Dual platespiller-service

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dual platespiller-service

For de som skal begynne med platespiller: Istedenfor å bruke pengene på en ny spiller ville jeg ha kjøpt en Dual 1219, 1229 eller best: 701 på bruktmarkedet, f.eks. eBay.

Deretter ville jeg sendt den til Tyskland for full overhaling:

a) Otmar Langer
    Dual service Center
    Neanderstrasse 5
    D-40699 Erkrath
    Tyskland
    email: Dual@ol-technik.de
    Otmar Langer TV Video Hifi Telecom Computer Kabel- und Satellitenanlagen

b) Dual-Board Forum.
    Startseite - Dual-Board.de

Flere medlemmer der kan hjelpe, f.eks. Uwe Benz, han finnes under nick "yamsesser" der.
    Også sjefen selv, Dennis Rollinger, kan ofte bidra. Hjelp kan inkludere en avtale om å sende spilleren ned dit.

Regn med å vente noen uker og det vil sikkert koste et par tusen kroner. Det er fortsatt meget billig.

Passende pickup finner du fra Shure-trådene her på forumet - det finnes både nye og gamle. Fordelen med Dual er jo en veldig god lettvektsarm, som gjør at de fine høykompliante pickupene fra 70-tallet passer perfekt.
    Den kanskje beste pickupen for de nevnte Dual heter DM 103-ME, som er en Dual-versjon av Shure M 91 ED (tilnærmet lik V15 II).

Har du god teknisk innsikt, så er det bare å kjøpe en service manual (søk på internett) og gjøre all service selv, slik som noen gjør. Det er f.ø. godt mulig å finne en brukt spiller som virker helt perfekt. Service manualen (tysk eller engelsk) er virkelig god og detaljert.

NB! Jeg anbefaler IKKE å skifte kabel på disse spillerne. Har prøvd det, men den originale medfølgende (faste) kabelen matcher Shure-lyden bedre enn moderne kabler.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2015
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question dual 1214 tysklandstur

Hei ,

jeg FIKK en dual 1214 gratis som er fin og flott .. men tonearmen løsnet i en skrue bakerst.

Jeg får heller ikke lyd ut av den (catridge maybe)

Anbefaler du en tysklandstur eller hjemmemekk for meg?

Har svennebrev som serviceteknikker og en detaljert jobb liste her; 1214 Tonearm loose, visible screw but unreachable - Vinyl Engine

Hilsen rusten og usikker (gulnet svennebrev)

Sitat Opprinnelig postet av Kjell B. Vis post

For de som skal begynne med platespiller: Istedenfor å bruke pengene på en ny spiller ville jeg ha kjøpt en Dual 1219, 1229 eller best: 701 på bruktmarkedet, f.eks. eBay.

Deretter ville jeg sendt den til Tyskland for full overhaling:

a) Otmar Langer
    Dual service Center
    Neanderstrasse 5
    D-40699 Erkrath
    Tyskland
    email: Dual@ol-technik.de
    Otmar Langer TV Video Hifi Telecom Computer Kabel- und Satellitenanlagen

b) Dual-Board Forum.
    Startseite - Dual-Board.de

Flere medlemmer der kan hjelpe, f.eks. Uwe Benz, han finnes under nick "yamsesser" der.
    Også sjefen selv, Dennis Rollinger, kan ofte bidra. Hjelp kan inkludere en avtale om å sende spilleren ned dit.

Regn med å vente noen uker og det vil sikkert koste et par tusen kroner. Det er fortsatt meget billig.

Passende pickup finner du fra Shure-trådene her på forumet - det finnes både nye og gamle. Fordelen med Dual er jo en veldig god lettvektsarm, som gjør at de fine høykompliante pickupene fra 70-tallet passer perfekt.
    Den kanskje beste pickupen for de nevnte Dual heter DM 103-ME, som er en Dual-versjon av Shure M 91 ED (tilnærmet lik V15 II).

Har du god teknisk innsikt, så er det bare å kjøpe en service manual (søk på internett) og gjøre all service selv, slik som noen gjør. Det er f.ø. godt mulig å finne en brukt spiller som virker helt perfekt. Service manualen (tysk eller engelsk) er virkelig god og detaljert.

NB! Jeg anbefaler IKKE å skifte kabel på disse spillerne. Har prøvd det, men den originale medfølgende (faste) kabelen matcher Shure-lyden bedre enn moderne kabler.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •