Første platespiller - kjøpe brukt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Første platespiller - kjøpe brukt?

Både jeg og samboeren har nå lyst å bygge opp en liten samling med vinylplater. Tanken er et eget anlegg, har lyst på en virkelig god vinylspiller og har derfor vurdert å kjøpe brukt siden budsjettet nok ikke er verdens største.

Tenkte noe i prisklassen 1500-3000 inkludert pickup og arm. Har vel kun lest endel om Rega Planar serien og at de har mye bra som er lagd oppigjennom årene. Har trålt litt i det engelske bruktmarkedet siden det er ganske mye større enn her til lands og jeg har god erfaring med å handle derifra.

Musikksmaken vår er ganske alltetende men det går nok mer i rock og metall enn klassisk. Dog kan det snike seg inn litt akustiske godbiter og noe pop også etterhvert. Hun er tussete etter gamle helter som marillion og greier.

Håper på noen innspill og hva man bør se etter.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har idag hørt på Rega planar 1 samt tittet på Pro-Ject RPM1, var skuffende at det var så få som hadde mulighet til å demonstrere vinyl her i trondheim må jeg si. Måtte nærmest mase litt det ene stedet og de andre hadde ingen RIAA trinn inne.

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo klart at du vil ha muligheten til å få deg en bedre spiller hvis du kjøper brukt, men da kan pick-upen/stiften være slitt, og det kan plutselig koste noen kroner. På finn.no eller qxl dukker det ofte opp greie spillere.

Hvis du får tak i en brukt spiller, kan jeg anbefale Audio Technica AT-95 mm pick-up. En grei allrounder til ca 500,-

Begge de spillerene du ha sett på er helt greie spillere, særlig til prisen.

Høres ut som du ikke har møtt noen seriøse selgere, hvis du måtte mase for å få hørt på platespillere. De bør huske på at det til syvende og sist er kundene som betaler lønna deres...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også funnet kurante priser på eldre men i god stand Rega Planar 3 med opptil flere stifter/hoder med mer, ser de går for rundt 100 pund i england og har fått fraktanslag på rundt 50-60 pund med forsikring.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •