Ny kabel til gammel Rega

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny kabel til gammel Rega

Jeg har en gammel Rega Planar 3, som trenger litt oppussing. Blant annet er isolasjonen på signalkabelen blitt ganske lurvete.

Har sett at det selges ferdige sett med gjennomgående kabel fra pickup til phonoplugger (Incognito/Cardas), men disse kommer lett på et par tusen pluss diverse byråkrati ved bestilling fra utlandet. Svalander i Sverige selger tonearm-kabel og diverse skjermer og strømper i løs vekt -- men dette blir ikke veldig mye billigere, og dessuten altfor mye jobb. Jeg er ingen vinylfan; spilleren brukes bare til nostalgiske gjenhør med gamle LPer jeg ikke får tak i på CD eller som fil, så jeg gidder ikke legge ut en formue.

Finnes det en kabeltype med 2-5 ledere (om det går 1 eller 2+1 kabler fra tonearmbasen er av mindre betydning) der enkeltlederne er slik skapt at de kan føres gjennom en tonearm når ytterisolasjonen er fjernet?

(Jeg vet det er mulig å beholde armkablene og bare skifte ut kabelen fra armbasen -- men dette innebærer mye plunder + svakt ledd i signalveien, foruten at isolasjonen på armkablene sikkert er like møllspist som resten. Derfor foretrekker jeg en gjennomgående kabel.)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm...

Med all vinyl- og utstyrsnostalgien her inne burde det vel være noen som vet noe om dette?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet at jeg har sett en slik guide, men husker ikke helt hvor.
    Kan hende det var på hifisentralen,hvis ikke var det på alternativaudio, me der er det lite å hente for tida.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Guiden du sikter til, gjaldt ny signalkabel fra armbasen til phonopluggene. Forutsetter at man beholder de gamle ledningene i armen...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, husket feil der. Innbilte meg at det var hele veien jeg ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følg denne linken for et (godt?) tips. Jeg har faktisk sett slik ledning anbefalt flere steder.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DanElectro
    Følg denne linken for et (godt?) tips. Jeg har faktisk sett slik ledning anbefalt flere steder.
    Verdt å sjekke ut. Jeg har faktisk en gammel mus med en riktig lekker kabel liggende...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •