Dual 505-2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Dual 505-2

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dual 505-2

Tørket støv av broderns gamle platespiller. Det er en Dual 505-2 (belt drive).
    Tenkte og begynne og lytte til vinyl igjen. Har noen på forumet noen erfaringer med denne spilleren/formeninger om den holder mål.
    Skal brukes sammen med McIntosh MA 6900 og Klipsch RF 83

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei !
    Prima spillere det der. Min første platespiller var en slik rundt 83/84. Etter 4-5 års kontinuerlig drift stoppet motoren. Da kjøpte jeg likedan igjen. Også her røyk motoren etter ca 5 år. Har hatt en tredje en også, men vet ikke riktig hvor den befinner seg.

Var forøvrig på besøk hos broren min for et par uker siden, og la merke til at han hadde en stående i stua.

Ikke noe High-end, men definitivt en god spiller (når den sviver...). Jeg prøvde den aldri med noe annet enn de rimeligste Ortofon pick-upene, men jeg har definitivt hatt mange timer gode musikk-opplevelser med Dual 505.

mvh:
    Stian

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk støy i den ene kanalen på denne spilleren en dag,byttet om på pluggene bak på forsterkeren og da forsvant problemet. Mistenker at kablene er dårlige.
    Er det mye jobb og bytte disse,evt problemer med riktig justering av tonearm
    etterpå osv.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •