Phillips electronic 312

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Phillips electronic 312

Eg var så heldig å få tak i ein gammel platespiller i helga. Fikk akkurat ein slik eg hadde tenkt meg for 200kr. Har testen den litt nå og må si meg veldi fornøyd, skikklig gøy å sitte her å høre på gamle plater fra pappas barndom. hehe.. Nasareth, focus, genesis, smokie og slikt 8) Er noe ekstra med platespiller:-D

Men det er noen småting. Mellom platespiller og forsterkeren er de ein gammel "din-kontakt"? med overgang til phono. Denne er gammel og grå for å si det slik og har lyst til å bytte den ut. Har dette noe for seg og er det gjennomførbart, tenker da på å opne spilleren og bytte heilt "innenifra".

Andre tingen eg lurer litt på er pickup og stift. Kan det kanskje være noe lydmessigt å hente der? Er ikkje intresert i å bruke mye penger på dette, vertfall ikkje nå og på denne spilleren, men kanskje ein ny stift er verd pengene?
    Skjønner meg ikkje heilt på dette med kjøp av stift, men har funnet ut att det står phillips 400 på pickupen. kanskje noen som kan hjelp med det?

Siste tingen eg har tenkt på er å fikse det ene lyset og lakke deler av spilleren. Noen innvendinger på det?

Takker for alle svar

Newcomer Authon sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

phillips 312

Hei...Trur du har fårr mye for pengene egentlig,,Har selv en 212,og den er superbra.Usikker hva som skiller den fra din 312.Samme pickupp iallfall.

At du vill bytte DIN kontakten trur jeg du ikke skal bry deg om,bevar den som den er du,,og iallfall ikke lakkere den.Den må jo forbli original,,det er iallfall min mening.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, etter det eg har forstått etter litt lesing, så har eg ikkje gjort noko dårlig kjøp.

Er sikkert ikkje så mykje å hente lydmessigt ved å bytte kabel, men har lyst til å gjøre det litt "fancy" med gulforgylte plugger og slikt:-D hehe. Så er eg veldi glad i å putle på med slike ting også.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten ting til eg lurer på. Hvor er denne jordingen? Ligger den i din kontakten eller er det ingen jordin tin platespilleren?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •