Pro-Ject Debut III - bytte til lengre signalkabel og jording? Erfaring/hjelp søkes!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pro-Ject Debut III - bytte til lengre signalkabel og jording? Erfaring/hjelp søkes!

Hei!

Etter ett år i skapet pga en klåfingret junior, skal nå platespilleren få komme ut i det fri igjen! Har ordnet med en hylle et stykke opp på vegge hvor den kan få stå i fred og kabeltrekk i veggen. Skal bli gøy å snurr på ei gammal skive igjen!

Det problemet som dukker opp, er at signalkablen som er fastmontert til spilleren er for kort! Kan selvsagt kjøpe en skjøtekabel eller noe slikt, men det flotteste ville vært og bytta ut hele kablen med en ny på ca 3 meter. Strøm er greit - der har jeg løsningen klar og skal fikse den selv. Er det noen som har erfaring med å bytte ut denne signalkablen og jordingskablen? Som har gjort dette før eller i rimelig nærhet til Lillestrøm som kan hjelpe meg for noen kroner?

Syng ut med erfaringer eller vellvillig hjelp! På forhånd takk for alle svar :-D

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde å bytte kabel på min gamle NAD C555 med REGA RB250 tonearm (tror jeg det var) med lite hell. Nå er jeg ingen superhelt med loddebolten så det var kanskje et litt ambisiøst prosjekt. Greia var at jeg føkka det skikkelig til og svidde vekk alt for mye av de tynne små kablene inni armen :cry:
    Tror nok løsningen blir å kjøpe ny arm hvis jeg skal ha liv i den spilleren igjen.
    Mitt råd er derfor, hvis du ikke er en racer med loddebolt, styr unna

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg klarer å lodde litt, men da helst med ting jeg kan prøve meg på flere ganger. Feks to det noen ganger før jeg klarte å lage vga kabler med løse kontankter skjermet cat5 kabel - nå går det som smurt. Tror uansett at det der ikke er noe for meg og min kunnskap... Høres ikke slik ut! Takk for tipset.

Noen flere som har erfaring?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •