA være bedre enn en med til samme prisen (som regel betaler en for det en får). Men tviler kanskje på at RIAA trinn er det første som kommer på salg etter nyttår. Et RIAA trinn koster fra ca 800 og oppover (fra det billigste til Rega)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Styr unna disse "alt-i-ett"-pakkene. Skal du ha en rimelig platespiller vil jeg råde deg til å kjøpe en ProJect eller Rega, eventuelt noe brukt, men det krever at du har litt peiling.

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå på loppemarked, bruktbutikk, e.l. Der finner du en gammel traver som garantert tåler mer juling + at lyden ganske sikkert er bedre. Billigere er de også.
    RIAA har jeg sett ny for 200 kroner. Ikke USB på de gamle, selvfølgelig, men LP er LP og MP3 er... jaja, du skjønner tegninga

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •