Platespilller uten phono, hvordan koble til forsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer Skogslik sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Platespilller uten phono, hvordan koble til forsterker?

Skal få Farmor og farfar sin platespiller, siden dem skal kjøpe seg en vanlig radio

Men, den har ikkje phono kabel, den har slike vanlige høytaler utgang, slik man putter kabeln i og skrur fast.

Er det noe som helst mulighet og få koblet dette til en forsterker med phono?
    Får med 2 høytalere og da, men litt usikker på hvor gode dem egentlig er.

Tror det er en ganske god platespiller, innebygd kassett i den og, Noe eg har savnet lenge!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilde,type osv. hadde gjort seg for at det skal være litt enklere å gi deg hjelp
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer Tuxflux sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ut som dette er et alt i ett anlegg. Plate og kassettspiller i ett, og det er en forsterker i "boksen". Høytaller utgangene er nok akkurat det; høytaller utganger. Tror nok neppe du får koblet dette til en separat forsterker uten intern kabel modifisering, lodding osv. Er nok bedre å investere i en rimelig platespiller.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en vanlig platespiller og
    men siden eg får den vill eg gjerne ha den. Funker sikkert greit til kassett da vertfall med de høytalerene som følger med.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle forsøk på å ta vare på gamle stereogreier applauderes!

Hvis det stemmer at dette er et gammelt alt i ett-anlegg, blir det som Tuxflux sier vanskelig å koble det til en annen forsterker. Det du kan sjekke er:

1) Har anlegget en "Tape" eller "line out"-utgang? Dette er ofte en 5-pins din-kontakt (sjeldnere phono-utgang). I så fall kan du koble fra denne til en vanlig inngang i forsterkeren din med en adapter

2) Har anlegget en hodetelefonutgang? Denne kan du koble til en vanlig inngang i forsterkeren din med en jack til phono-overgang. Neppe ideelt hi-fimessig, men Ok lyd får du. Forsiktig med volumknappen.

3) Ellers blir det å koble til høyttalerne og bruke anlegget som det er. Platespilleren trenger sikkert litt smøring og kanskje en stift. Lykke til!

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var og henta platespilleren + høytalerene i dag.

Dem hadde vist satt in en ny gull stift for en uke eller 2 siden. Så den er nok i orden!

Når det gjelder kontakter så har den slik 5 plugs gammel phono utgang, så eg kan kjøpe en slik overgang du linket til.

Men tror eg skal bruke høytalerene eg fikk med, viker som og være ganske greie

Spilleren heter: Hitachi SDT-118

Men har et problem med den. Når eg starter den, så går armen på platen automatisk. men den går på litt etter begynnelsen på Lpn, så den starter ikkje fra starten. Noe måte og stille inn dette?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •