Mindre resonans med spikes under platespiller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mindre resonans med spikes under platespiller?

Noen som har prøvd med spikes under platespilleren? For å unngå at man hører gåing på gulvet når spilleren snurrer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ulike underlag påvirker ulike spillere på ulikt vis, det er derfor vanskelig å si noe kategorisk om hvordan lyden påvirkes av det ene eller det andre, men, dersom du har problemer med spilleren når du går over gulvet har jeg liten tro på spikes. Vegghylle er det jeg ville anbefale uten å kjenne rom og spiller.
    Om det vanskelig lar seg gjøre ville jeg heller forsøke å jobbe med underlaget eller se på mulighet for flytende underlag, men vegghylle er normalt å anbefale.

Intermediate Speedfight2 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    937
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fosse5
    Ulike underlag påvirker ulike spillere på ulikt vis, det er derfor vanskelig å si noe kategorisk om hvordan lyden påvirkes av det ene eller det andre, men, dersom du har problemer med spilleren når du går over gulvet har jeg liten tro på spikes. Vegghylle er det jeg ville anbefale uten å kjenne rom og spiller.
    Om det vanskelig lar seg gjøre ville jeg heller forsøke å jobbe med underlaget eller se på mulighet for flytende underlag, men vegghylle er normalt å anbefale.
    Underlaget er parkett da. Jeg hører ikke "gåingen" når jeg spiller på normal styrke, men om jeg skrur opp så høres det når jeg går forbi iallefall. Under mine høyttalere (som står i nærheten) har jeg skiferplate under, pluss spikes på høyttalerne. Tenkte kanskje samme løsning ville fungere med platespilleren, men som sagt, jeg bruker normalt sett å sitte å lytte til musikken, bruker ikke å gå å danse foran den da Så det er ikke noe problem sånn sett, men lurte på om det ville fungere bedre med spikes.

Det blir heller ingen rumling når jeg spiller på maks, kun at man hører dump dump når jeg går fra platespilleren og til sofaen. Har også vurdert takfeste med glassplate eller liknende for å få den flytende. Vegghylle vil nok gi resonans det også tror jeg. Men takk for tips

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del virket den patenten.

Men før du setter igang store tiltak, kjenn på platespilleren, vibrerer den i takt med musikken eller din "hopping" på gulvet? Forplanter vibrasjoner fra gulv seg merkbart?

Hadde relativt store problem med resonans i plinten på platespilleren, og lagde meg derfor til et stativ av fliser og spikes. Det gjorde underverker!

Før kunne man tydelig kjenne vibrasjonene i platespilleren ved høyere volum, nå er det ikke antydning til vinbrasjoner!

Og for hærligheten av et hjemmelaget stativ betalte jeg den nette sum av 250 kr for fliser og lim, og 300 kr for spikes. 550 kr til sammen.

Her er resultatet:

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vegghylle, som Fosse sier, anbefales. Veggen er vel ikke en del av gulvet, og spilleren vil således vært frikoblet gulvets vibrasjoner.

Takfeste har jeg liten tro på.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg dårlig erfaring med stein som underlag for platespiller, så før du investerer for mye penger der ville jeg i hvert fall undersøkt muligheten for å få teste stein.

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Vegghylle, som Fosse sier, anbefales. Veggen er vel ikke en del av gulvet, og spilleren vil således vært frikoblet gulvets vibrasjoner.

Takfeste har jeg liten tro på.

+1 Vegghylle er helt klart tingen. No discussion 8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •