Ny i vinylverden trenger tips! (platespiller+høytallere)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny i vinylverden trenger tips! (platespiller+høytallere)

Hei folkens!
    Jeg ble nylig introdusert for vinylen, og falt hodestups. Dette er virkelig noe spesielt. Jeg har desverre ikke annet enn min fars gamle vinlysamling, og en NAD 3020i-forsterker. Denne har jeg hørt skal være ganske så bra, så her trengs vel ikke noe annet? Jeg har ikke de aller største kravene. Men jeg trenger altså da en platespiller og et par høytallere og kabler (er det noe mer?). Jeg har ikke den tykkeste lommeboken akkurat, så jeg får nøye med meg noe i "student"-kategorien. Jeg ble anbefalt en Project Debut III (eller noe?) i en butikk jeg var i, og denne platespilleren så jo fin ut, og kosta ikke skjorta. Godt kjøp?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser det er mange som skryter av den spilleren der, helt sikkert verdt pengene hvertfall. angående høyttalere synes jeg du skal prøve å finne noen brukte. du får da mye mer for pengene, og du går ikke glipp av noe ny teknologi eller noe. personlig så synes jeg faktisk litt eldre høyttalere passer best til vinyl (dette har jo selvfølgelig å gjøre med hvilken musikk jeg har på vinyl), slik som tandberg, radionette, eldre jbl, dali osv. hvis du er heldig kan du også være heldig å finne riktig gode høyttalere på loppemarked og bruktsalg (typisk fra dødsbo osv.)

hvis du absolutt vil ha noe nytt så kjøp dynavoice f6. koster ingenting, og spiller meget bruktbart. lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar!
    Jeg har ikke noen fordom mot bruktmarkedet, men ser for meg at en uvitende som meg fort kan bli lurt, eller ende opp med noe skrot. Det er jo også dette med frakting osv da, som er litt vanskelig for meg.
    Disse Dynavoice så jo fine ut, men hvordan er de? Jeg kan godt koste på meg litt mer enn en tusenlapp.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    394
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hatt mye glede av min gamle Nad 3020i. Hadde Celestion 3 høyttalere til den, ganske små så passet bra til en liten hybel.
    Prøvde også med Dali 104, og syntes de funket bra i et større rom.
    Burde være mulig å finne et par 104 brukt til en rimelig penge.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Halloys !

Sjekk hva Kjell B skriver om høyttalere:

http://avforum.no/forum/vintage-audi...rsterkere.html

Grei liste å ha med seg hvis du skal på loppemarked :-)

Mvh
    Paalkj

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •