Marantz platespiller fra 70tallet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Marantz platespiller fra 70tallet

Trenger litt tips og råd folkens. har fått en platespiller av merket Marantz, tror den hette superdome1. Glemte den på hytta derfor har jeg ikke mer info.

Den har stor kasse, med tre kant rundt kassen. Ikke phone inngang bak, den har eller har hatt dim kontakt på en kabel som kommer ut bak. Den mangler iallefall phone/dime kontakt nå.

Skulle ta den med når vi reiste i går, men hørte at det va kø/kaos så den gikk i glemme boken.

Det jeg ønsker og håper fra dere, er info om dette er bra spiller og om det er verd å legge penger i ann får å få den renset. Og om jeg må kjøpe riaa trin for å bruke den. For det hadde de vel ikke innebyg på 70tallet?

Når jeg kikket fort over den, så gikk ikke skiven som vinylen ligger rundt med hand kraft, skulle teste med strøm, men som sagt, kom ikke så langt. Den er veldig fint holdt og ser ganske så ny ut vil jeg si.

Det som er så synd er den kontakten da.

Det er sviger far som har denne, han har ett par andre perler på hyttå som jeg kunne tenkt meg, Tandberg supersølv? Med kassettspiller som hører til, og orginal HT som hører til, alt kjøpt i 1971.

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Her er en link til Marantz platespillere med bilder og data.Du får se om du finner den der.

Marantz Owners Manuals, Service Manuals, Schematics, Free Download | Vinyl Engine

MVH
    HD DVD : 189 , BD:320, DVD:681,Music DTS/DD DVD:55. DTS CD:35 , CD 1340, SHM-SACD :18 SACD:349 , DVD-A : 324 , PA-BD:16 LP:182,

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne ligner Marantz 6100 Owners Manual, Service Manual, Schematics, Free Download | Vinyl Engine

Det gjøre denne også Turntable Forum :: Gallery , men på høyre siden er det knapper og noe sølv. Men den brun fargen er rett (hvis jeg ikke husker helt feil).

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som kan hjelpe?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lure på å kjøpe Clas Olshon platespiller og bruke den mens jeg fikser opp Marantzen. Er det idiotisk av meg? Det er ikke før juni/juli jeg får tjangs til å hente den Marantzen. Og begynne å fikse på an.

Intermediate hagr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er absolutt avhengig av å spinne noen plater, bør du låne deg en snurrer. Hvis ikke, vent på Marantzen

Harald

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingen jeg kan låne av
    Er veldig hypp på å snurre plater nå. Det jeg tenkte va at den Fra Clas kunne jeg bruke(ta me fest) når Maratzen er oppe og går.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •