Platespiller stopper opp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Platespiller stopper opp

Etter flere år som eneste platespiller i huset har min Technics sl-b2 begynt å streike. Når jeg svinger armen over på plata virker det som motoren ikke klarer drive plata rundt. Den går gjerne rundt i et halvt sekund før den står bom stille. Indikasjonslampen lyser som den skal så det er tydelig at spilleren i alle fall klarer å hente strøm.

Det merkelig er at problemet oppstod mens jeg var på ferie; det har altså ikke vært noen hardhendte bevegelser eller lignende i bildet.

Noen som sitter med lignende opplevelser, eller har tips til hvor feilen ligger?

Har prøvd å skru opp spilleren, men er desverre ikke av den spesielt tekniske typen så har vel egentlig ikke kommet noe nærmere enn løsning.

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av neonblonde
    Etter flere år som eneste platespiller i huset har min Technics sl-b2 begynt å streike. Når jeg svinger armen over på plata virker det som motoren ikke klarer drive plata rundt. Den går gjerne rundt i et halvt sekund før den står bom stille. Indikasjonslampen lyser som den skal så det er tydelig at spilleren i alle fall klarer å hente strøm.

Det merkelig er at problemet oppstod mens jeg var på ferie; det har altså ikke vært noen hardhendte bevegelser eller lignende i bildet.

Noen som sitter med lignende opplevelser, eller har tips til hvor feilen ligger?

Har prøvd å skru opp spilleren, men er desverre ikke av den spesielt tekniske typen så har vel egentlig ikke kommet noe nærmere enn løsning.
    Kan tenke meg at det er motoren som driver tallerkenen rundt som begynner å bli litt sliten. Det er jo en vanlig elektromotor så de har jo begrenset levetid. Utover det har jeg heller ikke så mye teknisk innsikt så om den lar seg reparere vet jeg ikke :neutral:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Technics sl-b2 er vel en belte drevet spiller.Kan være noe så enkelt som bare
    å få tak i et nytt belte og monter det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •