Hvor kan man finne denne 78 platen (Melodisker Rytmer nr 3, Gerhard Gregor)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvor kan man finne denne 78 platen (Melodisker Rytmer nr 3, Gerhard Gregor)

Vet ikke helt hvor andre steder jeg kan spørre om dette, så jeg tar sjansen og spør i dette forumet. Bær over med meg om jeg er på feil sted.

Jeg klarte ved et uhell å knekke min favorittplate over alle favorittplater når det gjelder 78 plater her i våres.
    Jeg har forsøkt å finne denne platen overalt på nettet, men den er ikke noe sted å få tak i.

Er det noen av dere der ute som har et tips, eller som vet hvor man kan få tak i denne platen, evt opptak av den?

Mvh Trond

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt av en detektivnøtt, den der. Siden plata er en norsk pressing, finnes den kanskje på et norsk antivariat et sted? ABC Startsiden`s oversikt over antikvariater, har du prøvd her? viaLibri (USA) som skryter på seg en database på 20 000 antikviteter fra hele verden (link fra ABC Startsidens oversikt) ga f.eks. 148 treff på søkeordene `Gregor, Gerhard.

:???: Søk på `Polydor`i produktkatalogen hos Bjørn Ringstrøms Antikvariat ga treff på fire LPer med Rolling Stones. Gerhard Gregor returnerte seff. 0 treff:???:.

God platejakt!

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Dronn
    Vet ikke helt hvor andre steder jeg kan spørre om dette, så jeg tar sjansen og spør i dette forumet. Bær over med meg om jeg er på feil sted.

Jeg klarte ved et uhell å knekke min favorittplate over alle favorittplater når det gjelder 78 plater her i våres.
    Jeg har forsøkt å finne denne platen overalt på nettet, men den er ikke noe sted å få tak i.

Er det noen av dere der ute som har et tips, eller som vet hvor man kan få tak i denne platen, evt opptak av den?

Mvh Trond
    Etter å ha vært mange år i platebransjen så tror jeg nok jeg bare har et tips:
    Tyskland....men det kom jo opp hauger og lass med nettsider når man bare søkte på Gerhard Gregor....det er bare å lese og lete. og sende mail...:-)...ellers skulle man jo etter så mange år ha fått overført skjøre 78 plater til et digitalt medium...
    mvh
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg sitter og surfer rundt på nettet uten å gjøre det jeg egentlig skulle gjøre, hev jeg meg på litt kildejakt. Til nå har jeg funnet ut at Herrn Gregor iflg. Wikipedia var en de betydeligste tyske organister og piansister det siste hundreåret, født i 1906 og død i 1981 som han var.

denne siden var jeg virkelig nær ved å løse gåten - tror jeg:

Betyr tallet 48747 på plateetiketten i første post og 48748 i utklippet over platens nummer?

Somebody tell me: "Get a life!"

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supre svar alle sammen.
    Er så uendelig takknemlig for alle tips som har kommet inn.
    Nå bærer det ut på jaktmarkene.

Gerhard Gregor here I come.

To be continued.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare et langskudd.
    Inge Haukvik i Skaun kommune.Han hadde i alle fall tidligere en kjeller full av 78 plater.Samler på Prøysen,og da blir det en del til overs,ved innkjøp av samlinger..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •