Noen erfaringer med Pro-Ject Tube Box SE II?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen erfaringer med Pro-Ject Tube Box SE II?

Hei!
    Driver og leter etter et RIAA-trinn, og synes den lille Tube Box SE-varianten til Pro-Ject virker kjekk. Er det noen som har innspill om denne?

Jeg er ikke rutinert i vinylverden, og er også litt usikker på om den vil funke med min Denon DL-304. 304 har en utgangsimpedans på 40 ohm, og kun 0,18 mV i utgangsspenning. På Tube Box kan man ikke velge akkurat 40 ohm i inngangsimpedans, se her.

Vil disse to herremennene fungere sammen, eller blir det kulturkrasj?

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forsøker meg på nytt. Jeg har sett at det er enkelte som har Pro-Ject phono-bokser her. Er det noen som vil dele erfaringer?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Jeg kjøpte en Pro-Ject phono-boks til dama, men hun bruker en MM pu. Jeg tok en titt inni. Der er det 2 stk bruer som du må bytte plass på for å bruke den til MC pu. Det er få justeringsmuligheter for den som har råd til å prøve seg frem med low output pu.
    Selv bruker jeg en gammel Tube Box SE med Tesla ECC803s rør (ikke JJ). Med denne prøvde jeg meg frem med forskjellige innstillinger. Jeg bruker Ortofon MC-20 Super II MC pick up, Fritz Gyger 80 slipning, 0.20 mV. Jeg havnet på 100 Ohm og kan spille så høyt at det blir ubehagelig for naboene i huset ved sidenav.
    Jeg har prøvd med Denon DL-304 også. Grunnen til at jeg byttet ut denne var vel at den ikke låt så godt sammen med armen min, hvis jeg ikke husker feil.
    Jeg er fornøyd med riaan, men den er avhengig av gode rør for å prestere.
    Mvh
    Plaster

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •