Trenger råd om pickup til SME 3009 arm

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger råd om pickup til SME 3009 arm

trenger nå sårt råd om pickup til min sme 3009 improved arm, jeg bruker nå vincent riaa trinn, men den kan byttes ut om noen mener det(har MM1, MM2 og MC bryter), nå skal det sies at jeg har rør pre. og effekt. , tenkte litt på en riaa rørforsterker som er lik forforsterkeren min, men den tror jeg kun har MM og ikke MC, da låser man seg litt....

håper noen har litt kunnskap om denne armen og forslag til pickup! :-D

http://avforum.no/forum/diy-do-yours...k-1-diy-2.html

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv samme arm, og lurte på det samme. Jeg fikk en del svar inne på Hifisentralen...Gunnar Brekke kan denne armen ut og inn, og du kan ta hans råd som en fasit. Søk litt rundt på Hifisentralen...du vil finne masse stoff om og rundt denne armen.

Uansett så trenger du en PU med mykt oppheng.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så har vi jo NOS Shure og Micro-Acoustics - bedre får du problemer med å finne ....
    Disse og lignende MM'ere var standard på den armen "den gang".

Den spilleren, er den med Dual DD-motor ?
    Da er det ikke Systemdek lenger. Du kunne kalle den Dual-Systemdek 701 .....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SME 3009 og NOS Shure er jo nærmest laget for hverandre. Men det e ikke alltid like enkelt å finne disse som er fornuftig priset. Skulle du alikevel ta denne veien mot NOS Shure kan du bestille nål fra Jico. Resten av "billignålene" kan du styre unna.
    Tar du den mer enkle veien ut, så funker f.eks. MM serien til Ortofon. Det kommer litt an på hvilke lydsignatur du er på jakt etter.
    Men hvilke prisklasse hadde du tenkt?

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.

Så har vi jo NOS Shure og Micro-Acoustics - bedre får du problemer med å finne ....
    Disse og lignende MM'ere var standard på den armen "den gang".

Den spilleren, er den med Dual DD-motor ?
    Da er det ikke Systemdek lenger. Du kunne kalle den Dual-Systemdek 701 .....

Så flott, da får jeg se om det er og finne noe sted....
    artig og teste litt forskjellig...

kjører nå på en Empire edr .9, og den låter ganske bra synes jeg...

Spilleren nå har ingenting med Systemdek og gjøre, det var den første spilleren jeg laget i ren akryl, .. denne ble bare lagt inn i samme tråd og jeg vet ikke hvordan man bytter navn på tråden

kanskje:
    Dual-SME 701 :-D

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjetil71
    SME 3009 og NOS Shure er jo nærmest laget for hverandre. Men det e ikke alltid like enkelt å finne disse som er fornuftig priset. Skulle du alikevel ta denne veien mot NOS Shure kan du bestille nål fra Jico. Resten av "billignålene" kan du styre unna.
    Tar du den mer enkle veien ut, så funker f.eks. MM serien til Ortofon. Det kommer litt an på hvilke lydsignatur du er på jakt etter.
    Men hvilke prisklasse hadde du tenkt?
    Viss jeg kommer over en NOS shure til ok pris så må jeg vel teste den
    hva heter den mer? har den et nr.... ?

ble anbefalt en Benz Glider, den ligger på 6-7k skulle bestille en slik retippet
    men så var den borte, den gikk for halve prisen

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Her har du en fin Shure M91ED som bare koster deg en 100-lapp eller to:
    DUAL TURNTABLE CARTRIDGE HOLDER WITH SHURE M91ED - eBay (item 310144527048 end time May-31-09 20:00:00 PDT)

Akkurat denne er uten nål (stift), som du ser. Den sitter skrudd på et Dual headshell, som du ikke trenger her.

Den slår lydmessig ut MC-Pu'er til mange tusen kroner hvis du får tak på en ekte NOS N91ED eller N91GD-nål og får den retippet i England (Expert). Det sikreste er N91GD, for den nålen gikk ut av produksjon mens kvaliteten ennå var på topp hos Shure. Så skal den bare ha en super fine line-diamant på.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjell B.

Her har du en fin Shure M91ED som bare koster deg en 100-lapp eller to:
    DUAL TURNTABLE CARTRIDGE HOLDER WITH SHURE M91ED - eBay (item 310144527048 end time May-31-09 20:00:00 PDT)

Akkurat denne er uten nål (stift), som du ser. Den sitter skrudd på et Dual headshell, som du ikke trenger her.

Den slår lydmessig ut MC-Pu'er til mange tusen kroner hvis du får tak på en ekte NOS N91ED eller N91GD-nål og får den retippet i England (Expert). Det sikreste er N91GD, for den nålen gikk ut av produksjon mens kvaliteten ennå var på topp hos Shure. Så skal den bare ha en super fine line-diamant på.

Takk !

lagt inn bud og får vente og følge med....

denne ok ?

Shure N91ED N91 ED Stylus Needle NOS for M91 Cartridge - eBay (item 170328318329 end time Jun-02-09 19:27:58 PDT)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    2,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kong Arne

Nei, det er den man vanligvis finner i nyere tid - det er en dårlig DJ-type - du ser den tykke nålearmen - de gode NOS-nålene har en mye tynnere nålearm (dobbelt alu-rør for mer stivhet) - som en moderne moving coil - de var dyre å fremstille, men kan påtreffes billig hos folk som ikke vet hva de er verdt.

De røde N91GD-nålene er sikrest - de har like god nålearm, og de ble ikke produsert "for sent". De lyder godt (men bare sfærisk diamant), men er supre til retipping.

Eller du satser på de japanske SAS-nålene som er lette å finne idag. Se Shure-guiden.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •